hej,
SAM to pojazd na ramie własnej konstrukcji, więc nawet jakby się dało (a od czerwca jest to praktycznie nie możliwe - chociaż ktoś podobno widział kogoś kto zarejestrował) to zmiana silnika nie podchodzi pod SAM'a.
Natomiast można dokonać zmian konstrukcyjnych w pojeździe i wtedy opinia rzeczoznawcy i wizyta na OSKP i trochę biegania z papierami po urzędach. Rejestracja takiego zrobionego auta w innych krajach to też nie takie "hop siup" a potem przerejestrowanie itp. Trochę to wszystko wygląda jak YETI niby ktoś widział, ale nie wiadomo kto i jak, ale legendy latają.
Z kwestii technicznych to sprzęgło ma wytrzymać moment, który generuje silnik, jeśli silnik generuje X Nm to generować go będzie niezależnie czy będzie w motocyklu, w smarcie czy snopowiązałce. Oczywiście jeśli przełożenie będzie źle dobrane to ciągłe ruszanie czy wręcz jeżdzenie na półsprzęgle przyczyni się do tego jego szybszego zużycia, ale to jakie to sprzęgło by nie było tak użytkowane to się spali.
Ja bym się poważnie zastanowił nad sensem wkładania silnika, który generuje całe 20KM więcej niż silnik, który był montowany fabrycznie.
Po za skrzynią potrzebujesz jeszcze tam zmieścić dyfer, a tam jest ciasno jak siedzą tam 3 cyl a co dopiero 6 garów.
SAM to pojazd na ramie własnej konstrukcji, więc nawet jakby się dało (a od czerwca jest to praktycznie nie możliwe - chociaż ktoś podobno widział kogoś kto zarejestrował) to zmiana silnika nie podchodzi pod SAM'a.
Natomiast można dokonać zmian konstrukcyjnych w pojeździe i wtedy opinia rzeczoznawcy i wizyta na OSKP i trochę biegania z papierami po urzędach. Rejestracja takiego zrobionego auta w innych krajach to też nie takie "hop siup" a potem przerejestrowanie itp. Trochę to wszystko wygląda jak YETI niby ktoś widział, ale nie wiadomo kto i jak, ale legendy latają.
Z kwestii technicznych to sprzęgło ma wytrzymać moment, który generuje silnik, jeśli silnik generuje X Nm to generować go będzie niezależnie czy będzie w motocyklu, w smarcie czy snopowiązałce. Oczywiście jeśli przełożenie będzie źle dobrane to ciągłe ruszanie czy wręcz jeżdzenie na półsprzęgle przyczyni się do tego jego szybszego zużycia, ale to jakie to sprzęgło by nie było tak użytkowane to się spali.
Ja bym się poważnie zastanowił nad sensem wkładania silnika, który generuje całe 20KM więcej niż silnik, który był montowany fabrycznie.
Po za skrzynią potrzebujesz jeszcze tam zmieścić dyfer, a tam jest ciasno jak siedzą tam 3 cyl a co dopiero 6 garów.