Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Zawór upustowy blow off

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Zawór upustowy blow off
#1
 Gość 
Chciałbym zamontować zawór upustowy Blow off do mojego Smarta. Na allegro jest ich cała masa od 150zł w górę... czy oprócz zakupu zaworu jakieś modyfikację będą konieczne w silniku aby go zamontować? na co zwracać uwagę przy wyborze.

w poprzednim aucie Volvo V40T miałem coś takiego zamontowane i była to poezja dla moich uszu - drugie auto mam TDi więc opapda - chciałbym nadal słyszeć psssssssss Smile
 Odpowiedz
#2
 krzynaw 
mam blow off-a dedykowanego dla smarta niestety nie jestem wstanie ci powiedziec czym on sie rozni od tych z ebay-a, nie zastanawialem sie nad parametrami i wymiarami, roznica w cenie jest gigantyczna (za moj ok. 450zl)
Smart F4 1500cc CDI (2009 - ?)
Smart F2 700cc (2011 - ?)
 Odpowiedz
#3
 jaqub 
podejdz do jakiejs profi firmy tjungowej (tzn takiej zajmujacej sie tuningiem mechanicznym a nie sprzedaza laminatow i naklejek) to dobiora i zamontuja Ci odpowiedni!
 Odpowiedz
#4
 Gość 
zawór montujesz na rurę wysokiego ciśnienia z turbo na jakimś trójniku(własnej roboty) podłączasz podciśnienie i gotowe. zawór przedłuża żywotność turbo i silnika gdyż upuszcza nadmiar ciśnienia w turbo spowodowany szybkim zdjęciem nogi z gazu wtedy turbo dalej pompuje ciśnienie a zawór EGR już dawno sie zamyka. wtedy BLOWOFF zostaje otwarty przez różnicę ciśnień (poprzez podpięte podciśnienie) i co jeszcze za tym idzie nie ma przy tym tego czarnego dymu z rury (cdi) który towarzyszy przy ostrej jeździe i szybkiej zmianie biegów. ale ostrzegam że poza upuszczaniem ciśnienie i dźwiękiem "ppppssssss" zawór obniża kulturę pracy silnika samochód może falować na wolnych obrotach oraz gasnąć szczególnie przy silnikach z większym przebiegiem gdzie ciśnienie jest słabe... to tyle ze strony technicznej a ze strony Praktycznej to jest to do D..Y bo po krótkim czasie głowa boli od tego syczenia... 8-)
 Odpowiedz
#5
 Robbie 
autor rafaeello w 2008/9/13 1:52:59
Cytat:zawór obniża kulturę pracy silnika samochód może falować na wolnych obrotach oraz gasnąć szczególnie przy silnikach z większym przebiegiem gdzie ciśnienie jest słabe...
Tylko jeśli zawór jest kiepski lub ma wyrobioną sprężynę i upuszcza bokiem bez otwarcia.
Jeżeli wszystko jest ok, to nie ma co zwalać na BOVa, tylko poszukać problemów gdzie indziej.
 Odpowiedz
#6
 Gość 
Robbie

odnosimy się do Blov za 150plm a nie za 1500 Smile więc mówię jak to będzie wyglądało na danym modelu...
 Odpowiedz
#7
 Robbie 
Nie przesadzajmy - do 300, max 400 zł można mieć bardzo dobry zawór, który nie sprawi żadnych problemów.
U mnie sprawdza się kupiony na ebayu za całe 7 funtów :P
(choć w Fordzie Probe dawał ciała i musiałem go zdjąć)
 Odpowiedz
#8
 Gość 
zawór zakupiony. Teraz muszę poszukać odpowiedniego dolotu lub kolanka. Jak zamontuje na pewno się pochwalę... chyba że nie będzie czym :(

wie ktoś z Was jakie ciśnienie dmucha turbinka FT w benzynce?
 Odpowiedz
#9
 jaqub 
z tego co pamietam to chyba 0.6
 Odpowiedz
#10
 Gość 
tommy... mysle ze z kolankiem moze byc maly problem... zostanie chyba ebay...

ale ze tez lubie kombinowac... to na poczatek bym zmierzyl srednice tej 'rurki" i sprobowalbym dobrac cos z aluminium a nastepnie zrobil gniazdo na BOV'a...

bo tunele SAMCO (czy jak to sie tam pisze) to pewnie dostaniesz Smile tylko jakby cena nie ta... ja do astry kupowalem odpowiednik samco ale sprowadzany z czech... ale za cholere nie pamietam firmy ... jak cos to pisz/dzwon Wink pokombinujemy Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Demontaż zawór EGR - usunięcie na stałe by Łysy Smutny 204 114.741 26.05.2023, 06:09
Ostatni post: tkm_smart_



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu