rafal.likus
Liczba postów: 9
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gliwice
smart fortwo 450 cabrio cdi
rafal.likus 17.02.2018, 19:21
Wiem, że post jest stary, wręcz antyczny ale ciekawi mnie finał, bo ma podobnie.
Smart ForTwo 0,8 CDI 2003 z przebiegiem 146 tys, po pełnym serwisie olejowo - filtrowym.
Na mieście auto zmienia biegi idealnie, ale po dłuższej (30-45 minut) jeździe poza miastem z prędkościami 70-110km/h skrzynia ładnie zrzuci bieg ale potem już zostanie na tym do którego akurat zredukowała, jeżeli to 1 to będzie trzymać na 1 a jeżeli np. 3 to będzie tam wisiał, nie podbije w trybie A, co najwyżej możne jeszcze zredukować, ale ręcznie pięknie ładnie podbija. Ponowny rozruch auta nic nie zmienia, biegi się nie podbijają.
Po jakimś czasie efekty ustępują i w trybie A jest wszystko ładnie.
Bieg 1 i R wchodzą ładnie, nic nie szarpie, auto ładnie podjeżdża na wysoki krawężnik.
ŁYSY13
Liczba postów: 9.228
Dołączył: Aug, 2008
Reputacja:
197
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa Zacisze
smart fortwo 451 Brabus, BRABUS Xclusive, 2011
smart fortwo C453 turbo, BRABUS, 2017
Jest parę spraw objawy podobne .
Sprzęgło bo i jest przebieg 140000 km.Lapa sprzęgła ma wytarty styk z popychaczem i jest dziura .Sam automat do zmiany biegów zaciera się .Wiązka elektryczna gnije często .Naprawdę komp bo nie wiadomo co .
Pozdrawiam Łysy13
ŁYSY13 451. Cabrio Vmx 200 km emeryt SAMOTNY WILK
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 17.02.2018, 20:08
Masz obrotomierz ?
Jeżeli tak to zobacz do ilu dociąga silnik gdy nie chce zmienić - podbić biegu ?
Jeżeli do około 3 tys. a nie świeci się kontrolka check engine to jest "ukryty" tryb awaryjny.
Czasami jest to skutkiem wilgoci przy popękanych-nadpękniętych izolacjach przewodów, w wiązce do sterownika silnika, czasami do aktuatora lub wybieraka skrzyni.
Pomaga podpięcie pod diagnostyczny skaner diagnostyczny Mercedesa - Star Diagnose - pokazuje co jest w zasadzie nie tak.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.02.2018, 20:09 przez obwd-crash.)
rafal.likus
Liczba postów: 9
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gliwice
smart fortwo 450 cabrio cdi
rafal.likus 18.02.2018, 09:24
Więc z tymi obrotami jest tak:
Po odpaleniu obroty na N wchodzą bez problemów na czerwone pole 6 tys obrotów
Po włączeniu biegu 1 lub A obroty nie przekraczają 4,5 tys obrotów, ręcznie biegi zmieniają się idealnie, ale w A tylko idealnie spadają zupełnie nie chcą się podbijać, czasami pomaga odpuszczenie pedału gazu i bieg wskakuje na wyższy przy 3-3,5 tys obrotów.
Po ponownym włączeniu N obroty już nie przekraczają 4,5 tys .
EDIT:
Postanowiłem odłączyć akumulator na 30 minut, żeby zresetować ten pseudo tryb awaryjny i wszystko było it, biegi zmieniały się płynnie bez szarpania i czy innych opisywanych motywów przy kończącym się sprzęgle, ale po wjechaniu w dziurę nagle zonk.
Biegi przestały się przełączać (oczywiści tylko w górę) i obroty znowu maksymalnie do 4,5 tys i dodatkowo wyłączyło się wspomaganie kierownicy (chodziła jak w traktorze). Po zatrzymaniu i ponownym uruchomieniu auta, wspomaganie powróciło ale obroty i biegi mają tą swoją blokadę.
Co to może być za chochlik ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2018, 15:25 przez rafal.likus.
Powód edycji: Nowe istotne spostrzeżenie
)
Kanapa
Liczba postów: 6.134
Dołączył: Jun, 2009
Reputacja:
136
Imię: Mariusz K.
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gdańsk
smart fortwo 451 mhd, 2012
smart forfour 1.5 Brabus, 2005
Wyglada na zwarcie w instalacji - gdzieś masz przebicie.
Standard jeżeli wiązka czy wtyczki nie są regularnie przeglądane.
Tak jak pisał OBDW - komputer i elektryk.
Na Śląsku masz przynajmniej 2 fachowców - patrz dział service.
Jak czujesz elektrykę to może dasz radę inaczej w zwykłym serwisie popłyniesz z €€€€.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2018, 16:14 przez Kanapa.)
rafal.likus
Liczba postów: 9
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gliwice
smart fortwo 450 cabrio cdi
rafal.likus 18.02.2018, 16:36
Jutro podjadę do chłopaków z serwisu Smarta w Gliwicach, żeby zerknęli na SD sąd ten błąd i przeczyszczę wtyczki już te wytypowane.
Może jakość zła passa się w końcu skończy.
psuwacz
Liczba postów: 1.411
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
33
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS, 2008
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
psuwacz 18.02.2018, 17:12
Dorzucę od siebie, że miałem różne "krzaki" u siebie, aż postanowiłem, że przy okazji co któregoś przeglądu elektrykę sprawdzam. Ostatni fikołek półtora roku temu miałem jakikolwiek - w zasadzie teraz wsiadam i śmigam. Wróć! Na jesień wyskoczył mi check engine, ale słusznie bo padł EGR.
Sprzęgło padło mi przy 180kkm ostatecznie - wcześniej jeszcze była jedna adaptacja, która pomogła na miesiąc - razem z wymianą poszła dokładna inspekcja elektryki (stan wiązki od oka wtyczki sprawdzone, masa była wymieniona, oporność i ciągłość na podejrzanych przewodach zmierzona, dołożona izolacja i trytki gdzie trzeba).
Od tego czasu -proszę wybaczyć sformułowanie - tłukę wszystkim do głowy, żeby raz a dobrze sprawdzić instalację i starannie ją zabezpieczyć - bo zapominamy, że po latach napraw i wymieniania różnych klamotów nie wszystko biegnie już po oryginalnej trasie, w firmowym peszelku i zapięte do nadwozia tam gdzie trzeba.
Wcześniej już się przyzwyczajałem, że coś się świeci nie wiadomo po co, błędy trzeba kasować co jakiś czas, że czasem coś Pikslowi nie pasuje i dziwnie biegi będzie zmieniał etc itd itp. Podsumowując WARTO!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2018, 17:14 przez psuwacz.)
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 19.02.2018, 09:25
(18.02.2018, 09:24)rafal.likus napisał(a): Po odpaleniu obroty na N wchodzą bez problemów na czerwone pole 6 tys obrotów Nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik - cdi nie kręci do 6 tys. tylko do niecałych 4,5 tys. może masz obrotomierz od benzyny ?
Jeżeli tak to te Twoje 4,5 tys. mogłoby odpowiadać faktycznym 3-3,5 tys., czyli jak dla trybu awaryjnego.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
rafal.likus
Liczba postów: 9
Dołączył: Feb, 2018
Reputacja:
0
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Gliwice
smart fortwo 450 cabrio cdi
rafal.likus 19.02.2018, 15:55
(17.02.2018, 20:08)obwd-crash napisał(a): Masz obrotomierz ?
Jeżeli tak to zobacz do ilu dociąga silnik gdy nie chce zmienić - podbić biegu ?
Jeżeli do około 3 tys. a nie świeci się kontrolka check engine to jest "ukryty" tryb awaryjny.
Czasami jest to skutkiem wilgoci przy popękanych-nadpękniętych izolacjach przewodów, w wiązce do sterownika silnika, czasami do aktuatora lub wybieraka skrzyni.
Pomaga podpięcie pod diagnostyczny skaner diagnostyczny Mercedesa - Star Diagnose - pokazuje co jest w zasadzie nie tak.
(19.02.2018, 09:25)obwd-crash napisał(a): (18.02.2018, 09:24)rafal.likus napisał(a): Po odpaleniu obroty na N wchodzą bez problemów na czerwone pole 6 tys obrotów Nie zwróciłem uwagi jaki masz silnik - cdi nie kręci do 6 tys. tylko do niecałych 4,5 tys. może masz obrotomierz od benzyny ?
Jeżeli tak to te Twoje 4,5 tys. mogłoby odpowiadać faktycznym 3-3,5 tys., czyli jak dla trybu awaryjnego.
Wyjaśniło się:
- stan awaryjny spowodowany jednym przetartym kablem, który stykał się z masą
- obrotomierz faktycznie z benzyniaka
Wszystkim, serdecznie dziękuję za sugestie.
|