A co to za sprzeglo ?
krzyss by TpT
krzyss by TpT
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
To kółko z otworami napędzające pompkę olejową było jeszcze w Białymstoku zębatką po której śmigał łańcuszek. Co spowodowało ścięcie zębów koła napędowego pompy ? To ustali specjalnie powołana grupa ekspertów. Trwają przeszukania miski olejowej. Raport komisji śledczej wkrótce na smartklub.pl
życie jest piękne
Na czujniku ciśnienia w CDI podany jest przedział ciśnień w zakresie 0,15-0,35 bar. Jeżeli kontrolka ciśnienia oleju na kokpicie nie pali się to nawet nie wiemy, że łańcuch nie przenosi 100 % napędu na pompę. Napinacz działał do końca. 0,15 bar to małe ciśnienie smarowania i może sporo nabroić w naszym silniku. Ja straciłem turbosprężarkę.
życie jest piękne
Metalowe fragmenty łańcuszka napędu i zębatki pompy olejowej zniszczyły wnętrze pompy w której pracują koła zębate pompy (głębokie widoczne rysy). Metalowe fragmenty wpadały bezpośrednio do miski olejowej a sito smoka ma otwory 2,5 mm. Niektórym metalowym elementom udało się z olejem dotrzeć do wnętrza pompy a zatrzymały się dopiero na filtrze. Wielce prawdopodobną przyczyną takiego zdarzenia było prawdopodobnie odwrotne założenie zębatki napędzającej łańcuszek pompy na wale głównym czyli obrócono ją o 180 stopni. Było więc inne odsadzenie od bloku silnika. (da się). Wtedy koła łańcuchowe nie pracowały w jednej płaszczyźnie i łańcuszek nie przenosił napędu osiowo. Trwało to 5 lat. Część opiłków pozostała w misce olejowej a te mniejsze cząstki z olejem osadziły się na filtrze i były usuwane przy kolejnych wymianach oleju. Te najdrobniejsze trafiły z olejem za filtr do układu smarowania i panewek.
życie jest piękne
(04.08.2014, 09:06)promyk napisał(a): Metalowe fragmenty łańcuszka napędu i zębatki pompy olejowej zniszczyły wnętrze pompy w której pracują koła zębate pompy (głębokie widoczne rysy). Metalowe fragmenty wpadały bezpośrednio do miski olejowej a sito smoka ma otwory 2,5 mm. Niektórym metalowym elementom udało się z olejem dotrzeć do wnętrza pompy a zatrzymały się dopiero na filtrze. Wielce prawdopodobną przyczyną takiego zdarzenia było prawdopodobnie odwrotne założenie zębatki napędzającej łańcuszek pompy na wale głównym czyli obrócono ją o 180 stopni. Było więc inne odsadzenie od bloku silnika. (da się). Wtedy koła łańcuchowe nie pracowały w jednej płaszczyźnie i łańcuszek nie przenosił napędu osiowo. Trwało to 5 lat. Część opiłków pozostała w misce olejowej a te mniejsze cząstki z olejem osadziły się na filtrze i były usuwane przy kolejnych wymianach oleju. Te najdrobniejsze trafiły z olejem za filtr do układu smarowania i panewek. Dramatyczna diagnoza, tylko co działo się 5 lat wcześniej, że zębatka została założona odwrotnie ? Podobno rozrząd w cdi jest na wieki, co najwyżej wymienia się napinacz ze ślizgiem.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
rozrząd jest ok, łańcuszek i koło zębate napędu pompy olejowej padło
Mnie zastanawia jedno. W starych samochodach to korek spustowy oleju w misce miał magnes a w Smarcie to nawet korka spustowego nie ma nie wspominając o magnesie do wyłapywania zanieczyszczeń ferromagnetycznych. Nowe smarty podobno mają filtry cząstek stałych.
życie jest piękne
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Dzisiaj mija dokładnie rok, jak zostałem | Boss | 11 | 10.202 |
03.11.2008, 21:47 Ostatni post: Boss |