Wiater w oponkach ? - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88) +----- Dział: Koła, opony, zawieszenie. (http://smartklub.pl/f-kola-opony-zawieszenie--119) +----- Wątek: Wiater w oponkach ? (/t-wiater-w-oponkach--3389) |
Wiater w oponkach ? - SP7KH - 27.10.2010 Zgłupiałem już całkiem. Smart 600, 54 km, 2000 r. - znaczy przed liftem. Kapcie standart 145/65R15, 175/55R15 Ile wiatru w kołach ? W/g danych (na fotce) 1.6 przód 2,5 tył, ja dawałem +0,1. Tył w porządku - przód wzrokowo siedzi i to bardzo. Jakim cudem po lifcie taka różnica - przecież ciężąr prawie identiko, obciążenia na oś tak samo, warunki trakcji tożę. Być może niedoskonałość resoru z przodu miękością (i kosztem) opony chcieli poprawić, ale z tyłu taka różnica ?. A jak by tak złoty środek: przód 2.0 tył 2,5 ? Bo jak zrobię 2,0 w wszystkie - to dla odmiany tył ciut jakby siedzi. Tylko co na to oponki powiedzą ? Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - Kanapa - 27.10.2010 Lift ma zupełnie inne przednie zawieszenie - tak zwany standard w innych nowoczesnych autach. Pierwszy i jedyny Oryginał ma resorki a te mają inną charakterystykę tłumienia niż amorek plus sprężyna. Te 0,5 różnicy ma z lekka utwardzić tył i upodobnić do wzorca wozu drabiniastego Pozdr Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - yarotom - 27.10.2010 Witam, ja bym się trzymał wg instrukcji nalepki (takie jak na w/w zdjęciu)... u mnie też tak pokazuje że mam niby trochę kapcie z przodu a jest 2 bary, (135/70R15) Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - SP7KH - 27.10.2010 Dla mnie (przynajmniej) sprawa jest rozwiązana: Przód 145/65R15 daje 2.0 bar - co by boków opony nie niszczyć. Tył 175/55R15 daje 2,5 bar - co by w zgodzie z fabryką być, a jednocześnie sztywność tyłu - proporcjonalnie do przodu - zachować. Razem do kupy to powinno współgrać ! Producent nie przewidział niestety że autko będzie się poruszać po czymś co w całym cywilizowanym świecie jest już uważane za "off road". Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - yarotom - 27.10.2010 Dla mnie jest nie jasne że te przed i po lifcie niczym nie różna się co do masy (oczywiście dotyczą tytlko CDI) a podają rożne ciśnienia opon przed liftem i po lifcie.... zdaję mi się że oni sami nie wiedzą ile mają ciśnienia skoro podają co innego przed i inne po lifcie Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - SP7KH - 27.10.2010 Też tak myślałem - ale doszedłem do wniosku jak wyżej - że przednie opony za zawieszenie mają robić, bo faktycznie trzeba dużej dozy wyobraźni żeby się tam przedniego o jakim takim skoku, dopatrzyć. A że z przodu "wóz drabiniasty" - to im tył za miękki wyszedł - no to lu, znowuż oponę do roboty co by go usztywnić i prowadzenie poprawić. A że opony takiej "roboty" nie lubią - to już zmartwienie (i kieszeń) użytkownika. Ja już wolę sztywno a tanio. Po zapodaniu na przód 2.0-2.1 bara a tył 2.5-2.6 w wyraźny sposób ( dla mnie przynajmniej) prowadzenie się poprawiło. Na gładkim oczywiście. Wiadomo że będzie konieczność częściejszej wymiany elementów "gumianych" w zawieszeniu, ale koszt tych elementów jest na pewno niższy niż koszt dwóch nowych opon na przód. Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - Gizbern - 27.10.2010 A ja mam na tabliczce z baku napisane: Przód 1,6 Tył letnie 2,1 Tył zimowe 2,5 Smart 600 1999r Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - PKO - 27.10.2010 w moim CDI przed liftem 2000 rok jest przod 2.0 tyl 2.5 Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - Pyra557 - 27.10.2010 U mnie tak jak u PKO-2,0 przód(opona 135)2,5 tył(205) i uważam,że jest to optymalne ciśnienie. Odpowiedź: Wiater w oponkach ? - biedronka - 27.10.2010 ja na śniegi troszkę zawsze wypuszczam wiaterku przyczepność się zwiększa |