[452] Roadster - Opole (opolskie) - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Partnerzy forum, Ogłoszenia forumowiczów (http://smartklub.pl/f-partnerzy-forum-ogloszenia-forumowiczow--56) +--- Dział: Zakup kontrolowany (http://smartklub.pl/f-zakup-kontrolowany--83) +--- Wątek: [452] Roadster - Opole (opolskie) (/t-452-roadster-opole-opolskie--12589) Strony:
1
2
|
[452] Roadster - Opole (opolskie) - modusoperandi - 16.09.2014 http://olx.pl/oferta/smart-roadster-CID5-ID6xJs9.html#2f98389315 Taki do sprzedania się pojawił w moim mieście. Ktoś kojarzy to auto? Po zdjęciach widać, że brakuje mu jakiś zaślepek w przednim i tylnym zderzaku - holowany? Odpryski na lakierze i trochę rys także da się zauważyć. Przebieg 130 km - nie wiem, czy to dużo, czy mało? Pewnie się umówię na oglądanie, bo u mnie w mieście, więc grzech byłoby nie zobaczyć... RE: [452] Roadster - Opole (opolskie) - krzyss - 16.09.2014 Sadzac po cenie to trzeba go bardzo dokladnie obejzec. Sprawdz koniecznie wiele razy czy dach jest ok, bo to nie jest tanie w naprawie. Silnik ma tez spory przebieg, lepiej bym wczesniej zabral go do jakiegos warsztatu na sprawdzenie. Brakuje klimy... bedzie duszno poza chwilami kiedy otwierasz daszek RE: [452] Roadster - Opole (opolskie) - modusoperandi - 16.09.2014 Jest jakiś 'patent' na sprawdzenie dachu - oprócz wizualnego oraz parokrotnego zamknięcia go i otwarcia? Planuję sprawdzić go na zbieżności oraz pewnie pokuszę się o wizytę na badaniu technicznym - więcej nie przychodzi mi nic do głowy? Jakieś inne bolączki, które 'bolą' roadstery? RE: [452] Roadster - Opole (opolskie) - D1-Pati - 16.09.2014 Jest na forum masa tematów na co trzeba zwrócic uwage przed zakupem. Dwie najważniejsze rzeczy które musisz sprawdzić podał krzyss czyli dach i silnik (kompresja). Dodatkowo wróc uwagę na kolory plastików/lakier RE: [452] Roadster - Opole (opolskie) - krzyss - 16.09.2014 Przy tym przebiegu silnik, czyli jak Pati napisal kompresje lepiej sprawdzic... silniki w smartach nie sa wieczne RE: [452] Roadster - Opole (opolskie) - modusoperandi - 16.09.2014 Kompresja - zatem wizyta w serwisie mercedesa, bo jako takiego speca od smartów w Opolu nie mamy (chyba)? [452] Roadster - Opole (opolskie) - Kanapa - 16.09.2014 Każdy porządny serwis lub warsztat samochodowy ma przyrząd do pomiaru kompresji. RE: [452] Roadster - Opole (opolskie) - modusoperandi - 16.09.2014 (16.09.2014, 10:54)Kanapa napisał(a): Każdy porządny serwis lub warsztat samochodowy ma przyrząd do pomiaru kompresji. Poszperałem w sieci i wszędzie pisano, żeby w razie czego zlecać naprawy wyspecjalizowanym serwisom, bo silniki w smartach są czułe itp. dlatego pomyślałem o mercedesie. Ale skoro każdy porządny serwis lub warsztat to podjadę do takowego. Jaka jest pożądana wartość kompresji i jej tolerancja? Pytam, jeżeli bym trafił na serwis, który być może będzie miał pierwszy raz możliwość sprawdzać to w roadsterze... [452] Roadster - Opole (opolskie) - Kanapa - 16.09.2014 Jak juz masz sam w Polsce remontować silnik w roadsterze to moze lepiej wymienić na silnik złożony w specyfikacji Brabusa? Kasiunqa cos wspominała ze Niemcy wstawiają takie sety. Ciśnienie ktos podawał - wrzuć w wyszukiwarkę. RE: [452] Roadster - Opole (opolskie) - modusoperandi - 17.09.2014 Roadster pooglądany - wygląda rzeczywiście, że był jeżdżony. Lakier ma sporo odprysków klarlaku na masce i błotnikach. Błotniki gdzieniegdzie także porysowane. Po prawej stronie plastykowy próg wyskakuje - zatrzaski są na miejscu, ale widać ślad po jakimś uderzeniu, ryśnięciu w coś? Brak klimatyzacji, łopatek przy kierownicy też nie ma oraz problem z dachem - trzeba mu pomagać się chować. Przy chowaniu nie chcę się do końca ukryć w szczelinie i do tego słychać bardzo wyraźnie, że sprawia mu to ból. Trzeszczy i skrzeczy ale po ciągłym pchaniu jakoś udaje się go schować. Przy zamykaniu blokuje się o gumowe uszczelki, więc wymaga ingerencji i pomocy. Przebieg zamiast napisanych 130 tys jest ponad 155 tys. Silnik wygląda z zewnątrz na zdrowy - brak wycieków itp. Jeździ się przyjemnie - twardy jest. Zawieszenie sztywne, nie puka i nie było czuć luzów. Hamulce bardzo dobre. Opony jak i klocki/tarcze hamulcowe jeszcze mają dużo życia przed sobą. Silnik ciągnie całkiem przyjemnie, chociaż na automacie zmiana biegów trwa swoje - ręczne przełączanie jest zdecydowanie sprawniejsze. Nie jechałem na stacje diagnostyczną ani nie sprawdzałem zbieżności czy też kompresji, bo zmartwił mnie ten dach. Zastanawiam się teraz nad, czy zbijać cenę i brać (po sprawdzeniu u mechanika/diagnosty itp), czy sobie podarować i szukać dalej? Nie mam porównania - to był pierwszy jaki oglądałem i prowadziłem... |