Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91) +---- Wątek: Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi (/t-smart-z-silnikiem-1000-od-mitsubichi--16980) |
Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - Joaska - 26.09.2017 Mam pytanie dla milych Panow czy druga generacja Smartow z silnikiem 1000 cm od mitsubichi ma tez krotkie zycie silnika ? Chcialam kupic smarta z 2009 przebieg 62 tys mil czyli okolo 100 000km Naczytalam sie na forum ze smarty maja problem z zywotnoscia silnika , ale w wiekszosci pisaliscie tu na forum o pierwszej wersji z silnikami 600 i 700cm Malo co moge znalezc o tych 1000cm smartach sa wersje 71km i 84km i jeszcze jedno pytanie o co chodzi z tym MHD bo nie moge rozkminic autko ma byc jako pierwsze dla mnie , jestem w trakcie kursu na prawko a i jeszcze pytanie o to ze piszecie tu o polautomatycznej i automatycznej ja robie prawo jazdy tylko na automaty czy sie na to zalapuje czy mam tylko gaz i hamulec i nie musze juz dotykac drazka biegow myslalam tez o toyocie IQ ale smart mi sie bardziej podoba taki maly fajny i zawsze mi sie kojarzyl z czyms nietuzinkowym a maz znowu mnie namawia na toyote bo niby 2 dorosle i dziecko zabiore pewnie mu chodzi o to by mu dupe pijana wozic z imprez ))) poradzicie cos RE: Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - obwd-crash - 26.09.2017 Tylko Smart. Żywotność silnika, miałem 1.0 bez turbo i bez mhd, przebieg ponad 140 tys przy odsprzedaży. Słyszałem, że wersje z turbo miewają problemy z uszczelką pod głowicą ale czy jest to typowe ? nie wiem. Automat, półautomat, obydwa mają tę samą skrzynię i tylko 2 pedały - gaz i hamulec. Obydwa same zmieniają biegi, tylko że półautomat wówczas gdy osiągnie maksymalne obroty silnika, a tak trzeba dźwignia zmieniać biegi - nie ma sprzęgła, nie ma obaw o koordynację gazu i sprzęgła, auto załatwia to za nas. MicroHybridDrive - totalna ściema na temat hybrydy i zapewne ekologii też, to spotykane w innych autach Stop&Go. Czyli jak jedziemy a auto jest gotowe na taki wyczyn (zielone oświetlenie ECO na liczniku), po zatrzymaniu z użyciem hamulca nożnego i trzymaniu nogi na tym hamulcu, auto wyłącza silnik, gdy puścimy pedał hamulca auto samo odpala. Uciążliwe latem, gdy są długie postoje na światłach - bo jak nie działa silnik to i klima nie działa, pomimo, że z nawiewów wieje. Skutkuje też przyspieszonym zużyciem paska napędu alternatora, mogącym doprowadzić do zerwania, a w jego następstwie uszkodzenia czujnika ciśnienia oleju. Wymagana wymiana co około 20 tys. km by uniknąć przykrej niespodzianki. RE: Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - Joaska - 28.09.2017 Dziekuje za odpowiedz czy mozna wylaczyc te funkcje mhd ? czy sa wersje bez mhd ale po 2009roku Pozdrawiam Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - damiano.o - 28.09.2017 Doprecyzowując. Nie musisz się obawiać wersji mhd. Funkcję tą można wyłączyć trwale tylko stosując tzw oszusta mhd - mały układ elektroniczny montowany przy wyłączniku. Większość z nas ma to założone. Druga kwestia odnośnie zrywania paska. Przypadłość ta była skutkiem zastosowania w tym silniku koła pasowego bez tłumika drgań (koło jest wtedy całe metalowe i ma w środku otwory). Prowadzona przez smarta akcja serwisowa wyeliminowała ten problem poprzez zastosowanie koła pasowego z tłumikiem drgań (koło jest wtedy w środku takie gumowe). Jak będziesz kupowała auto zaglądając na koło pasowe w wersji mhd łatwo to można stwierdzić. Tapnięte z SG NOTE 4 RE: Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - Joaska - 01.10.2017 dziekuje za podpowiedzi wczoraj z mezem pojezdzilismy roznymi Smartami i jedna Toyota IQ Dzis jestem wlascicielka ..... Toyoty IQ Wybralam tak poniewaz wad ma wiecej Smart anizeli IQ Po pierwsze wiekszosc Smartow jest bez wspomagania kierownicy , dla mnie to bylo wyzwanie krecic kierownica a gdy sobie pomyslalam ze bedzie trzeba krecic z taka sila zawsze (mieszkam w Londynie) to po jednej probie z IQ nie mialam juz watpliwosci co wybiore ale kolejna wada jest automat i halas w srodku tu znow IQ przebil Smarta cisza i kultura pracy skrzyni cvt do mniejszych ale zawsze ... wykonczenie wnetrza Smarta troche slabe w porownaniu do IQ duza zaleta IQ to ze jest to autko 2+2 i dzis sie juz przydalo Smartem niestety nie zabiore synka zaleta smarta sa ceny niestety IQ jest duuuuzo drozszy ale teraz wiem dlaczego dziekuje za cenne uwagi , chcialam zyczyc wszystkim uzytkownikom Smartow powodzenia i radosci z uzytkowania samochodzikow Pozdrawiam Joasia RE: Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - dr-big - 02.10.2017 Ja po 451 też biorę pod uwagę iQ... Ostatnio była nawet jedna 1,33 automat z przejechanymi 3 tkm, jeden właściciel, w pobliżu, sprzedała się momentalnie, nawet nie zdążyłem jej obejrzeć ... W porównaniu do Smarta 451 to iQ nawet nie ma co porównać ... RE: Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - PatiEK - 02.10.2017 Cena odstrasza. No i podaż. Diesel nie występuje z automatem. Wyposażenie na plus. RE: Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi - dr-big - 02.10.2017 IQ nie biorę pod uwagę diesla, tylko 1,33 |