Witam, Jestem od paru tygodni posiadaczem smarta fortwo rocznik 99. Chcialem sie Was spytać jak wasze smarciki zachowują się na nierównościach? Jak oceniacie konfort jazdy? Moj troche skacze i jazda robi sie troche stresująca :(
pozdrawiam
KoNRI
nic dziwnego ze skacze skoro takie ch***** drogi mamy : /
Ogólnie jezdzi sie bardzo fajnie , zawieszenie jest twarde ale to juz taki urok chyba . Podejrzewam ze musi takie byc jak na taki samochod. Predkosci 140 nie sa mojemu Smarkowi obce a i podmuchy od Tirow nie sprawiawly wiekszych problemow problemow. Mysle ze kwestia tez jest opon na przodzie ( np na 175 przod zupelnie inaczej by sie trzymal )
Lolek
Liczba postów: 2.618
Dołączył: Apr, 2006
Reputacja:
42
Imię: Ludwik
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, passion
To wszystko wina konstruktora, bowiem nie uwzględnił w projekcie kolein i wyrw na drodze ! A poważnie to komfort jazdy jest funkcją rozstawu kół pojazdu i dla tego każdy mały samochód daje odczuć kierowcy i pasażerom wszystkie nierówności nawierzchni. Ja swoim cdi rozwijam na ogół prędkości ok. 110, przy szybszej jeździe wymaga pełnej koncentracji, ale oczywiście sprawdziłem czy osiąga V max. Pozdro Lolek
Lolek - motoparalotniarz
kmodzele
Liczba postów: 479
Dołączył: Mar, 2004
Reputacja:
0
Imię: Krzysztof Modzelewski
Skąd: Piaseczno + Warszawa
kmodzele
17.07.2006, 19:39
Można jeszcze zapodać większe felgi i zabawa jeszcze weselsza
Niestety im szersze kapcie, tym wolniej się zbiera i Vmax też osiąga z mozołem.
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
Mi jeździ sie fajnie. Taki to już urok tego samochodziku. Jest to mini bolid. Jak wsiadzie się do roadsterów, które maja też twarde zawieszenia to tez trzęsie. Podobnie sprawa wygląda z samochodami sportowymi z niskim i twardym zawieszeniem. Odnośnie poszeźenia opon myślę że wersja opcjonalna z szrszymi oponami proponowanymi przez Smarta jest wystarczając. Można założyć szerokie placki pytanie tylko po co. Ani to doda uroku ani jakości z jazdy, myślę że wręcz przeciwnie. Może się jeżdzić gożej.
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
Ja swojego Smarta kupilem "chwilke" temu i tez zaskoczony bylem twardoscia zawieszenie (tym bardziej ze na codzien jezdze wielka coupeja ktora plynie po drodze)...ale jak koledzy pisza tak ma byc bo to male autku i juz. Ja mam u siebie 175 z przodu i 195 z tylu o niskim profilu.
Zastanawia mnie mianowicie cos innego, nie tyle twardosc zawieszenia co tendencja do "myszkowania" tylu po "wyskoczeniu" z nierownosci na drodze (szczegolnie na zakrecie). ESP reaguje momentalnie i auto zachowuje prawidlowy tor jazdy ale zastanawiam sie czy to nie przypadkiem wina amortyzatorow z tylu.
Moje auto jest z 99r i pewnie od nowosci nikt w nim amorkow nie zmienial. Niestety nie mam jak ich sprawdzic (usluga sprawdzenia na stacji kosztuje tutaj tyle co jeden amortyzator wiec nie ma sensu im za to placic).
Czy ktos z was zmienial kiedykolwiek amortyzatory w F2 ? Czy po zmianie czuc poprawe prowadzenia ?
kmodzele
Liczba postów: 479
Dołączył: Mar, 2004
Reputacja:
0
Imię: Krzysztof Modzelewski
Skąd: Piaseczno + Warszawa
kmodzele
19.07.2006, 19:35
Ja tylko jeden wątek pociągnę.
Kontroli stanu amortyzatorów można dokonaś w każdym ASO (kazdej marki) i w każdej stacji diagnostycznej. Nie sądzę, że za samo sprawdzenie stanu amortyzatorów wezmą dużo pieniędzy. Kto wie, może nawet przez ciekawość dla smarta zrobiliby to gdzieś za friko?
Co do stabilności, to moje zdanie i moje doświadczenie mówią, że smart FT ... nie jest stabilny. Oczywiście zawieszenie i ESP są wporzo, ale przy tym stosunku wysokosci środka ciężkości do rozstawu kół/osi tak widać musi być. Smarta trzeba prowadzić z pewną taką dozą respektu. Oczywiście mam na myśli trudne warunki - ślisko, wyboje.
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
W ASO zrobia mi tez amorkow za darmo ale jesli stwierdza ze sa uszkodzone to bede musial je u nich wymienic, a ta przyjemnosc to ponad 600zl.
W normalnych stacjach diagnostycznych za kontrole wezma minimum 180zl (bo to jest najnizsa stawka w UK - pol roboczo-godziny).
Wydaje mi sie ze moje amorki sa wybite bo nawet jak jade po prostym odcinku z "pofalowanym" asfalcie to mi sie kontorlka na tablicy zapala (od ESP) i wyraznie czuc, ze kola traca przyczepnosc.
Komplet na tyl znalazlem najtaniej za 350zl.
Czy ktos wie jaka jest roznica w tylnych amortyzatorach w Smartach F2 wyprodukowanych po roku 2001, a tych przed 2001 ? Czy one sie czyms roznia ?
All-capone
Liczba postów: 1.292
Dołączył: Jul, 2006
Reputacja:
18
Imię: Robert
Skąd: blisko Iławy
All-capone
22.07.2006, 11:17
technicznie niczym sie nie róznią.
jesli chodzi o komfort zachowania sie na ulicy to powiem ze majac do czynienia 3 swoimi smartami odczuwam wyraźna róznice.
Najgorzej zachowuje sie pojazd z rocznika 2002 który jezdził przez rok w restauracji.... przebieg 34 tys km a optycznie i technicznie 134 tys km musiałem nawet maglownice wymieniac bo miała luzy, pogięte amortyzatory , zbyt duzy negatyw na tylnym wózku efekt taki że samochód żle zachowuje sie na nierównościach jest niestabilny i myszkuje.
Głoną ptrzyczyną myszkowania jest zbyt duzy negatyw . wiadomoz e w smarcie kątów się nie reguluje i by wrócić do ustawień fabrycznych trzeba powymieniac zwrotnice i amortyzatory czasami nawet wahacze a z tyłu cały wózek.
kolejny smart to cabrio 2000r i tu ciekawostka
samochód ten kupiłem z silnikiem benzynowym ale wymieniem w nim cały zespół napędowy na CDI i okzało sie ze tył pojazdu zachowuje sie lepiej widocznie jakoś inaczej jest ustawiony środek ciężkości , wcześniej było przyzwoicie a jest jeszcze lepiej , ogumienie standard.
Ale przez chwilę bo ok 2 tygdnie miałęm smarta 700 z roku 2005 przebieg 5,5 tys km którym .....zawieszeniowo jezdziło sie super, jedynie silnik pracuje w benzynie jak sokowirówka czego nie lubie...jednak CDI to jest to
pozdrawiam
Wszystkie wiadomości proszę kierować na Brzostek911@o2.pl
waflo
Liczba postów: 1.008
Dołączył: Jun, 2006
Reputacja:
1
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Milton Keynes
smart fortwo 451 Turbo, pulse, 2014
smart roadster Brabus, 2004
smart roadster, 2004
A jak to jest z przednim zawieszeniem we wczesnych Smartach (MK1) ? Czy spezyny ukryte sa wewnatrz amortyzatorow ? Czy wciaz mozna dostac amortyzatory do tego modelu bo na zagranicznych stronach oferuja tylko amorki do auto po roku 2001.