Z powodu przenosin na nowy serwer post opisowy dogrzewacza została utracony, więc wrzucam ponownie kluczowe info w pigułce.
Motor 0.8 CDI ze względu na swoją wysoką efektywność a także ograniczoną wydajność cieplną w niskich temperaturach, która nie pozwala zapewnić idealnego nagrzewania kabiny w okresie zimowym (szczególnie zauważalne w mieście przy jeździe na krótkich dystansach), został wyposażony w niezależny elektryczny dogrzewacz.
Urządzenie działa na podobnej zasadzie jak suszarka czy farelka 230V, tyle, że zasilana jest 14V.
Moc grzałki to w zależności od siły nadmuchu, obrotów silnika oraz temp. zewnętrznej 140 - 900 watt.
Dogrzewacz skraca czas nagrzewania silnika ale też i nieznacznie zwiększa zużycie paliwa (0.2 l/100 km?).
Nie działa na wolnych obrotach. Start następuje od 1500 obr/min. natomiast przy 2000 obr/min czuć już wyraźne ciepełko , co zauważalnie zwiększa komfort jazdy w zimie. I to oczywiście niezależnie od aktualnej temperatury cieczy.
Dogrzewacz załączy się jeśli:
- Temperatura otoczenia wynosi mniej niż 8*C
- Temperatura cieczy silnika jest poniżej 85*C
Dogrzewacz załącza się poprzez przesunięcie maksymalnie w prawo suwaka ogrzewania
Informacja na zegarach:
Zbiegiem czasu i użytkowania F2 zdarza się, że po przesunięciu suwaka w prawo grzałka załącza się ale suwak się cofa i dogrzewacz nie działa. Należy w takim wypadku wyregulować cięgno nagrzewnicy, które znajduje się po prawej stronie na dole, tuż przy lewej stopie pasażera.
Żeby uzyskać lepszy dostęp należy wyjąć wypełnienie ze styropianu nad akumulatorem.
Podciągając linkę w mocowaniu ku górze (~1 mm) powinniśmy uzyskać zamierzony efekt. Zbyt duże podciągnięcie linki spowoduje, że suwak będzie się cofał w pozycji >lewej< (nadmuch zimnego powietrza). Krótka metoda prób/ błędów i będzie ok
Motor 0.8 CDI ze względu na swoją wysoką efektywność a także ograniczoną wydajność cieplną w niskich temperaturach, która nie pozwala zapewnić idealnego nagrzewania kabiny w okresie zimowym (szczególnie zauważalne w mieście przy jeździe na krótkich dystansach), został wyposażony w niezależny elektryczny dogrzewacz.
Urządzenie działa na podobnej zasadzie jak suszarka czy farelka 230V, tyle, że zasilana jest 14V.
Moc grzałki to w zależności od siły nadmuchu, obrotów silnika oraz temp. zewnętrznej 140 - 900 watt.
Dogrzewacz skraca czas nagrzewania silnika ale też i nieznacznie zwiększa zużycie paliwa (0.2 l/100 km?).
Nie działa na wolnych obrotach. Start następuje od 1500 obr/min. natomiast przy 2000 obr/min czuć już wyraźne ciepełko , co zauważalnie zwiększa komfort jazdy w zimie. I to oczywiście niezależnie od aktualnej temperatury cieczy.
Dogrzewacz załączy się jeśli:
- Temperatura otoczenia wynosi mniej niż 8*C
- Temperatura cieczy silnika jest poniżej 85*C
Dogrzewacz załącza się poprzez przesunięcie maksymalnie w prawo suwaka ogrzewania
Informacja na zegarach:
Zbiegiem czasu i użytkowania F2 zdarza się, że po przesunięciu suwaka w prawo grzałka załącza się ale suwak się cofa i dogrzewacz nie działa. Należy w takim wypadku wyregulować cięgno nagrzewnicy, które znajduje się po prawej stronie na dole, tuż przy lewej stopie pasażera.
Żeby uzyskać lepszy dostęp należy wyjąć wypełnienie ze styropianu nad akumulatorem.
Podciągając linkę w mocowaniu ku górze (~1 mm) powinniśmy uzyskać zamierzony efekt. Zbyt duże podciągnięcie linki spowoduje, że suwak będzie się cofał w pozycji >lewej< (nadmuch zimnego powietrza). Krótka metoda prób/ błędów i będzie ok