Termostat - koszt, numery, technika, wymiana - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88) +----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116) +----- Wątek: Termostat - koszt, numery, technika, wymiana (/t-termostat-koszt-numery-technika-wymiana--11034) |
Wymiana płynu chłodzącego - kilka sprawdzonych porad - Gość - 13.09.2010 Witajcie! Chciałbym podzielić się z Wami kilkoma sprawdzonymi uwagami na temat wymiany płynu chłodzącego w Smarcie for Two Cabrio. Otóż - naczytałem się, że pojawiają się po wymianie problemy z korkiem powietrza w silniku. Gdy się NAJPIERW spuszcza płyn a POTEM napełnia - pojawia się powietrze. Zacząłem więc kombinować, jak by tu wymienić płyn bez owych problemów. Najlepiej, gdy do systemu wcale nie dostanie się powietrze... Kupiłem swego Smarta rok temu i nie wiem, kiedy ostatnio płyn był wymieniany. Postanowiłem więc najpierw przepłukać system. Wykombinowałem taki oto, prosty i niezawodny sposób. Idea prosta: jedna osoba spuszcza płyn z silnika do miski a druga spokojnie i miarowo leje nową porcję do zbiornika wyrównawczego. Tak więc poprosiłem moją dziewczynę o pomoc. Przygotowania: Ustawić ogrzewanie na maximum. Przygotować niecałe 4 litry przegotowaniej wody. Nie destylowanej, nie dejonizowanej, nie - zwykłej z kranu. Pół litra odpowiedniego płynu do chłodnic. Pewnie każdy ma jakiś swój ulubiony. Woda przegotowana jest chemicznie obojętna a nie zawiera już minerałów, odłożyły się one wcześniej na ściankach czajnika. Najechałem przednimi kołami na krawężnik. Otworzyłem kratkę i pojemnik wyrównawczy. Uzupełniliśmy płyn do max by mieć pewną rezerwę. Otworzyłem kluczem 6 zawór spustowy i najpierw powoli, potem już szybciej spuszczałem płyn do michy. Moja dziewczyna lała w tym czasie przegotowaną wodę przez lejek z nałożonym na jego koniec wężykiem ową wodę. Gdy już wlała prawie 2 litry - odstawiła wodę i wlała pół litra płynu. Potem lała dalej czystą wodę. Ja leżąc na chodniku obserwowałem, jak ciemny, gęsty płyn ustępuje miejsca czystej, przeźroczystej wodzie. Krzyknąłem, by przestała lać i zakręciłem zawór. Postawiłem samochód na płaskim asfalcie i uzupełniłem nieznacznie poziom płynu w zbiorniczku, by był prawidłowy. Po co te zabawy w kombinację woda - płyn - woda przy wlewaniu? - Po to, by uzyskać wyraźną granicę między mętnym dotychczasowym płynem a czystą wodą. Bym widział, kiedy skończy się dotychczasowa, stara "zupa" a popłynie czysta woda. Dlatego nie mieszałem płynu i wody przed wlaniem. - Przejechałem 200 kilometrów, 2 x po 100. Następnie dokładnie tak, jak uprzednio: Otworzyć ogrzewanie na max. Przednie koła na krawężnik. Tym razem przygotowałem sobie wcześniej odpowiednią mieszankę przegotowanej wody i płynu w proporcji 50:50. Spuszczałem wodę a dziewczyna lała gotową mieszankę do zbiorniczka. Gdy zamiast lekko zielonkawej wody popłynął gęsty, ciemnozielony płyn - zamknąłem zawór i już. Samochód do poziomu, uzupełnić odrobinę płyn w zbiorniczku by sięgał do poziomu max. gotowe. Jedna wymiana płynu trwa około 5 minut i wszystko jest OK. Nie ma żadnych korków powietrza. GWARANTOWANE! Ogrzewanie działa jak należy, silnik się nie przegrzewa. Osiąga swoją stałą temperaturę - 3 jajeczka po dokładnie takim samym czasie, jak przedtem. Ze spokojnym sumieniem polecam tę metodę wymiany płynu w Smarciku. Oszczędzi Wam sporo kłopotów i czasu, nie trzeba odpowietrzać bloku silnika. Wasz Smarty Mark Odpowiedź: Wymiana płynu chłodzącego - kilka sprawdzonych porad - ziemus - 13.09.2010 Nieźle wykombinowane Dzięki bardzo przyda mi się Bo swojego F2 mam od dwóch miesięcy A zima idzie dużymi krokami i trzeba będzie się przygotować Odpowiedź: Wymiana płynu chłodzącego - kilka sprawdzonych porad - Gantz - 13.09.2010 Mark - super dzięki - przyda się taka instrukcja. Termostat - koszt, numery, technika, wymiana - Gizbern - 12.11.2010 Jechałem w dalszą trasę i ciągle miałem jedną kropkę. Więc nadeszła pora na wymianę termostatu i tu problem, bo znalazłem tylko kompletny z obudową i czujnikiem temperatury. Czy można do Smarta kupić sam wkład termostatu, tak jak do innych aut? (było by taniej) Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - petromarc - 12.11.2010 Smart nie ma wkładów. Trzeba kupić kompletny z czujnikiem. Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - Gizbern - 12.11.2010 Wszystkie 600 i 700 miały ten sam? Bo w sklepie mają po 120zł, ale do 700 ? Jak temp. tego termostatu? Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - andrzejmc - 12.11.2010 Oba silniki miały ten sam typ,temperatura otwarcia sprawnego termostatu mieści się w granicach 80 - 90 stopni C. Dla porównania: http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=smart&category=18693 I tabela do których modeli pasuje. CITY-COUPE (MC01) 0.6 (S1CLC1) 11.99 - 01.04 0.7 (S1CLC1) 11.99 - 01.04 CABRIO 0.6 (S1OLC1) 03.01 - 01.04 0.7 (S1CLC1) 11.99 - 01.04 FORTWO coupe 0.6 (450.300) 01.04 - 0.7 (450.300) 01.04 - FORTWO Cabrio 0.6 (450.400) 01.04 - 0.7 (450.300) 01.04 - Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - ziemus - 12.11.2010 Sprawdziłem w InterCarsie Termostat WAHLER WA3142.90D cena detaliczna 156,54 zł Dobry sklep warsztat za 110 zł może to mieć I zgadza się ten sam jest do 600 i 700 Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - Gizbern - 13.11.2010 Dzięki za odpowiedzi O ile trzeb opuścić silnik aby go sprawnie wymienić? Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - andrzejmc - 13.11.2010 Tyle ile potrzeba http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/engine/26-thermostat-change.html Wymiana termostatu to P.Pikuś ,problemem może być odpowietrzenie układu chłodzenia po wymianie |