(29.12.2017, 08:22)Lolek napisał(a): Ludzie, po co ta cała panika? Silnik wysokoprężny jest silnikiem wielopaliwowym co oznacza że można go zasilić zarówno gazem jak i olejem opałowym czy spożywczym z biedronki. A już mieszanka ON z etyliną nie szkodzi bez wątpienia, o czym przekonał się kolega z Kielc jadąc bez szkody przez 40 km.Dokładnie nie ma co panikowac. Ja zrobiłem ponad 40 km i szedł jak przecinak. Problem pojawił się na zimnym silniku bo to są różnice temp. Zapłonu paliwa i nie spalalo na wszystkich cylindrach stąd kulejacy silnik. Ja ściągnąłem paliwo bo w momencie tankowania miałem ok 3 litry on i poszedł cały bak 98. A to już zbyt duże proporcje 98 do ON. Generalnie powiem wam że wbrew logice przeczyscilo mi wtryski i katalizator bo teraz moje CDI normalnie jakiś bolid się zrobił hehe... oczywiście że względów bezpieczeństwa nie zalecam tej operacji ale jak już przypadkiem wlejecie parę litrów to przepalic i będzie ok.
Aby było weselej dodawanie etyliny do ON było zwykłą praktyką w czasach kiedy zima była zimą i temperatury na zewnątrz poniżej - 25 przez dwa miesiące nie były niczym dziwnym. Co ciekawe zatankowanie ON do benzyny unieruchamia silnik natychmiast, no chyba że na cały zbiornik poszło dwa czy trzy litry. Reasumując, po takiej pomyłce należy zrobić trochę wolnego miejsca w zbiorniku, upuszczając paliwo lub poprzez wypalanie go podczas normalnej jazdy, a następnie dolewać ON pod korek tak by zawartość benzyny była coraz mniejsza. A co zrobić z tym spuszczonym do kanistra? A wlać z powrotem do zbiornika tyle że jako dodatek max 10 procentowy. Ciekawe czy nasze cdiki dały by radę przy minus 35 st C? i czy ktokolwiek poza mną oczywiście pamięta jak się używało tzw."lutlampy"?
PS Pytanie końcowe jest skierowane do wszystkich z wyjątkiem Wiesia, bo wie z powodu zawodu.
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Co mnie dziś wkurzyło....??
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
(27.12.2017, 21:19)psuwacz napisał(a): No. Potrzeba matką wynalazku... Dobrze ze zimno i wieje trochę, to może choć trochę lepsze BHP było.... Ja bezpośrednio pod wężyk od pompy się wpialem. Są dwa na górze silnika na wierzchu. Tylko stacyjka i pompka sama paliwo tloczyla
Smart 450 cdi cabrio
Znowu kamyk do ogródka z napisem "jednak jesteś debilem": jak mi klamka przymarzała to kupiłem obie całe nowe z linką i zadowolony, że wszystko lata elegancko a i plastik nowszy wyraźnie od oka.
I co? Lekko zaminusowało i klamka przymarznięta po jednej zimie bez problemów! Goddamit!
Dzień testów z Miniaczeczem clubcontry 4x4 215km polatałem i dupska nie urwało. Spodziewałem się większego wow. Fajna skrzynia manetki bardziej reagujące, zaje fajne dotykowe radio navi i chyba tyle. Ela zachwycona ja jakoś średnio. Bagażnik fajny klapa w zasadzie drzwi dzielone.
facebook/ dreamliner cdi
też to testowałem swego czasu i ...... odpuściłem ze względu na koszty eksploatacji, spalanie (10 l) to trochę za dużo jak na średnią, no i problemy w układzie przeniesienia napędu Dobrze się zastanów zanim zapadnie decyzja
Tapnięte z SG NOTE 8
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Co mi dziś poprawiło humor? | rogas | 6.931 | 1.423.191 |
17.04.2024, 15:23 Ostatni post: Kiko111 |
|
Dostałem dziś pw | Lolek | 0 | 3.193 |
03.01.2016, 17:37 Ostatni post: Lolek |
|
to dla mnie ważne - tak niewiele może tak wiele | kajetanbudacz | 1 | 3.907 |
13.03.2014, 22:34 Ostatni post: LAZY. |
|
Smart - przekonajcie mnie ;) | 25 | 18.329 |
30.05.2010, 19:55 Ostatni post: kasiunqa |
||
Ale mnie kusi kupic znowu SMARTA F2 - warto czy nie? | 11 | 9.570 |
27.04.2007, 14:06 Ostatni post: Guest |
||
co zaskoczylo mnie w smart shopie... | 7 | 6.987 |
08.11.2002, 18:14 Ostatni post: Guest |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości