RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa
10.02.2016, 13:05
Mam taki pytanie,
może ktoś będzie zorientowany.
Wiadomo mi, że niektóre marki mają różną specyfikację
silników i nie tylko, w zależności od tego na jaki rynek
auta są produkowane.
Pytanie brzmi - Czy silniki produkowane przez Mercedesa w latach 90 na rynek Emiratów bardzo różniły się od wersji europejskich.
Czy Mercedes reeksportowany z tamtych rejonów nadaje się do eksploatacji w Europie ?
Pozdrawiam
artd4
Liczba postów: 164
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
2
Imię: Artur arti
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451, 2007
Widziałem Mercedesa z 86 r robionego właśnie na Emiraty.
Na pierwszy rzut oka różnił się dziwnym lekko kawowym kolorem szyb/
Możliwe że to jakieś fotochromowe szkło.
Blok silnika nie odbiegał od auta normalnego.
Miał trochę większą chłodnicę i bardzo,ale to bardzo grube dywanowe wykładziny.
O ile pamiętam to w środku plastiki były w większości koloru kawy z mlekiem
Tapicerka też była podobnego koloru, z grubego materiału.
Podobny kolor miał oryginalny lakier.
Nie zauważyłem większych zmian.
Ze swojego doświadczenia to kupłem kiedyś z FSO poloneza w specyfikacji na Emiraty.
Też miałem fabrycznie przyciemniane szyby, piękną tapicerkę, fabryczne listwy oricziari;
wszystko co mogło miało kolor lakieru tzn listwy,lusterka,klamki a nawet antena.
Do odpalania był przycisk w desce.
Dostałem też propozycje założenia klimatyzacji.
Ale nie udało mi się namówić FSO na czarny lakier z wiadomych powodów
W silniku niektóre podzespoły były lakierowane.
Silniki skrzynia były składany pod okiem jednego z dyrektorów tech
180 km/h to była pestka.
Miał pięcioramienne lakierowane duże alusy i wysokiej klasy opony
Wzbudzał naprawdę podziw swym wyglądem.
Miałem być rentierem, ale jestem rencistą.
Warszawski Smarcik 451 1.0 2007r
Juniorek
Liczba postów: 303
Dołączył: Sep, 2013
Reputacja:
12
Imię: Adrian
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Wołomin
smart fortwo 451 mhd, BRABUS, 2009
smart fortwo C453, pulse
Juniorek
10.02.2016, 18:56
Np. Toyoty Land Cruiser na rynek Arabski maja dużo większe zbiorniki paliwa z tego co pamietam to Toyka Prado ma 150l
Smart ForTwo 453'19 eq Design by Junior
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Vin ściągnij to rozkodujemy wyposażenie.
Kanapa
Liczba postów: 6.129
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Mechanicznie bez sensu było produkować na ten rynek coś innego w przypadku tak skomplikowanego podzespołu jak silnik - €€€ rządzi.
Jedyne różnice powinny być jak wcześniej wspomniano w osprzęcie i może sofcie.
Swego czasu do Korei szły z Europy silniki MB do Ssanyoung czy jakoś tak.
Po upadku tej marki można było dostać silnik do ssasana pasujący idealnie do MB.
Patrz na silniki Colta CZT i F4 Brabus.
Montowane w Japan rozsyłane były po wszystkich montowniach i są zamienne 1:1.
Kiedyś siedziałem na forum MB i jeden właściciel 201 bardzo się zdziwił kiedy okazało się że jego auto przyjechało z Kenii czy podobnego kraju.
MB sprzedał w sieci na Afryke a właściciel Niemiec reemigrował do faterlandu wraz z samochodem.
Mechanicznie wszystko grało i nie było problemu z eksploatacją w Polsce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.02.2016, 21:39 przez Kanapa.)
kotomysz
Liczba postów: 436
Dołączył: Oct, 2014
Reputacja:
3
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 450 cdi, pulse, 2002
kotomysz
10.02.2016, 21:57
Na logikę powinny być przystosowane do wysokich temperatur niż do niskich... Choć noce tam ciepłe nie są... Ale daleko im do naszej zimy...
pchnięte z elgie3
„Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
CDI
63KM/
140Nm
artd4
Liczba postów: 164
Dołączył: Sep, 2015
Reputacja:
2
Imię: Artur arti
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451, 2007
blok silnika jest ten sam
i dopiero wyposażenie osprzet i ustawienia w oprogramowaniu bywają inne
Lady na skandynawie i Europy miały te same silniki
Volvo też sie różniły tylko w dodatkach
Tetw pierwsze były programowane na typowy zimne rejony.
Miały podgrzewacze paliwa i gniazda na 220 V z grzałkami
Ale silniki były te same
Lepsze chłodzenie mają auta do tropików, wieksze miski olejowe.
Generalnie osprzęt i wyposażenie dobrane jest tak by silnik miał optymalne warunki.
Ilość pierścieni tłokowych jest ta sama. korbowody też.
Kiedyś słyszałem że róznice były w materiałach gumowych czyli wężach czy uszczelkach.
W sumie trudno by guma trzymała parametry od -50 do+150 stopni
Miałem być rentierem, ale jestem rencistą.
Warszawski Smarcik 451 1.0 2007r
psuwacz
Liczba postów: 1.411
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
33
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS, 2008
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
psuwacz
11.02.2016, 00:09
Ja tak czytam i się zastanawiam przede wsyskim nad czterema rzeczami w takim Emirates-spec:
- Jakie tam u nich oktany/cetany leją na stacji
- Jak z zasiarczeniem paliwa
- Jakieś patenty anty-hamsin? Specjalne filtry powietrza znaczy się?
Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się!