po pierwsze nie lejcie do malenstw mobila... jest to szit... od mobila duzo lepszy jest nawet TEDEX (dla niektorych moze to egzotycznie brzmi a ja 4l takiego oleju wygralem na jakims zlocie tuningowym beemka i zaryzykowalem i wlalem do smarcika)... prawda jest taka ze mobila pil ok 1l na 1000km a na tedexie jakims 10w40 jest spokoj po prostu zalalem tedex i juz z 3 tys km nie dolewam oleju caly czas na gornej kresce... (w miedzy czasei wymienilem swiece wszystkie 6szt ale mysle ze nie mialo to zadnego wplywu)... jak bede zmianial olej to teraz zaleje liquid moly z siarczkiem molibdenu (cos takiego wlalem do bmw i naprawde jest OKa)...
to do samego tematu to podstawa w uzytkowaniu/docieraniu auta jest nie przekraczanie pewnych obrotow bez uzyskania optymalnej temp silnika/plynu w ukladzie chlodzenia dla smarta o ile sie nie myle sa to 3 kropki... wg mnie nie ma co oszczedzac auta... jedyne o czym trzeba pamietac a wiekszosc z WAS na pewno tego przestrzega to danie autku chwilki przed ruszeniem (zaraz po odpaleniu) i ok 2-3minut spokoju przed zgaszeniem silnika po ostrzejszej jezdzie i jakiejs minutki, dwoch za kazdym razem przed zgaszeniem...
to do samego tematu to podstawa w uzytkowaniu/docieraniu auta jest nie przekraczanie pewnych obrotow bez uzyskania optymalnej temp silnika/plynu w ukladzie chlodzenia dla smarta o ile sie nie myle sa to 3 kropki... wg mnie nie ma co oszczedzac auta... jedyne o czym trzeba pamietac a wiekszosc z WAS na pewno tego przestrzega to danie autku chwilki przed ruszeniem (zaraz po odpaleniu) i ok 2-3minut spokoju przed zgaszeniem silnika po ostrzejszej jezdzie i jakiejs minutki, dwoch za kazdym razem przed zgaszeniem...