Witam! - Mam na imie Grzegorz i to jest mój pierwszy post Wkrótce jak wszystko dobrze pojdzie dzięki jednemu z Klubowiczów bede posiadaczem smarcika FT z silnikiem 599cm3... I odrazu pozwólcie że przejde do stosownych pytań:
- ogólnie lubie samochody, grzebanie w mechanice w miare mozliwosci i warunków - wiem ze wystepuje problem z pierscieniami - nie przeraza mnie to - gdzies w wakacje za 3 mies chciałbym z bratem zajrzec i oblukac sprawe, wymienic to i owo... chciałbym sie troche przygotowac moralnie, psychicznie i emocjonalnie do takiej ewentualności, zamówic części itp ... w zwiazku z tym wrzucam stosowne pytania :
- czy jest jakaś ogólna wymierna wskazówka kiedy jest to "już" - pomiar cisnienia kompresji, jakies próby olejowe, patenty z naftą, przedmuchy, laparoskopie etc...???? - jak nie przegapic sprawy ???
- czy silnik 599cm3 rózni sie tylko skokiem tłoka od 700 cm3 ??? czyli przy tej okazji mozna zrobic upgrade - założyc takiego "strokera" / i kute korbowody, tłoki : ) / ??? i jeszcze zmodyfikowac cisnienie doładowania, mapy mieszanki ????
Albo czy mozna zrobić "to" od dołu silnika zdejmujac miske i odkrecajac korbowody aby wyciagnac tłoki ???
Gdzie zplanowac głowice i ile, czy wymieniac panewki ?
- gdzie zamówić cześci i jakie aby zrobic to jak najlepiej?
- jakie specjalne narzedzia będą potrzebne?
- czy znacie jakies adresy, sklepy internetowe z aftermarketem - / cos jak w usa sklepy z wypasionymi częsciami do tunningu silnika, zawieszenia jak np summitracing, jegs, energy suspension etc ??? -
kto ogladał Monster Garage wie o co chodzi /
- skąd brać stosowne informacje - do tej pory korzystalem z Chiltona, Haynesa, Alldaty, manuali na CD etc.. czy klub moze ma jakiś serwerek ftp
- co uzyć do skanowania ecu we własnym zakresie ?
ufff / i to by było na tyle ... pozdrawiam i z góry dziekuje za cenne wskazówki !!!!!!!
- ogólnie lubie samochody, grzebanie w mechanice w miare mozliwosci i warunków - wiem ze wystepuje problem z pierscieniami - nie przeraza mnie to - gdzies w wakacje za 3 mies chciałbym z bratem zajrzec i oblukac sprawe, wymienic to i owo... chciałbym sie troche przygotowac moralnie, psychicznie i emocjonalnie do takiej ewentualności, zamówic części itp ... w zwiazku z tym wrzucam stosowne pytania :
- czy jest jakaś ogólna wymierna wskazówka kiedy jest to "już" - pomiar cisnienia kompresji, jakies próby olejowe, patenty z naftą, przedmuchy, laparoskopie etc...???? - jak nie przegapic sprawy ???
- czy silnik 599cm3 rózni sie tylko skokiem tłoka od 700 cm3 ??? czyli przy tej okazji mozna zrobic upgrade - założyc takiego "strokera" / i kute korbowody, tłoki : ) / ??? i jeszcze zmodyfikowac cisnienie doładowania, mapy mieszanki ????
Albo czy mozna zrobić "to" od dołu silnika zdejmujac miske i odkrecajac korbowody aby wyciagnac tłoki ???
Gdzie zplanowac głowice i ile, czy wymieniac panewki ?
- gdzie zamówić cześci i jakie aby zrobic to jak najlepiej?
- jakie specjalne narzedzia będą potrzebne?
- czy znacie jakies adresy, sklepy internetowe z aftermarketem - / cos jak w usa sklepy z wypasionymi częsciami do tunningu silnika, zawieszenia jak np summitracing, jegs, energy suspension etc ??? -
kto ogladał Monster Garage wie o co chodzi /
- skąd brać stosowne informacje - do tej pory korzystalem z Chiltona, Haynesa, Alldaty, manuali na CD etc.. czy klub moze ma jakiś serwerek ftp
- co uzyć do skanowania ecu we własnym zakresie ?
ufff / i to by było na tyle ... pozdrawiam i z góry dziekuje za cenne wskazówki !!!!!!!