0.8 CDI problem z odpaleniem - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88) +----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116) +----- Wątek: 0.8 CDI problem z odpaleniem (/t-0-8-cdi-problem-z-odpaleniem--2673) |
0.8 CDI problem z odpaleniem - Gość - 26.03.2010 Hejka, drogie koleżanki i koledzy, Smarcior żony znowu dał ciała . Pierwszy raz mu wybaczam, bo przy spotkaniu z krawężnikiem rzadko który by sobie poradził. Problem tkwi w tym, że po kilku tygodniach stania w garażu, Smart nie chce odpalić. Silnik to 0.8 CDI z 2000 r. Przekręcam kluczyk rozrusznik kręci, i pod koniec fazy kręcenia jakby załapuje na jeden cylinder i jeśl puszczę kluczyk to po ok. 3 sekundach terkotania zgaśnie. Podczas kręcenia świeci się kontrolka Check Engine. Nic nie kopci, paliwo jest, teraz tylko akumulator się rozładował. Pomóżcie co robić, od czego zacząć diagnozę ?? Odpowiedź: 0.8 CDI problem z odpaleniem - MariuszB - 26.03.2010 Sprawdź czy nie zblokował się alternator. Spotakałem się już taką sytuacją. Rozrusznik kręci, "prawie" chce odpalić, aku rozładowuje się momentalnie ale motor nie gada. Odpowiedź: 0.8 CDI problem z odpaleniem - andrzejmc - 26.03.2010 Bardzo łatwo to sprawdzisz , trzeba tylko zdjąć pasek klinowy i spróbować (na chwilkę) odpalić. Zwróć uwagę na obudowę alternatora czy nie jest pęknięta i czy można pokręcić (ręcznie) jego kołem pasowym. http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/engine/23-alternator-change.html Odpowiedź: 0.8 CDI problem z odpaleniem - Gość - 26.03.2010 Na razie ładuję akumulator. A i zapomniałem dodać, że smart zimował sobie w garażu. Wczoraj chciałem go odpalić. Odpalił ale coś strasznie piszczało tak jakby właśnie pasek od alternatora. Gdy przysłuchiwałem się co to tak piszczy, silnik zgasł i nie szło go dalej odpalić. Niby to by tłumaczyło waszą diagnozę. Ale wstępnie zrobiłem rozpoznanie i po włożeniu klucza na koło pasowe, kręci się tak jak powinno. Więc sam nie wiem czy to to. Odpowiedź: 0.8 CDI problem z odpaleniem - andrzejmc - 26.03.2010 Kręcąc za pomocą klucza dokładnie nie sprawdzisz. Trzeba zdjąć pasek i pokręcić ręką kołami napędowymi alternatora i pompy wodnej ( u mnie to właśnie ona piszczała). |