[451] Pękający pasek w modelu z MHD - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91) +---- Wątek: [451] Pękający pasek w modelu z MHD (/t-451-pekajacy-pasek-w-modelu-z-mhd--10661) |
Pękający pasek w modelu z MHD - RobsonWawa - 20.07.2013 Panie i Panowie jeśli jeździcie Smartem 451 MHD pamiętajcie aby na przeglądach co 20 tys. km. zlecić wymianę PASKA NAPĘDOWEGO Koszt paska w SC około 70 zł. Pasek ten z racji faktu że przenosi obciążenia związane z każdorazowym odpalaniem nie wytrzymuję tych obciążeń i pęka w najmniej oczekiwanym momencie. Ponieważ zdarzyło się to już kilku osobom , a wczoraj dotarła do mnie wiadomość że nowy właściciel mojego MHD ma ten sam problem, odważę sie stwierdzać , że to nagminny problem tego rozwiązania ( MHD) czyli wada konstrukcyjna. Zalecam więc powyższe oraz wyłączanie systemu MHD. Paski pękają po przebiegu 20-30 tys z powodu zmęczenia materiału. Pasek pękając urywa czujnik znajdujący się w jego pobliżu i ciężko jest naprawić uszkodzenie nawet jak mamy zapas. Numer paska ( podany przez Daszę) Numer paska klinowego A0029931396. RE: Pękający pasek w modelu z MHD - Kanapa - 20.07.2013 Podaj proszę numerek tego paska i koszty orientacyjne w razie uszkodzenia. RE: Pękający pasek w modelu z MHD - RobsonWawa - 20.07.2013 Niestety ale nie dysponuję danymi, może Dasza lub Łysy 13 uzupełnią informację o numer paska. RE: Pękający pasek w modelu z MHD - DaSza - 20.07.2013 Ja mam zamontowany moduł, który odwraca działanie ECO. Tzn. po uruchomieniu silnika, ECO jest automatycznie wyłączone i przycisk ECO włącza tryb. Pomimo tego przy 21kkm też mi walnął pasek, a naprężeń związanych z ciągłym działaniem ECO nie było. W SC pasek 79,21PLN. Numer paska klinowego A0029931396. Są zamienniki np. Continnentala, tylko nie znam kodów. RE: Pękający pasek w modelu z MHD - RobsonWawa - 20.07.2013 Pasek napędowy obsługuje generator który jest jednocześnie alternatorem, prądnicą i rozrusznikiem. Myślę że o jego wytrzymałości decyduje właśnie przenoszenie obciążeń rozruchowych. Dłuższe trasy, mniej odpaleń= większy przebieg do zerwania, jazda w mieście tak jak my- skraca jego żywotność. Ciężko zastąpić stalowe koła zębate rozrusznika gumą RE: Pękający pasek w modelu z MHD - ŁYSY13 - 20.07.2013 Tak to taki i rada Łysola zmieniamy co wymiana oliwy 20 000. To jest właśnie mhd ma zawsze nowy paseczek i działa . RE: Pękający pasek w modelu z MHD - Pilotm - 11.10.2013 (20.07.2013, 09:17)RobsonWawa napisał(a): Zalecam więc powyższe oraz wyłączanie systemu MHD. Paski pękają po przebiegu 20-30 tys z powodu zmęczenia materiału. A czy przy wyłączonym trybie eco mamy jakąś sygnalizcję awarii paska? RE: Pękający pasek w modelu z MHD - DaSza - 11.10.2013 Mamy Ja mam zamontowane to urządzenie odwracające tryb ECO, także praktycznie zawsze jest wyłączone. Pasek strzelił przy ok. 25kkm. Więc moim zdaniem czy ktoś korzysta z ECO czy nie, zasada powinna pozostać: Wymiana oleju = wymiana paska RE: Pękający pasek w modelu z MHD - ŁYSY13 - 11.10.2013 Mryga eco i nie masz ładowania smart ponownie nie odpala RE: Pękający pasek w modelu z MHD - RobsonWawa - 11.10.2013 Darku, to co się stało , drugi pasek strzelił po 4 tkm ? Czyżby miał jakąś wadę fabryczną ? |