Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[452] Roadster - Opole (opolskie)

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[452] Roadster - Opole (opolskie)
#1
 modusoperandi 
http://olx.pl/oferta/smart-roadster-CID5...2f98389315

Taki do sprzedania się pojawił w moim mieście. Ktoś kojarzy to auto?

Po zdjęciach widać, że brakuje mu jakiś zaślepek w przednim i tylnym zderzaku - holowany?
Odpryski na lakierze i trochę rys także da się zauważyć.
Przebieg 130 km - nie wiem, czy to dużo, czy mało?
Pewnie się umówię na oglądanie, bo u mnie w mieście, więc grzech byłoby nie zobaczyć...
 Odpowiedz
#2
 krzyss 
Sadzac po cenie to trzeba go bardzo dokladnie obejzec. Sprawdz koniecznie wiele razy czy dach jest ok, bo to nie jest tanie w naprawie. Silnik ma tez spory przebieg, lepiej bym wczesniej zabral go do jakiegos warsztatu na sprawdzenie. Brakuje klimy... bedzie duszno poza chwilami kiedy otwierasz daszek Smile
 Odpowiedz
#3
 modusoperandi 
Jest jakiś 'patent' na sprawdzenie dachu - oprócz wizualnego oraz parokrotnego zamknięcia go i otwarcia?
Planuję sprawdzić go na zbieżności oraz pewnie pokuszę się o wizytę na badaniu technicznym - więcej nie przychodzi mi nic do głowy?

Jakieś inne bolączki, które 'bolą' roadstery?
 Odpowiedz
#4
 D1-Pati 
Jest na forum masa tematów na co trzeba zwrócic uwage przed zakupem. Dwie najważniejsze rzeczy które musisz sprawdzić podał krzyss czyli dach i silnik (kompresja). Dodatkowo wróc uwagę na kolory plastików/lakier
 Odpowiedz
#5
 krzyss 
Przy tym przebiegu silnik, czyli jak Pati napisal kompresje lepiej sprawdzic... silniki w smartach nie sa wieczne Very happy
 Odpowiedz
#6
 modusoperandi 
Kompresja - zatem wizyta w serwisie mercedesa, bo jako takiego speca od smartów w Opolu nie mamy (chyba)?
 Odpowiedz
#7
 Kanapa 
Każdy porządny serwis lub warsztat samochodowy ma przyrząd do pomiaru kompresji.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#8
 modusoperandi 
(16.09.2014, 10:54)Kanapa napisał(a): Każdy porządny serwis lub warsztat samochodowy ma przyrząd do pomiaru kompresji.

Poszperałem w sieci i wszędzie pisano, żeby w razie czego zlecać naprawy wyspecjalizowanym serwisom, bo silniki w smartach są czułe itp. dlatego pomyślałem o mercedesie.
Ale skoro każdy porządny serwis lub warsztat to podjadę do takowego.

Jaka jest pożądana wartość kompresji i jej tolerancja?

Pytam, jeżeli bym trafił na serwis, który być może będzie miał pierwszy raz możliwość sprawdzać to w roadsterze...
 Odpowiedz
#9
 Kanapa 
Jak juz masz sam w Polsce remontować silnik w roadsterze to moze lepiej wymienić na silnik złożony w specyfikacji Brabusa? Kasiunqa cos wspominała ze Niemcy wstawiają takie sety.
Ciśnienie ktos podawał - wrzuć w wyszukiwarkę.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#10
 modusoperandi 
Roadster pooglądany - wygląda rzeczywiście, że był jeżdżony.
Lakier ma sporo odprysków klarlaku na masce i błotnikach. Błotniki gdzieniegdzie także porysowane. Po prawej stronie plastykowy próg wyskakuje - zatrzaski są na miejscu, ale widać ślad po jakimś uderzeniu, ryśnięciu w coś?
Brak klimatyzacji, łopatek przy kierownicy też nie ma oraz problem z dachem - trzeba mu pomagać się chować. Przy chowaniu nie chcę się do końca ukryć w szczelinie i do tego słychać bardzo wyraźnie, że sprawia mu to ból. Trzeszczy i skrzeczy ale po ciągłym pchaniu jakoś udaje się go schować. Przy zamykaniu blokuje się o gumowe uszczelki, więc wymaga ingerencji i pomocy.
Przebieg zamiast napisanych 130 tys jest ponad 155 tys.
Silnik wygląda z zewnątrz na zdrowy - brak wycieków itp. Jeździ się przyjemnie - twardy jest. Zawieszenie sztywne, nie puka i nie było czuć luzów. Hamulce bardzo dobre. Opony jak i klocki/tarcze hamulcowe jeszcze mają dużo życia przed sobą.

Silnik ciągnie całkiem przyjemnie, chociaż na automacie zmiana biegów trwa swoje - ręczne przełączanie jest zdecydowanie sprawniejsze.

Nie jechałem na stacje diagnostyczną ani nie sprawdzałem zbieżności czy też kompresji, bo zmartwił mnie ten dach. Zastanawiam się teraz nad, czy zbijać cenę i brać (po sprawdzeniu u mechanika/diagnosty itp), czy sobie podarować i szukać dalej?
Nie mam porównania - to był pierwszy jaki oglądałem i prowadziłem...
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [452] Czerwony roadster / Opolskie modusoperandi 0 1.458 23.09.2015, 07:02
Ostatni post: modusoperandi
  [452] Roadster - Wrocław modusoperandi 2 2.270 18.09.2014, 05:22
Ostatni post: sancruz3
  [452] 452 - Lublin kaisus 4 2.747 04.05.2014, 16:23
Ostatni post: kaisus
  [452] [Informacje]SMART ROADSTER coupe -Opole zlomek433 3 2.404 15.10.2013, 06:02
Ostatni post: PKO
  [452] czy ktoś już oglądał Mania 5 3.219 19.01.2013, 21:18
Ostatni post: zlomek433



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu