[450] Zawór upustowy blow off - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Tuning (http://smartklub.pl/f-tuning--89) +---- Wątek: [450] Zawór upustowy blow off (/t-450-zawor-upustowy-blow-off--1787) Strony:
1
2
|
[450] Zawór upustowy blow off - Gość - 10.09.2008 Chciałbym zamontować zawór upustowy Blow off do mojego Smarta. Na allegro jest ich cała masa od 150zł w górę... czy oprócz zakupu zaworu jakieś modyfikację będą konieczne w silniku aby go zamontować? na co zwracać uwagę przy wyborze. w poprzednim aucie Volvo V40T miałem coś takiego zamontowane i była to poezja dla moich uszu - drugie auto mam TDi więc opapda - chciałbym nadal słyszeć psssssssss Re: Zawór upustowy blow off - krzynaw - 10.09.2008 mam blow off-a dedykowanego dla smarta niestety nie jestem wstanie ci powiedziec czym on sie rozni od tych z ebay-a, nie zastanawialem sie nad parametrami i wymiarami, roznica w cenie jest gigantyczna (za moj ok. 450zl) Re: Zawór upustowy blow off - jaqub - 12.09.2008 podejdz do jakiejs profi firmy tjungowej (tzn takiej zajmujacej sie tuningiem mechanicznym a nie sprzedaza laminatow i naklejek) to dobiora i zamontuja Ci odpowiedni! Re: Zawór upustowy blow off - Gość - 13.09.2008 zawór montujesz na rurę wysokiego ciśnienia z turbo na jakimś trójniku(własnej roboty) podłączasz podciśnienie i gotowe. zawór przedłuża żywotność turbo i silnika gdyż upuszcza nadmiar ciśnienia w turbo spowodowany szybkim zdjęciem nogi z gazu wtedy turbo dalej pompuje ciśnienie a zawór EGR już dawno sie zamyka. wtedy BLOWOFF zostaje otwarty przez różnicę ciśnień (poprzez podpięte podciśnienie) i co jeszcze za tym idzie nie ma przy tym tego czarnego dymu z rury (cdi) który towarzyszy przy ostrej jeździe i szybkiej zmianie biegów. ale ostrzegam że poza upuszczaniem ciśnienie i dźwiękiem "ppppssssss" zawór obniża kulturę pracy silnika samochód może falować na wolnych obrotach oraz gasnąć szczególnie przy silnikach z większym przebiegiem gdzie ciśnienie jest słabe... to tyle ze strony technicznej a ze strony Praktycznej to jest to do D..Y bo po krótkim czasie głowa boli od tego syczenia... 8-) Re: Zawór upustowy blow off - Robbie - 13.09.2008 autor rafaeello w 2008/9/13 1:52:59 Cytat:zawór obniża kulturę pracy silnika samochód może falować na wolnych obrotach oraz gasnąć szczególnie przy silnikach z większym przebiegiem gdzie ciśnienie jest słabe...Tylko jeśli zawór jest kiepski lub ma wyrobioną sprężynę i upuszcza bokiem bez otwarcia. Jeżeli wszystko jest ok, to nie ma co zwalać na BOVa, tylko poszukać problemów gdzie indziej. Re: Zawór upustowy blow off - Gość - 13.09.2008 Robbie odnosimy się do Blov za 150plm a nie za 1500 więc mówię jak to będzie wyglądało na danym modelu... Re: Zawór upustowy blow off - Robbie - 13.09.2008 Nie przesadzajmy - do 300, max 400 zł można mieć bardzo dobry zawór, który nie sprawi żadnych problemów. U mnie sprawdza się kupiony na ebayu za całe 7 funtów :P (choć w Fordzie Probe dawał ciała i musiałem go zdjąć) Re: Zawór upustowy blow off - Gość - 25.09.2008 zawór zakupiony. Teraz muszę poszukać odpowiedniego dolotu lub kolanka. Jak zamontuje na pewno się pochwalę... chyba że nie będzie czym :( wie ktoś z Was jakie ciśnienie dmucha turbinka FT w benzynce? Re: Zawór upustowy blow off - jaqub - 25.09.2008 z tego co pamietam to chyba 0.6 Re: Zawór upustowy blow off - Gość - 26.09.2008 tommy... mysle ze z kolankiem moze byc maly problem... zostanie chyba ebay... ale ze tez lubie kombinowac... to na poczatek bym zmierzyl srednice tej 'rurki" i sprobowalbym dobrac cos z aluminium a nastepnie zrobil gniazdo na BOV'a... bo tunele SAMCO (czy jak to sie tam pisze) to pewnie dostaniesz tylko jakby cena nie ta... ja do astry kupowalem odpowiednik samco ale sprowadzany z czech... ale za cholere nie pamietam firmy ... jak cos to pisz/dzwon pokombinujemy |