obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 12.07.2022, 09:55
No to i ja się pochwalę
Dokonałem adaptacji sprzęgła, bo nie minął jeszcze przebieg typowy dla wymiany sprzęgła, a nawiedził mnie "hamburger zagłady" - 3 kreski.
Wcześniej już, przy rozgrzanym aucie zdarzały się małe "kangurki" a także szarpnięcia przy zmianie biegów, a dalsza jazda w takim stanie, groziłaby uszkodzeniem poduszki środkowej silnika, wymienionej około 10 tys. km wstecz.
Adaptacji nie robiłem od wymiany sprzęgła czyli od około 100 tys.km
Dokonałem tego mechanicznie - bez SD, demontując wysprzęglik-aktuator, przemywając go benzyną i smarując smarem litowym, a następnie montując.
Różnica w usytuowaniu wysprzęglika to około 5mm. Teraz auto startuje i zmienia biegi miękko, nawet gdy jest rozgrzane.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
maciekpkow
Liczba postów: 686
Dołączył: Sep, 2020
Reputacja:
11
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Pruszków
smart fortwo 451 cabrio cdi, BRABUS, 2008
maciekpkow 12.07.2022, 15:48
(12.07.2022, 09:20)Maciek_M napisał(a): Widzę, że robię sztuczny tłum w wątku
Niewątpliwie
Maciek_M
Liczba postów: 737
Dołączył: Apr, 2017
Reputacja:
12
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: lubelskie
smart forfour 1.5 cdi, passion, 2006
Maciek_M 12.07.2022, 16:15
Tak myślałem...
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
Maciek_M
Liczba postów: 737
Dołączył: Apr, 2017
Reputacja:
12
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: lubelskie
smart forfour 1.5 cdi, passion, 2006
Maciek_M 20.09.2022, 11:11
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20.09.2022, 11:14 przez Maciek_M.)
Maciek_M
Liczba postów: 737
Dołączył: Apr, 2017
Reputacja:
12
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: lubelskie
smart forfour 1.5 cdi, passion, 2006
Maciek_M 29.12.2022, 19:45
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
Maciek_M
Liczba postów: 737
Dołączył: Apr, 2017
Reputacja:
12
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: lubelskie
smart forfour 1.5 cdi, passion, 2006
Maciek_M 14.03.2023, 17:48
Już nie będę Was zanudzać kolejnymi zdjęciami - znowu było sprzątane Latem musze go już obowiązkowo wyprac...
Dostałem gratisik od Colourlocka - czarny zestaw tonujący. Kierownico, nadciągam! Oczywiście #niebawem...
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Pas(s)jonujące Srebrne CDi.
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 27.03.2023, 16:39
Witam.
Co zrobiłem? Najważniejsze to go kupiłem, już od 2 miesięcy. No i duuuzo zrobiłem. A jeszcze więcej przedemna.
Po zakupie:
Wymiana oleju w CDI z filtrem, piasta z łożyskiem tył-używka, naprawa ręcznego poprzez regulacje rozpieraka szczęk, filtr powietrza i akumulator, demontaż przecwmgielnych, naprawione tylne odboje i sprężyny, wymiana przewodu hamulcowego (pozostałe w planach) no i na koniec przeglad - wynik pozytywny.
Obecnie jest zrobione:
Wymienione świece Żarowe, zaślepiony egr, zamontowane radio z Bt, umyty silnik, naprawione gumy tylnych amorów, zdjęte nakładki progów, sprawdzona turbina, pomalowane bębny, nasmarowane sworznie i galki, a i kupione koła letnie, ale jakieś dziwne. Przód 4.5" et22, tył 5.5" et23, coś dziwnego bo obiera tył. Może to też przednie felgi?
Do zrobienia:
Zamontować dzienne zrobione z przecwmgielnych, wymienić pozostałe przewody hamulcowe, sprawdzić i wymienić sworznie i tuleje gumowe, wyczyścić i pomalować tarcze, wypolerować reflektory, wyciszyć podłogę, poduszka silnika.
Najważniejsze - zrobić naprawy blacharskie, nowe blaszane progi i inne dziury, pomalowac i zakonserwować.
Potem ogarnąć estetykę paneli - kolor i połysk.
To tyle, pozdrawiam, Tomasz.
PS. Doradźcie co jeszcze sprawdzić, naprawić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.03.2023, 18:14 przez tkm_smart_.)
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 27.03.2023, 20:05
Dzięki za info. Dystanse 20mm i długie śruby, czy dystans przykręcany?
psuwacz
Liczba postów: 1.411
Dołączył: Nov, 2015
Reputacja:
33
Imię: Wojciech
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Szczecin
smart fortwo 450 cdi, pure, 2004
smart fortwo 451 cabrio, BRABUS, 2008
smart fortwo 450 cdi, passion, 2005
psuwacz 28.03.2023, 23:04
Dystanse 20mm nie wyzerują ET felgi z 451. 30 mm, albo opony ogolą "kalosze" z amortyzatorów.
tkm_smart_
Liczba postów: 76
Dołączył: Dec, 2022
Reputacja:
3
Imię: tom
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Katowice
smart fortwo 450 cdi, 2000
tkm_smart_ 29.03.2023, 06:29
Witam. Rożnica moich felg tylnych w moim W450 to ET=-1 (oryginał) oraz obecnych ET=22 to 23 mm.
Planuję wykonać dystanse w robocie o grubości 20-23mm, lecz zastanawiam się czy zastosować długie śruby, czy dystanse przykręcane, a do nich przykręcane koła. Jeśli przykręciłem obecne koła z W451 (ET22) to ocierała opona tylko na zakrętkach o kielich tylnego amortyzatora.
Teraz tymczasowo zastosowałem dystanse blaszane 4mm i nic nie ociera. Oczywiście jest to rozwiązanie tymczasowe, na dojazdy po mieście.
Większy problem mam z linkami klamek - bo dziś rano był mróz i klamka się zablokowała - zmarzła linka. No i musiałem jechać i trzymać drzwi od środka - ale tylko na dojazd do garażu.Muszę ja nasmarować jakimś specjalnym środkiem , lub dołożyć dodatkową sprężynę do rygla. macie na to jakieś sposoby?
No i czekam na pogodę aby zrobić blacharkę - ach te zgnite progi i całość podłogi zakonserwować.
Pozdrawiam, Tomasz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.03.2023, 06:31 przez tkm_smart_.)
|