Witam wszystkich bardzo serdecznie, jestem Michał, pochodze z Sosnowca. Mam do Was bardzo ogromną prośbe, rozebraliśmy z kolega silnik w moim FT 600 benzynka i potrzebuje informacji o momentach dokrecania śrub, głowica, wał napędowy itp. żeby to jakoś teraz skręcić Pomóżcie dobrzy ludzie
Witam ponownie. znów potrzebuję pomocy. nie mogę znaleźć momentów dokręcenia korbowodów i wału korbowego do smarta 2001r. 0,6 benz.
Pozdrawiam i z góry dzięki (pisać tu lub na gg 19997867)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.03.2013, 12:16 przez shaggy.)
Witam
Czy wie ktoś może z jaką siłą i w jakiej kolejności trzeba do kręcić miskę pośrednia w smarcie fortwo 0.8cdi 2002 rok chodzi mi o część która znajduje sie nad miską olejowa mówią też na to dolny blok silnika
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.09.2014, 16:50 przez Kanapa.)
Jak nie znajdziesz to w ostateczności udaj się na stację diagnostyczną gdzie wykonują przeglądy okresowe pojazdów, powinni mieć specjalną książkę gdzie takie rzeczy są opisane.
Osobiście znalazłem tak siłę/moment dokręcania śruby mocującej piastę (łożysko) do czopa przegubu półosi napędowej.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.09.2014, 10:57 przez obwd-crash.)
Podręcznik którym dysponuję nie podaje wartości o którą pytasz. Przy opisie silnika nie znalazłem wartości momentu dokręcania śrub większego niż 30 Nm. Jeżeli śruby mają średnicę i gwint podobny do śrub mocujących głowicę to ja bym dokręcił 30 Nm jeżeli mniejszą odpowiednio mniej. Zwykle typowe M6 podręcznik zaleca dokręcać momentem 4,5-7 Nm śruby typowe M8 12-15 Nm, M10 18-22 Nm i dwunastki takie jak są przy głowicy w dieslu 30 Nm. Na foto podaję siłę dokręcenia śrub głowicy pierwsze dokręcenie 30Nm następnie 1/4 obrotu śruby i ostatnie dociągnięcie 1/4 obrotu śruby. Ale np. małe śruby M6 miski olejowej zalecają dokręcać momentem 12 Nm. Śruby mocujące wtryskiwacze w dieslu CDI 15 Nm.