Cześć,
Od tygodnia wałkuję temat podgrzewanych siedzeń i napiszę kilka informacji, których nie ma na forum a mogą się okazać przydatne osobom, które planują zainstalować u siebie maty akcesoryjne na oryginalnej instalacji. Posłużę się informacjami i zdjęciami z sieci i własnymi obserwacjami.
Pierwsza i niepotwierdzona informacja, ale wielce prawdopodobna: wersja 451 od 2008 r. była wyposażana w okablowanie jak do opcji wyższych, często brakowało tylko np. przekaźnika i przycisków włączających dany moduł komfortu. Moja wersja auta to Pulse z końca roku 2008.
Jeśli masz auto z tego rocznika lub wyżej to zacznij sprawdzanie od zajrzenia pod siedzenia, czy nie ma doprowadzonej białej kostki z dwoma przewodami. Na zdjęciu jest kostka już połączona z matami.
Teoretycznie (chyba) możliwe jest, że będziesz miał 4 kostki pod siedzeniem kierowcy: od pasów, od poduszki w fotelu, od subwoofera i od podgrzewanych siedzeń.
Jeśli znaleźliśmy taką kostkę to szukamy dalej. Może być tak, ze kostka nie będzie przypięta pod siedzeniem a schowana pod tapicerką podłogi przy tunelu środkowym.
Dalej demontujemy panel pod radiem od świateł awaryjnych itp. Jest on zamocowany na wcisk, chwytamy dwoma rękami i ciągniemy aż wyskoczy. Teraz sprawdzamy czy do kostki jest podłączone 9 lub więcej przewodów, czy mniej.
Płytka w panelu powinna mieć też mikrostyki i po dwie diody świetlne po lewej i prawej stronie (na skraju)
Jeśli jest wszystko to idziemy dalej.
Szukamy gniazda przekaźnika pod kolumną kierownicy. Jest ono niestety dobrze schowane nad grubą wiązką kabli, powyżej gniazda diagnostycznego OBD. Poniższe zdjęcia pozwolą Ci go bez problemu znaleźć.
Gniazdo na przekaźnik ma wejście na 9 pinów. Przekaźnik wygląda tak i niestety w serwisie kosztuje ponad 500 zł. Na e-bay można go kupić za około 200 zł + przesyłka. Jak już niektórzy wiedzą, jest to bardzo poszukiwany towar.
Dalej czeka nas już "tylko" zakup mat grzejnych. Osobiście polecam te z mocą 36W, bardzo szybko się nagrzewają i mają dobrą warstwę kleju do przymocowania. Koszt zakupu 2 mat na jedno siedzenie to około 130 zł. Maty można przycinać, do Smarta wystarczy obciąć tylko parę cm po obu dłuższych bokach.
Kolejnym zakupem jest przejrzenie Allegro pod kątem panelu przycisków do siedzeń. Panel można kupić w niemal idealnym stanie za 150 zł, ale jeśli chcesz kupić same przyciski, które da się zaadaptować do innego panelu to z tym jest już problem.
O demontażu siedzeń jest tutaj: https://goo.gl/Ucf4sh
Uwaga przy ściąganiu tapicerki siedzeń na płaskich powierzchniach siedzenia i oparcia, ponieważ są tam poprzeczne druty częściowo pod pianką. Druty trzymają małe metalowe kółeczka a te z kolei poprzeczne lameki, które wchodzą w rowek gąbki. Jeśli za mocno pociągniemy możemy wyrwać drut z gąbki. Dodam, że te metalowe kółeczka można zastąpić małymi opaskami zaciskowymi (trytki) bo ich montaż przy składaniu wszystkiego do kupy jest dosyć upierdliwy.
Jak zamontować maty w siedzeniach? https://goo.gl/YhNHtV
Łączymy obie maty na jeden fotel w jedną wiązkę i wpinamy się do przewodów z kostką z początku posta.
Później montujemy fotele i wpinamy plastikowe uchwyty do przewodów pod siedzeniem, łączymy kostki i wpinamy zielony przekaźnik w gniazdo. Naciskamy przycisk grzania i... powinno działać.
Schemat połączeń poniżej:
Jest z tym trochę zabawy, ale jak ktoś lubi to warto spróbować. Dla tych, którym się nie chce polecam maty z Lidla za 49 zł
Powyższy opis jest w części praktyką a w części moją teorią opartą na literaturze z internetu na ten temat.
Jeśli ktoś ma wiedzę praktyczną to poprawimy ten post i zostawimy go dla potomnych.
Od tygodnia wałkuję temat podgrzewanych siedzeń i napiszę kilka informacji, których nie ma na forum a mogą się okazać przydatne osobom, które planują zainstalować u siebie maty akcesoryjne na oryginalnej instalacji. Posłużę się informacjami i zdjęciami z sieci i własnymi obserwacjami.
Pierwsza i niepotwierdzona informacja, ale wielce prawdopodobna: wersja 451 od 2008 r. była wyposażana w okablowanie jak do opcji wyższych, często brakowało tylko np. przekaźnika i przycisków włączających dany moduł komfortu. Moja wersja auta to Pulse z końca roku 2008.
Jeśli masz auto z tego rocznika lub wyżej to zacznij sprawdzanie od zajrzenia pod siedzenia, czy nie ma doprowadzonej białej kostki z dwoma przewodami. Na zdjęciu jest kostka już połączona z matami.
Teoretycznie (chyba) możliwe jest, że będziesz miał 4 kostki pod siedzeniem kierowcy: od pasów, od poduszki w fotelu, od subwoofera i od podgrzewanych siedzeń.
Jeśli znaleźliśmy taką kostkę to szukamy dalej. Może być tak, ze kostka nie będzie przypięta pod siedzeniem a schowana pod tapicerką podłogi przy tunelu środkowym.
Dalej demontujemy panel pod radiem od świateł awaryjnych itp. Jest on zamocowany na wcisk, chwytamy dwoma rękami i ciągniemy aż wyskoczy. Teraz sprawdzamy czy do kostki jest podłączone 9 lub więcej przewodów, czy mniej.
Płytka w panelu powinna mieć też mikrostyki i po dwie diody świetlne po lewej i prawej stronie (na skraju)
Jeśli jest wszystko to idziemy dalej.
Szukamy gniazda przekaźnika pod kolumną kierownicy. Jest ono niestety dobrze schowane nad grubą wiązką kabli, powyżej gniazda diagnostycznego OBD. Poniższe zdjęcia pozwolą Ci go bez problemu znaleźć.
Gniazdo na przekaźnik ma wejście na 9 pinów. Przekaźnik wygląda tak i niestety w serwisie kosztuje ponad 500 zł. Na e-bay można go kupić za około 200 zł + przesyłka. Jak już niektórzy wiedzą, jest to bardzo poszukiwany towar.
Dalej czeka nas już "tylko" zakup mat grzejnych. Osobiście polecam te z mocą 36W, bardzo szybko się nagrzewają i mają dobrą warstwę kleju do przymocowania. Koszt zakupu 2 mat na jedno siedzenie to około 130 zł. Maty można przycinać, do Smarta wystarczy obciąć tylko parę cm po obu dłuższych bokach.
Kolejnym zakupem jest przejrzenie Allegro pod kątem panelu przycisków do siedzeń. Panel można kupić w niemal idealnym stanie za 150 zł, ale jeśli chcesz kupić same przyciski, które da się zaadaptować do innego panelu to z tym jest już problem.
O demontażu siedzeń jest tutaj: https://goo.gl/Ucf4sh
Uwaga przy ściąganiu tapicerki siedzeń na płaskich powierzchniach siedzenia i oparcia, ponieważ są tam poprzeczne druty częściowo pod pianką. Druty trzymają małe metalowe kółeczka a te z kolei poprzeczne lameki, które wchodzą w rowek gąbki. Jeśli za mocno pociągniemy możemy wyrwać drut z gąbki. Dodam, że te metalowe kółeczka można zastąpić małymi opaskami zaciskowymi (trytki) bo ich montaż przy składaniu wszystkiego do kupy jest dosyć upierdliwy.
Jak zamontować maty w siedzeniach? https://goo.gl/YhNHtV
Łączymy obie maty na jeden fotel w jedną wiązkę i wpinamy się do przewodów z kostką z początku posta.
Później montujemy fotele i wpinamy plastikowe uchwyty do przewodów pod siedzeniem, łączymy kostki i wpinamy zielony przekaźnik w gniazdo. Naciskamy przycisk grzania i... powinno działać.
Schemat połączeń poniżej:
Jest z tym trochę zabawy, ale jak ktoś lubi to warto spróbować. Dla tych, którym się nie chce polecam maty z Lidla za 49 zł
Powyższy opis jest w części praktyką a w części moją teorią opartą na literaturze z internetu na ten temat.
Jeśli ktoś ma wiedzę praktyczną to poprawimy ten post i zostawimy go dla potomnych.
Pozdrawiam
Radek
Radek