smartklub.pl
remont + tunning - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Tuning (http://smartklub.pl/f-tuning--89)
+---- Wątek: remont + tunning (/t-remont-tunning--1527)

Strony: 1 2


remont + tunning - Gość - 29.04.2008

Witam! - Mam na imie Grzegorz i to jest mój pierwszy post Wink Wkrótce jak wszystko dobrze pojdzie dzięki jednemu z Klubowiczów bede posiadaczem smarcika FT z silnikiem 599cm3... I odrazu pozwólcie że przejde do stosownych pytań:

- ogólnie lubie samochody, grzebanie w mechanice w miare mozliwosci i warunków - wiem ze wystepuje problem z pierscieniami - nie przeraza mnie to - gdzies w wakacje za 3 mies chciałbym z bratem zajrzec i oblukac sprawe, wymienic to i owo... chciałbym sie troche przygotowac moralnie, psychicznie i emocjonalnie do takiej ewentualności, zamówic części itp ... Embaressed w zwiazku z tym wrzucam stosowne pytania :

- czy jest jakaś ogólna wymierna wskazówka kiedy jest to "już" - pomiar cisnienia kompresji, jakies próby olejowe, patenty z naftą, przedmuchy, laparoskopie etc...???? - jak nie przegapic sprawy ???


- czy silnik 599cm3 rózni sie tylko skokiem tłoka od 700 cm3 ??? czyli przy tej okazji mozna zrobic upgrade - założyc takiego "strokera" / i kute korbowody, tłoki : ) / ??? i jeszcze zmodyfikowac cisnienie doładowania, mapy mieszanki ????
Albo czy mozna zrobić "to" od dołu silnika zdejmujac miske i odkrecajac korbowody aby wyciagnac tłoki ???
Gdzie zplanowac głowice i ile, czy wymieniac panewki ?


- gdzie zamówić cześci i jakie aby zrobic to jak najlepiej?

- jakie specjalne narzedzia będą potrzebne?

- czy znacie jakies adresy, sklepy internetowe z aftermarketem - / cos jak w usa sklepy z wypasionymi częsciami do tunningu silnika, zawieszenia jak np summitracing, jegs, energy suspension etc ??? -
kto ogladał Monster Garage wie o co chodzi Smile /

- skąd brać stosowne informacje - do tej pory korzystalem z Chiltona, Haynesa, Alldaty, manuali na CD etc.. czy klub moze ma jakiś serwerek ftp Embaressed

- co uzyć do skanowania ecu we własnym zakresie ?


ufff / i to by było na tyle ... pozdrawiam i z góry dziekuje za cenne wskazówki !!!!!!!


Re: remont + tunning - kamill - 29.04.2008

tez sie zastanawialem nad podniesieniem mocy kiedy to robilem Remont ( remont robisz , kiedy zaczyna brac olej o kopcic na czarno ) to z obserwacji moich i innych Smarciarzy , co do zbadania tego innymi technikami to powiem tyle ,ze nie wiem Smile) pewnie mozna sprawdzic cisnienie na tllokach czy cylindrach za pomoca jakeigos sprzetu . Caly ''remont '' silnika zamykasz przy duzej wprawie w jeden dzien . Przy standarowym remoncie wymieniasz tylko piersciecie ...jesli chcesz isc dalej to panewki , tlkoki korbowody itd......ale czy to jest sens ??? i tak silnik jest zbyt delikatny do takich rzeczy ....ceny sa rozne ...np pierscienie od 100zl -300zl w zaleznosci gdzie szukasz...Mysle ,ze mozna zrobic wszystko tylko jest kwestia ceny


Re: remont + tunning - krzynaw - 29.04.2008

najwiecej informacji znajdziesz na

http://www.evilution.co.uk


Re: remont + tunning - Gość - 05.06.2008

hej !
poszukuje jakiejs instrukcji, książki - nie wiem jakimi momentami dokrecać głowice, panewki - brakuje mi tez danych co do wartości kompresji czy ciśnienia paliwa itp
Ile max. mozna splanować głowice dla turbo600 :-?


Re: remont + tunning - kamill - 05.06.2008

http://waflo.mysite.orange.co.uk/momenty.jpg

http://waflo.mysite.orange.co.uk/momenty2.jpg


Re: remont + tunning - Gość - 05.06.2008

dzienki !!!!


Re: remont + tunning - krzynaw - 05.06.2008

planowac glowice w 600??
szlifujesz papierem sciernym az zejdzie poprzednia uszczelka glowicy i bedziesz mial srebrny kolor na celej powierzchni...brzmi smiesznie ale moje f2 po remoncie trzyma kompresje i nie kopci


Re: remont + tunning - All-capone - 05.06.2008

Na większości uszczelek pod głowice (poza ta która sprzedają w serwisie Erlinga) jest tabelka z momentami .
Niejednokrotnie zdarzało mi sie rozbierać silnik remontowany wcześniej co objawiało sie m innymi zwojami gwintu który zostawał na śrubach głpowicy .
Uważam ze 3 etap 90 stopni to za duża siła jak na aluminiowy blok i osobiście zawsze dokręcam 21Nm + 90 stopni+45stopni


Re: remont + tunning - Gość - 06.06.2008

a co sądzicie o takim zestawie :
http://shop.wellsmart.co.uk/engine-reconditioning-parts-599cc-156-p.asp :-?


Re: remont + tunning - krzynaw - 06.06.2008

normalna cena za czesci zamienne do 599cc...u All-a kosztuje podobnie lub taniej


Menu