Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Hamownia
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Na rolki psikają ... z rozpędu. Poprostu przy sprawdzaniu mocnych aut (szczegółnie diesli) z racji dużego momentu koła potrafią się uślizgiwać na rolkach. Psikanie zwiększa przyczepność. W smartach w praktyce nie ma tego problemu.
Temperatura powierza to nie temperatura w dolocie, tylko otaczająca auto - nie trzeba do tego podłączać się do OBD. Tak samo ciśnienie atmosferyczne. W temacie strat - hamownia sama je oblicza na podstawie oporów toczenia. Na dzień dobry kalibruje się poprzez ustawienie zadanych rpm i wynikającej z tego prędkości km/h na danym biegu. Następnie następuje pomiar (czyli gaz do dechy do samej odcinki), a na końcu na luz i czekamy, aż auto samo zwolni to prędkości początkowej testu (czyli dajemy hamowni czas na sprawdzenie strat napędu). Kszyss - co ma na celu podłączanie się do OBD i jaki wpływ na wynik ma badanie temperatury oleju? I żeby nie było, że się czepiam - na hamowni spędziłem wiele godzin, przy wielu autach i chętnie dowiem się czegoś nowego. A żeby było w temacie - mi 450 na Pb98 wupluło ponad 78KM
Pzdr.
(14.11.2015, 13:09)DaSza napisał(a): Kaczkę po złocie, na zakończenie. Przecież nie musimy jeść kolacji w jednym miejscu. Jadłem tam, i po prostu wiem, że za 50 PLNa jest extra zarelko. Ale nie każdy musi to lubić. Ja okazji nie odpuszczę. Darek to był żart
Carlsson Cabrio by Frygi
(14.11.2015, 12:54)makosz napisał(a): Na rolki psikają ... z rozpędu. Poprostu przy sprawdzaniu mocnych aut (szczegółnie diesli) z racji dużego momentu koła potrafią się uślizgiwać na rolkach. Psikanie zwiększa przyczepność. W smartach w praktyce nie ma tego problemu. Makosz, wiesz ze dzwoni ale nie wiesz w ktorym kosciele Zobacz moj wykres: I TO JEST temperatura z dolotu odczytana po OBD, skad ich hamownia brala te wartosci tego nie wiem, ale daje informacje co dzieje sie w silniku mozna tez sprawdzic jak wypadaja zaplony itp. Na sam wynik to raczej nie ma wplywu, ale wg mnie jesli jest taka mozliwosc, swiadczy o olewczym podejsciu do samego pomiaru. A co do psikania to twierdzisz ze psika sie WD40 ??? bo ja wiem ze woda sie psika jak powiedziales zeby zmniejszyc uslizg... psikanie WD dla mnie to jakies nieporozumienie...
Też 'coś' wiesz Pisałem o ciśnieniu atmosferycznym i temperaturze otoczenia.
Pokazujesz dane DIAGNOSTYCZNE dające pogląd na stan silnika podczas pracy. Wiem, że za wysoka temp. w dolocie nie wpływa pozytywnie na moc, nie mniej ani operator, ani hamownia nie ma na to wpływu. Stawiają wiatrak przed autem i tyle. Z tego co zrozumiałem, piątkowe spotkanie było ustawione na hamowanie, a nie na chiptuning. DLATEGO nie było potrzeby podłączać OBD. W przypadku hamowania, nanoszenia zmian w ECU i tak w kółko diagnostyka jest niezbędna. Co do WD40 konkretnie - nic nie pisałem. Ktoś wcześniej wspomniał, że tak czasem robili przed pomiarem. U mnie np. psikali Plakiem Osobiście myślę (nie wiem, bo nie sprawdzałem), że WD też pomaga na trakcję na rolkach. I dalej nie odpowiedziałeś na pytanie o wpływ temperatury oleju na wynik hamowania P.S. Do kościoła nie chodzę, więc dzwonienie na mnie nie działa :P Udanego weekendu!
Pzdr.
makosz ja se jaja przeciez robie, chodzilo mi o to ze pisales ze "temperatura powietrza" a ta na wykresie opisana jest jako dolotowego i tyle.
O psikaniu WD ktore jest jak by smarem w celu poprawy przeczpnosci nie slyszalem Dla mnie to jak by psikac smarem na tarcze hamulcowe zeby poprawic hamowanie Podlaczenie pod OBD nawet przy zwyklym pomiarze dla mnie ma ses, bo jesli mamy dyskutowac dlaczego dane auta ma slaby wynik to tam wtedy dokladniej analizowac sprawe. Temperatura oleju, no tutaj mnie ponioslo, na wynik to nie ma zadnego wplywu dalo by tylko informacje o tym jak chlodzony jest silnik, ale tu znow producent nie pomyslal bo nie ma takiego czujnika Juz odchodzac od samego pomiaru... pierwsza sprawa to: - sprawdzane byly nie doladowane silniki, a tutaj zmiana rur dolotowych na wieksze (frygi) moze miec istotny wplyw na pogorszenie wynikow !!! - zmiana filtra powietrza na sportowy nie zawsze daje przyrost, a wrecz moze powodowac zmiane parametrow tego powietrza (silnik jest testowany ze zwyklym filtrem gdzie podcisnienie ktore wytwarza sie podczas pracy silnika jest zaciagane w odpowiednich ilosciach) zmiana filtra na taki o latwiejszym przeplywie moze dac rozne efekty, pewnie trzba by to samemu przetestowac. - to o czym przypomnial mi Łysy, wy wszyscy macie wydechy od turbo benzyn... wg mnie takie wydechy konstrukcyjnie roznia sie od takich od MHD, nie wiem jak w smarcie, ale w nie doladowanym silniku jak dasz wydech na przelocie (teoretycznie najlepszy) silnik straci nawet ze 30-40% swojej mocy, on potrzebuje odpowiedniego oporu. Dziwi mnie niski wynik Jareckiego, ale on tez ma wydech od turbo benzyny... moze to to ? U mikiego znow ja bede twierdzil ze wszystko jest oki (czyli wyniki z hamowni sa miarodajne), a w obiecywane 120KM przez CS czy RS nigdy bym nie wierzyl, pozatym u niego przy turbo benzynie wystarczy ze slabo dmuchalo powietrze na IC i ilosc kucy bedzie leciala na lep na szyje (i tu przydal by sie odczyt z OBD z temperatura powietrza w dolocie), next time podlaczcie choc torque i sami to sprawdzcie, wszystko powyzej 55-60 stopni bedzie powodowalo ze silnik bedzie podlewal mniej paliwa i zmniejszal ilosc zaplonow zeby nie poplynely tloki... Ot sie rozpisalem |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości