smartklub.pl
Termostat - koszt, numery, technika, wymiana - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116)
+----- Wątek: Termostat - koszt, numery, technika, wymiana (/t-termostat-koszt-numery-technika-wymiana--11034)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Wymiana płynu chłodzącego - kilka sprawdzonych porad - Gość - 13.09.2010

Witajcie!

Chciałbym podzielić się z Wami kilkoma sprawdzonymi uwagami na temat wymiany płynu chłodzącego w Smarcie for Two Cabrio.

Otóż - naczytałem się, że pojawiają się po wymianie problemy z korkiem powietrza w silniku. Gdy się NAJPIERW spuszcza płyn a POTEM napełnia - pojawia się powietrze.
Zacząłem więc kombinować, jak by tu wymienić płyn bez owych problemów. Najlepiej, gdy do systemu wcale nie dostanie się powietrze...

Kupiłem swego Smarta rok temu i nie wiem, kiedy ostatnio płyn był wymieniany. Postanowiłem więc najpierw przepłukać system.

Wykombinowałem taki oto, prosty i niezawodny sposób.

Idea prosta: jedna osoba spuszcza płyn z silnika do miski a druga spokojnie i miarowo leje nową porcję do zbiornika wyrównawczego.

Tak więc poprosiłem moją dziewczynę o pomoc.

Przygotowania:

Ustawić ogrzewanie na maximum.
Przygotować niecałe 4 litry przegotowaniej wody. Nie destylowanej, nie dejonizowanej, nie - zwykłej z kranu.
Pół litra odpowiedniego płynu do chłodnic. Pewnie każdy ma jakiś swój ulubiony.

Woda przegotowana jest chemicznie obojętna a nie zawiera już minerałów, odłożyły się one wcześniej na ściankach czajnika.

Najechałem przednimi kołami na krawężnik.
Otworzyłem kratkę i pojemnik wyrównawczy.
Uzupełniliśmy płyn do max by mieć pewną rezerwę.
Otworzyłem kluczem 6 zawór spustowy i najpierw powoli, potem już szybciej spuszczałem płyn do michy. Moja dziewczyna lała w tym czasie przegotowaną wodę przez lejek z nałożonym na jego koniec wężykiem ową wodę. Gdy już wlała prawie 2 litry - odstawiła wodę i wlała pół litra płynu. Potem lała dalej czystą wodę.
Ja leżąc na chodniku obserwowałem, jak ciemny, gęsty płyn ustępuje miejsca czystej, przeźroczystej wodzie.
Krzyknąłem, by przestała lać i zakręciłem zawór.

Postawiłem samochód na płaskim asfalcie i uzupełniłem nieznacznie poziom płynu w zbiorniczku, by był prawidłowy.

Po co te zabawy w kombinację woda - płyn - woda przy wlewaniu?
- Po to, by uzyskać wyraźną granicę między mętnym dotychczasowym płynem a czystą wodą. Bym widział, kiedy skończy się dotychczasowa, stara "zupa" a popłynie czysta woda. Dlatego nie mieszałem płynu i wody przed wlaniem.

- Przejechałem 200 kilometrów, 2 x po 100.

Następnie dokładnie tak, jak uprzednio:

Otworzyć ogrzewanie na max.
Przednie koła na krawężnik.
Tym razem przygotowałem sobie wcześniej odpowiednią mieszankę przegotowanej wody i płynu w proporcji 50:50.
Spuszczałem wodę a dziewczyna lała gotową mieszankę do zbiorniczka.
Gdy zamiast lekko zielonkawej wody popłynął gęsty, ciemnozielony płyn - zamknąłem zawór i już.
Samochód do poziomu, uzupełnić odrobinę płyn w zbiorniczku by sięgał do poziomu max. gotowe.

Jedna wymiana płynu trwa około 5 minut i wszystko jest OK.

Nie ma żadnych korków powietrza. GWARANTOWANE!

Ogrzewanie działa jak należy, silnik się nie przegrzewa. Osiąga swoją stałą temperaturę - 3 jajeczka po dokładnie takim samym czasie, jak przedtem.

Ze spokojnym sumieniem polecam tę metodę wymiany płynu w Smarciku. Oszczędzi Wam sporo kłopotów i czasu, nie trzeba odpowietrzać bloku silnika.

Wasz


Smarty Mark


Odpowiedź: Wymiana płynu chłodzącego - kilka sprawdzonych porad - ziemus - 13.09.2010

Nieźle wykombinowane

Dzięki bardzo przyda mi się Bo swojego F2 mam od dwóch miesięcy A zima idzie dużymi krokami i trzeba będzie się przygotować


Odpowiedź: Wymiana płynu chłodzącego - kilka sprawdzonych porad - Gantz - 13.09.2010

Mark - super dzięki - przyda się taka instrukcja.


Termostat - koszt, numery, technika, wymiana - Gizbern - 12.11.2010

Jechałem w dalszą trasę i ciągle miałem jedną kropkę.
Więc nadeszła pora na wymianę termostatu i tu problem,
bo znalazłem tylko kompletny z obudową i czujnikiem temperatury.

Czy można do Smarta kupić sam wkład termostatu, tak jak do innych aut?
(było by taniej)


Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - petromarc - 12.11.2010

Smart nie ma wkładów. Trzeba kupić kompletny z czujnikiem.


Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - Gizbern - 12.11.2010

Wszystkie 600 i 700 miały ten sam?
Bo w sklepie mają po 120zł, ale do 700 ?

Jak temp. tego termostatu?


Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - andrzejmc - 12.11.2010

Oba silniki miały ten sam typ,temperatura otwarcia sprawnego termostatu mieści się w granicach 80 - 90 stopni C.

Dla porównania:
http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=smart&category=18693

I tabela do których modeli pasuje.

CITY-COUPE (MC01)
0.6 (S1CLC1) 11.99 - 01.04
0.7 (S1CLC1) 11.99 - 01.04

CABRIO
0.6 (S1OLC1) 03.01 - 01.04
0.7 (S1CLC1) 11.99 - 01.04

FORTWO coupe
0.6 (450.300) 01.04 -
0.7 (450.300) 01.04 -

FORTWO Cabrio
0.6 (450.400) 01.04 -
0.7 (450.300) 01.04 -


Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - ziemus - 12.11.2010

Sprawdziłem w InterCarsie Termostat WAHLER WA3142.90D cena detaliczna 156,54 zł Dobry sklep warsztat za 110 zł może to mieć
I zgadza się ten sam jest do 600 i 700


Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - Gizbern - 13.11.2010

Dzięki za odpowiedzi
O ile trzeb opuścić silnik aby go sprawnie wymienić?


Odpowiedź: Termostat problem, trzeba kupić kompletny? - andrzejmc - 13.11.2010

Tyle ile potrzeba Laughing

http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/engine/26-thermostat-change.html

Wymiana termostatu to P.Pikuś ,problemem może być odpowietrzenie układu chłodzenia po wymianie Rolleyes


Menu