smartklub.pl
Silniki na Emiraty - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Varia i wszystko jasne - W Naszym Klubie (http://smartklub.pl/f-varia-i-wszystko-jasne-w-naszym-klubie--52)
+--- Dział: Varia - Hyde Park (http://smartklub.pl/f-varia-hyde-park--60)
+--- Wątek: Silniki na Emiraty (/t-silniki-na-emiraty--14720)

Strony: 1 2


Silniki na Emiraty - RobsonWawa - 10.02.2016

Mam taki pytanie,
może ktoś będzie zorientowany.
Wiadomo mi, że niektóre marki mają różną specyfikację
silników i nie tylko, w zależności od tego na jaki rynek
auta są produkowane.
Pytanie brzmi - Czy silniki produkowane przez Mercedesa w latach 90 na rynek Emiratów bardzo różniły się od wersji europejskich.
Czy Mercedes reeksportowany z tamtych rejonów nadaje się do eksploatacji w Europie ?
Pozdrawiam


Silniki na Emiraty - frygi - 10.02.2016

O Robert chyba wyszukał ciekawą G-klase


RE: Silniki na Emiraty - artd4 - 10.02.2016

Widziałem Mercedesa z 86 r robionego właśnie na Emiraty.
Na pierwszy rzut oka różnił się dziwnym lekko kawowym kolorem szyb/
Możliwe że to jakieś fotochromowe szkło.
Blok silnika nie odbiegał od auta normalnego.
Miał trochę większą chłodnicę i bardzo,ale to bardzo grube dywanowe wykładziny.
O ile pamiętam to w środku plastiki były w większości koloru kawy z mlekiem
Tapicerka też była podobnego koloru, z grubego materiału.
Podobny kolor miał oryginalny lakier.
Nie zauważyłem większych zmian.
Ze swojego doświadczenia to kupłem kiedyś z FSO poloneza w specyfikacji na Emiraty.
Też miałem fabrycznie przyciemniane szyby, piękną tapicerkę, fabryczne listwy oricziari;
wszystko co mogło miało kolor lakieru tzn listwy,lusterka,klamki a nawet antena.
Do odpalania był przycisk w desce.
Dostałem też propozycje założenia klimatyzacji.
Ale nie udało mi się namówić FSO na czarny lakier z wiadomych powodów
W silniku niektóre podzespoły były lakierowane.
Silniki skrzynia były składany pod okiem jednego z dyrektorów tech
180 km/h to była pestka.
Miał pięcioramienne lakierowane duże alusy i wysokiej klasy opony
Wzbudzał naprawdę podziw swym wyglądem.


RE: Silniki na Emiraty - Juniorek - 10.02.2016

Np. Toyoty Land Cruiser na rynek Arabski maja dużo większe zbiorniki paliwa z tego co pamietam to Toyka Prado ma 150l


Silniki na Emiraty - Kanapa - 10.02.2016

Vin ściągnij to rozkodujemy wyposażenie.


RE: Silniki na Emiraty - RobsonWawa - 10.02.2016

Panowie
Pytanie dotyczy konkretnego zagadnienia technicznego
Czy silnik Europejski i silnik na Emiraty to ten sam silnik? czy różnią się
specyfikacją ze względu na odmienne warunki eksploatacji ???
Nie jaki ma kolor itp. itd. Smile


Silniki na Emiraty - Kanapa - 10.02.2016

Mechanicznie bez sensu było produkować na ten rynek coś innego w przypadku tak skomplikowanego podzespołu jak silnik - €€€ rządzi.
Jedyne różnice powinny być jak wcześniej wspomniano w osprzęcie i może sofcie.
Swego czasu do Korei szły z Europy silniki MB do Ssanyoung czy jakoś tak.
Po upadku tej marki można było dostać silnik do ssasana pasujący idealnie do MB.

Patrz na silniki Colta CZT i F4 Brabus.
Montowane w Japan rozsyłane były po wszystkich montowniach i są zamienne 1:1.

Kiedyś siedziałem na forum MB i jeden właściciel 201 bardzo się zdziwił kiedy okazało się że jego auto przyjechało z Kenii czy podobnego kraju.
MB sprzedał w sieci na Afryke a właściciel Niemiec reemigrował do faterlandu wraz z samochodem.
Mechanicznie wszystko grało i nie było problemu z eksploatacją w Polsce.


Odp: Silniki na Emiraty - kotomysz - 10.02.2016

Na logikę powinny być przystosowane do wysokich temperatur niż do niskich... Choć noce tam ciepłe nie są... Ale daleko im do naszej zimy...

pchnięte z elgie3


RE: Silniki na Emiraty - artd4 - 10.02.2016

blok silnika jest ten sam
i dopiero wyposażenie osprzet i ustawienia w oprogramowaniu bywają inne
Lady na skandynawie i Europy miały te same silniki
Volvo też sie różniły tylko w dodatkach
Tetw pierwsze były programowane na typowy zimne rejony.
Miały podgrzewacze paliwa i gniazda na 220 V z grzałkami
Ale silniki były te same
Lepsze chłodzenie mają auta do tropików, wieksze miski olejowe.
Generalnie osprzęt i wyposażenie dobrane jest tak by silnik miał optymalne warunki.
Ilość pierścieni tłokowych jest ta sama. korbowody też.
Kiedyś słyszałem że róznice były w materiałach gumowych czyli wężach czy uszczelkach.
W sumie trudno by guma trzymała parametry od -50 do+150 stopni


RE: Silniki na Emiraty - psuwacz - 11.02.2016

Ja tak czytam i się zastanawiam przede wsyskim nad czterema rzeczami w takim Emirates-spec:
- Jakie tam u nich oktany/cetany leją na stacji
- Jak z zasiarczeniem paliwa
- Jakieś patenty anty-hamsin? Specjalne filtry powietrza znaczy się?


Menu