To chodzi o sensor położenia wybieraka (2), niestety dość drogi.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Faq - awaria skrzyni biegów czyli stuka, szarpie, nie jedzie, 3 kreski i inne takie
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(10.07.2018, 17:37)Lolek napisał(a): To chodzi o sensor położenia wybieraka (2), niestety dość drogi. Dobra, wchodzę pod auto - oglądam mierzę. Patrzę i widzę. NIE MA - odłączona wtyczka od czujnik kąta obrotu smart. Zaś samego czujnika nie ma. Macie jakieś numery czujnika ?
Niech wasze żuki nigdy nie łapią stuki.
Zawsze po wymianie sprzęgła jak i w trakcie użytkowania auta robi się wprowadzanie punktu otarcia sprzęgła. Powinno się wraz z tym adaptację skrzyni biegów zrobić. Czasem trzeba też mechanicznie dosunąć actuator żeby zmniejszyć luz pomiędzy łapą, a bolcem actuatora- zniknie szarpanie przy ruszaniu, lub przy zrzucaniu biegów. W smarcie zazwyczaj nikt tego nie robi bo kosztuje to niemałe pieniądze. Często mechanicy wymieniają sprzęgło, składają do kupy i wydają auto klientowi. Bez kalibracji, bez nawet kasacji błędów.
O jakim ty czujniku piszesz? Gdzie go szukasz, czy gdzie ta wtyczka?
Star diagnoza trójmiasto.
(10.07.2018, 20:56)LAZY. napisał(a): Zawsze po wymianie sprzęgła jak i w trakcie użytkowania auta robi się wprowadzanie punktu otarcia sprzęgła. Powinno się wraz z tym adaptację skrzyni biegów zrobić. Czasem trzeba też mechanicznie dosunąć actuator żeby zmniejszyć luz pomiędzy łapą, a bolcem actuatora- zniknie szarpanie przy ruszaniu, lub przy zrzucaniu biegów. W smarcie zazwyczaj nikt tego nie robi bo kosztuje to niemałe pieniądze. Często mechanicy wymieniają sprzęgło, składają do kupy i wydają auto klientowi. Bez kalibracji, bez nawet kasacji błędów. Zrobię mu kalibrację. Oczywiście. Lecz najpierw trzeba zainstalować czujnik, którego nie ma. Nad lewą półosią z tyłu. na dwie śrubki przykręcany. Ze skrzyni wystaje półksiężyc.
Niech wasze żuki nigdy nie łapią stuki.
(12.07.2018, 06:39)Lolek napisał(a): Ciekawe czy zagubiony, czy ktoś się nie bał i za....ł? Ja o samoczynnym odkręceniu się nigdy nie słyszałem. Zdarza się, że coś się odkręci - ale czujnik wisiałby na kablu, albo zostałby urwany kabel bez wtyczki. Wydaje mi się, że jest to ten "wybierak" z trzpieniem. Od dołu wkładam dłoń na górę skrzyni i czuję, że brak czegoś okrągłego, przykręcanego na dwie śrubki, a z tego cuda wystaje jakiś pręt - ścięty z jednej strony tworząc coś na kształt półksiężyca. Nie wiem, czy mówię dobrze. Diagnostyka wykazała, że jest urwany kabel (czyli brak komunikacji) a w rzeczywistości odpięta wtyczka, upewnia mnie w przekonaniu, że czujnik kąta obrotu nie działa. Trzeba to naprawić i patrzyć co będzie dalej. Tylko jak to cholerstwo wygląda, ma ktoś tego numer ? (10.07.2018, 21:02)LAZY. napisał(a): http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...nsors.html Edit : Dodane po kilku minutach. Chyba właśnie tego czujnika brakuje. Na dwie śruby przykręcany. Wąska wtyczka na 3 piny. Ma to jakiś numer?
Niech wasze żuki nigdy nie łapią stuki.
Część oznaczona nr 4
https://merc.com.ua/mercedes-benz/cat/or...f7a0dfbcea wg cennika nowy kosztuje około 64€ +VAT i marża sprzedawcy
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Tu masz tanszą używkę https://www.ebay.de/itm/Smart-ForTwo-450...Sw1rBbQ0PV
To jest czujnik położenia biegu( potencjometr 4Kohm) i coś jest nie tak z tym , bo jego brak uniemżliwia wączenie jakiegokolwiek biegu. Silnik zmiany biegu będzie zmienał biegi na okrągło akurat sprawdziłem dziś ,bo wymieniałem ten czujnik
Sprawdż napięcia na wtyczce Biały 0V( masa)- Niebieski 5V- Żółty przy pozycji Neutral 4,40V Można go wymienić _zamontować_ bez opuszczania silnika |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości