smartklub.pl
Dbanie o silnik cdi - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Varia i wszystko jasne - W Naszym Klubie (http://smartklub.pl/f-varia-i-wszystko-jasne-w-naszym-klubie--52)
+--- Dział: Varia - Hyde Park (http://smartklub.pl/f-varia-hyde-park--60)
+--- Wątek: Dbanie o silnik cdi (/t-dbanie-o-silnik-cdi--16592)

Strony: 1 2


Dbanie o silnik cdi - CodeBoy - 02.06.2017

Wczoraj jadąc autostradą A1 i A2 do Warszawy (nie Smartem) zacząłem się zastanawiać , jak jest z dbaniem o silnik w CDI na takich długich trasach. Szykuje się w dość długą jak na mnie trasę i się zastanawiam, jak dbacie o silnik, co ile km / czasu robicie przerwy aby silnik odpoczął, na jakich obrotach najlepiej trzymać cdi, na dłuższej trasie. No i najważniejsze jak długo dajecie pracować wentylatorowi, przed zgaszeniem. Mój maluch ma już na liczniki 196kkm więc pytania wydają się zasadne, a ja nie mam doświadczenia z takimi maleństwami, jeśli idzie o silnik.


RE: Dbanie o silnik cdi - ŁYSY13 - 02.06.2017

Silnik jest ok
Nawet 1300 km pracował bez przerw na tankowanie
Miałem program i nic się nie dzialo na powrocie z Montecao za jednym ciągiem
W tym dwie godziny snu i motor pracował.
Bardziej bałem się o rozrusznik jak o motor
120 km/h to dobra prędkość

Łysy 13 pozdrawia


RE: Dbanie o silnik cdi - CodeBoy - 02.06.2017

Ok czyli ponad 500km z tankowaniem i przerwami na kawę powinien dac spokojnie da radę. A co z ma rozrusznik z silnikiem, to nie jest tylko przy odpaleniu ?


RE: Dbanie o silnik cdi - obwd-crash - 02.06.2017

1200km w 10 godzin, z prędkościami powyżej 150km/h i jedną 15 minutową przerwą na tankowanie przy około 240 tys. km przebiegu. Obecnie prawie 326 tys. i nadal nawet oleju nie trzeba dolewać między wymianami.


RE: Dbanie o silnik cdi - CodeBoy - 02.06.2017

A jeszcze zadam pytanie o rozbiegany silnik, czy nasze CDI są jakoś przed tym zabezpieczone ?, ew jak je zgasić w naszym pseudo Automacie Smile