Przyszedł mi do głowy pewien pomysł.Mianowicie zastanawiam się jak by się podróżowało Smartem po naszych dziurawych drogach gdyby go obuć w koła przykładowo 13x185x70 Co myślicie o takim wynalazku ? Może uniknął bym w ten sposób bolesnego dla autka i mnie dobijania ??? Warto eksperymentować ??Istnieją takie felgi ???
Jestem taki jaki jestem...i na pewno się nie zmienię...
zadzwoń http://www.beretta.waw.pl/ i zapytaj. Tam sa magicy (to oni zrobili zapas do smarta)
Poza tym zawsze możesz zrobić przejsciówkę z 3 śrub na 4 śruby.
Na 3 śruby miały "francuzy".
Citroen Axel i Reno 5/I
Rozstawu niestety nie pamiętam. Co do zapasu to podejrzewam że to nie firma "beretta" je wydumała.
Takowe koło występuje już w mojej oryginalnej instrukcji obsługi - rok 2000, Italia.
Smart ma wiele wspólnego z Tik-Takiem: jest malutki i dba o linię - MOJEGO PORTFELA - niestety !!!.
Beretta je zrobiła (sam smart nie ma w ofercie ani w katalogach koła zapasowego) co do dumania... koło zapasowe do samochodu wymyślono ponad wiek temu.
Ja planowałem założyć felgi 13 z Peugeota 106 na 3 śruby, opona 155/80R13
Z tyłu wszystko OK, ale z przodu jest duża tarcza i zacisk hamulcowy i nie pasuje.
Zaletą tego rozwiązania jest to że za opony nowe płacisz <500zł.
Jak zapasu nie ma w katalogach - to co ono zatem robi w mojej włoskiej instrukcji ?.
Sami Włosi go tam chyba nie domalowali.
Innej instrukcji (moja oryginał papier) do resoraków w necie niet.
Jeszcze w temacie opon.
Zmiana rozmiaru na tył 195x50R15 daje wyraźne korzyści finansowe i mieści się w tolerancji szerokości felgi.
Zmiana rozmiaru na przód 155x60R15 już tak wyraźnych korzyści
nie daje, ponadto jest ciut niedopasowana do felgi - ale jeszcze niekrytycznie.
Kapcie wzięte z pierwszej napotkanej strony: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?ds...&s_p=opony
Smart ma wiele wspólnego z Tik-Takiem: jest malutki i dba o linię - MOJEGO PORTFELA - niestety !!!.
165/65R15 - opon na tył na zimę do Smarta.
(ekonomiczna cenowo, dostępna, i węższa o 10mm od standardu - tak jak powinno być
na zimę)
Jedyna wada to zmieszona szczelina z tyłu błotnika, z tego powodu może być
ciasno jeśli koś jeździ na łańcuchach śniegowych.