waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Wiec tak, w UK wszystkie warsztaty specjalizujace sie w Smartach montuja swiece NGK BKR6EKE, uwazane sa one za zalecane swiece producenta (chodz zawsze sadzilem, ze Smart zaleca jakies tam swoje swiece).
Co do paliwa wysokooktanowego to sa rozne zdania na ten temat. Jedni twierdza, ze auto sobie z nim znakomicie radzi, ze ECU zmienia czas zaplonu aby wydajnie/prawidlowo spalac wysokooktanowa mieszanke. Inni twierda, ze Smart i tak cierpi na wade wypalajacych sie zaworow wiec podnoszenie temperatury w komorze spalania jest conajmniej glupie. Ja przychylam sie do tej drugiej opini bo gnajac kiedys Smartem 140km/h na wysokooktanowce rozpiepszylem sobie silnik. Przez wysoka temp odpadla elektroda swiecy co spowodowalo kotastroficzne nastepstwa.
Fakt faktem, ze po zalaniu 98oct auto jest duzo bardziej zwawe, chodz ja do siebie juz go na pewno nie naleje.
Jesli twoje auto pali olej to ja bym nie polecal kombinacji ze swiecami bo i tak warunki spalania mieszanki sa inne niz powinny byc (przez ten olej w mieszance). Swiece tak czy siak pokrywaja sie szybko bialym nagarem (wlasnie od oleju) wiec wstawianie Vline wydaje sie bezsensowne.
Aha, co do oleju to po zalaniu GTX High Millage moj pali mniej. Gdybym jednak mieszkal w PL to wolalbym olej polecany przez All-Cap bo to polsyntetyk 10W-40 wiec ma dolna temperature krzepniecia nizej niz mineralny 15W-40, a przy Polskich zimach to istotny fakt. W UK temp nie schodzi nizej niz -3 stopnie, ale przy polskich mroza lepiej miec 10W.
Dzisiaj dowiedziałem sie od kolegi mechanika, że np. Alfa Romeo z silnikami Twin Sparc różnicuje świece na pojedynczym cylindrze. Tzn. w jednym cylindrze są dwie różne świece. Z tego co usłyszałem to druga świeca rozpoczyna pracę powyżej 3000obr/min. Będę próbował to potwierdzić. Czy w Smarcie nie działa to podobnie?
sewcio
Liczba postów: 425
Dołączył: Mar, 2006
Reputacja:
1
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Sosnowiec
smart fortwo 450 cdi, passion, 2002
Ja mam cały czas lany Mobil 1 S Super 10W40 i nic się nie dzieje złego - nie kopci, spala tyle paliwa ile powinien itd.
Zalecany olej do FT to właśnie ten, który leje. Wszystkie filtry tj. powietrza, oleju i paliwa zakładam firmy Mann, z tego co wiem, to jedne z najlepszych.
Faktycznie alfy mają dwie różne świece, ale iskrę dają jednocześnie. Chodzi o lepszy proces spalania-problem pojawia sie przy dużej pojemności cylindra i chęci uzyskania wysokiej mocy. Oczywiście rozlokowanie świec i kształt komory spalania nie jest przypadkowy. Teraz problem spalania oleju. Prawdziwym ratunkiem jest oczywiście profesjonalny remont lub wymiana turbiny-jeśli bierze olej tędy. Gdy chodzi o pierścienie lub uszczelniacze zaworów-remont. Jest jeszcze ostatnia deska ratunku -tzw. ceramizery. Sprawdziłem to w silniku motocykla Honda vf 1000 , który ma paskudną cechę-wykańcza wałki rozrządu (z powodu złego smarowania-smart zresztą też ma niedopracowane smarowanie).Po zapodaniu tego eliksiru pomogło. Byłem w szoku, ale jestam pewien tego co piszę.Szczegóły dla chętnych.
o ceramizerach tez slyszalem same dobre opinnie....tez mysle nad zakupem tego srodka.
co do beznyny ja zalewam 98 .
co do oleju leje mineralny Mobila.
Napisz proszę Mirek więcej o ceramizerach. Być może je wypróbuję, bo silnik mojego smarta chyba nie "wykręci" się zbyt długo od remontu, ale niedawno go kupiłem i na razie chciałbym uniknąc dodatkowych większych wydatków.
Jak oddziałują na silnik to mniej lub więcej wiadomo. A co w przypadku turbiny?
Pozdrawiam
Marcin
Ceramizery modyfikują powierzchnię trących o siebie części pod wpływem temp. i nacisku. Uszczelnieniom turba nie zaszkodzą, ale niestety nie wiem jak skuteczna bedzie regeneracja współpracujacych części( chodzi o wirnik i uszczelniacze-wirnik powinien sie zregenerować i już to jest dużym plusem). Prawda jest taka że przy bardzo mocnych uszkodzeniach zaden eliksir nie da rady, czasem nawet nie da się tych cześci zregenerowac i w grę wchodzi tylko kupno turba. Przy niewielkich wytarciach powinno dać dobre efekty. Trzeba tylko przestrzegać instr. stosowania. Na pozostałe elementy silnika pracujące w oleju też ma to bardzo dobry wpływ. Myślę, że warto spróbować ze względu na koszt. Mój silnik nie bierze oleju, ele zrobię to profilaktycznie, bo mam zamiar trzymać smarka w domu długo
Na smarter.pl jest informacja, że Twin Sparc rzeczywiscie uruchamia drugą świecę z opóźnieniem. Pierwsza powoduje zapłon mieszanki a druga jej dopalanie. Nie znalazłem innych informacji na potwierdzenie. Podobno obie świece powinny być jednakowe. Czy ktoś wie cokolwiek więcej na ten temat?
Kolejna sprawa to ceramizery... Czy ktoś z Was już stosował je do smartka? Jeśli tak to jakie?
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Ja moge potwierdzic, ze jedna ze swiec daje iskre z opoznieniem w celu dopalenia mieszanki. Czytalem kiedys o tym w angielskim magazynie. Obie swiece sa idetyczne.