mackop
Liczba postów: 66
Dołączył: Dec, 2012
Reputacja:
1
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 mhd, pure, 2011
mackop 10.12.2012, 20:53
Zakładam nowy temat, ponieważ po 2 dniach poszukiwań tu i nie tylko tu, nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania.
Jestem nowy, więc proszę na mnie nie psioczyć, jeżeli coś źle założyłem (nie ten dział, itp.
Mam w swoim Smarcie instalacje: 2 głośniki w drzwiach + antena. Pofabrycznie było montowane w Smart Center Warszawa audio basic. Kupowałem w promocji urbanclass i domontowywałem dodatki w serwisie.
Trochę mi się ostatnio nudzi i planuję rozbudowe o dwa wysokotonowe + subwofer
Pytania/ prośby o pomoc:
1) Warto to wykonać? Jak duża jest różnica w jakości dźwięku względem dwóch standardowych głośników w drzwiach?
2) Czytałem, że kable pod wysokotonowe są doprowadzone. Trochę się zastanawiam, czy i u mnie one będą, bo na niemieckim konfiguratorze podają jako warunek rozbudowy- istnienie fabrycznie audio basic. Jak pisalem mam to pofabrycznie zrobione. Trzeba rozbierać kokpit, żeby je zainstalować? Na evilution podają, że po stronie pasażera nie ma problemu, natomiast kierowcy trzeba odkręcić i opuścić sam
3) Jak wymienić fabryczne głośniki w drzwiach i czy jest duża różnica względem standardowych? Na evilution podają, że trzeba ściągać panele zewnętrzne. Nie da rady tego zrobić od środka? W skład zestawu dodatkowego wchodzą dwa średniotonowe do drzwi i dwa wysokotonowe.
4) Subwofer jest pod fotelem kierowcy czy pasażera? Kabel jest niby pod dywanem? Rozumiem, że nie obędzie się bez wyjmowania fotela?
5) Chciałem dokupić tylko dwa wysokotonowe (4518270060) koszt jednego to 119 Euro. Cena zestawu dwa wysokotonowe + średniotonowe do drzwi (4518200402) to 159 Euro. Taka anomalia, jak to Pan w dziale części powiedział. Nie rozumiem dlaczego dwa wysokotonowe kosztują więcej niż zestaw 2 wysokotonowe + 2 średniotonowe. Może ktoś coś wie?
Z góry dzięki za pomoc.
RobsonWawa
Liczba postów: 2.327
Dołączył: Aug, 2010
Reputacja:
56
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Warszawa
smart fortwo 451 cabrio, 2013
RobsonWawa 10.12.2012, 21:23
! Odpuść sobie SC i poszukaj na allegro.
Głośniki w drzwiach wymagają demontażu paneli zewnętrznych.
Sub. ma wyprowadzoną wiązkę pod fotelem kierowcy.
Sprawdź pod maskownicą mocowania lusterek, czy są przewody to tweeterów
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Wow! Dużo jak na początek.
Master i meloman w tych kwestiach nie jestem, ale z własnej autopsji mogę napisać, co wiem:
1. W drzwiach masz głośniczki Tonsila Made in Poland. Zwykłe jednodrożne głośniczki.
Co tam wsadzisz - tak będzie grało. Bez przerabiania miesjca dużo nie ma - bo szyba.
2. Czy są kable - zależy jaką masz wersję wyposażenia. Ale są dociągnięte do normalnych, więc sygnał bierzesz z nich i kwestia zwrotnicy. Czy te wysokotonowe to na pewno w 451? Wiem że są też w obudowie lusterek. Odkręcić i opuścić SAMa nie ma problemu. Najpierw zobacz po stronie pasażera czy je faktycznie masz.
3. Jak to evilution - Biblia - z tym się nie dyskutuje i tak jest - na dodatek trzeba ciąć maty i jest okazja do wstawienia lepszego wygłuszenia.
4. Kierowcy. Ja mam PURE i kable były. Dobrze rozumiesz. Bas fajna rzecz - niby jeden mały głośnik, ale skrzynia daje swoje.
5. Jest wiele rzeczy którymi się zdziwisz w naszych SC. Poszukaj na e-bayu lub w niemieckich SC, może je kupisz taniej.
Popatrz na artykuł Robsona Od golasa do wypasa, on ma extra zrobione audio.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
kasiunqa
Liczba postów: 2.635
Dołączył: Oct, 2008
Reputacja:
54
Imię: Kasia i Przemo
Płeć: Kobieta
Skąd: Gdynia
smart fortwo 451 Turbo, 2008
smart forfour W 453 turbo, passion, 2016
kasiunqa 10.12.2012, 21:35
mackop
Liczba postów: 66
Dołączył: Dec, 2012
Reputacja:
1
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 mhd, pure, 2011
Wow!
Widzę, że szybko działacie
Po kolej.
Robson, u mnie działa to tak że albo mam kase i wszystko robię w sc na nowych orygnialnych częściach, albo czekam aż uzbieram. Dla jednego będę frajerem, dla drugiego nie. Mam taki charakter
Od Robsona dowiedziałem się, że trzeba zdejmować zewnętrzne panele i że kabelek czeka pod suba.
Czy montując suba trzeba wyciągać fotel? O ile dobrze zrozumiałem Dasze, to tak.
W smart 451 są dwa rodzaje systemu. Ten o którym ja piszę ma wysokotonowe w podszybiu. Zobaczcie, że obok kratek dmuchawy macie po bokach dwa otwory podziurkowane. Od spodu instaluje się tam właśnie wysokotonowe.
W lusterkach ma droższy system.
Ceny zawsze porownuję w MB Poznań i SC Berlin. Rożnica tak naprawdę tylko kursowa w tym wypadku.
kasiunqa
Liczba postów: 2.635
Dołączył: Oct, 2008
Reputacja:
54
Imię: Kasia i Przemo
Płeć: Kobieta
Skąd: Gdynia
smart fortwo 451 Turbo, 2008
smart forfour W 453 turbo, passion, 2016
kasiunqa 10.12.2012, 22:38
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Mackop widać młody jeszcze jesteś .......
Jeden tylko przykład - zegary w naszym SC - ok. 1,2kPLN.
Te same zegary kupiłem w niemieckim SC za ok 600PLN (razem z wysyłką).
Mam fakturę z SC - nie jakiegoś tam warsztaciku czy podróbki - oryginały.
To co Ci Kasia proponuje to są oryginały. Jak chcesz bul za nie w naszym SC tysiące, ucieszą się.
Ja nie zrozumiem po co i w imię czego płacić za TO SAMO 100 czy nawet 500% więcej.
Ale oczywiście Twoja kasa - Twoja sprawa.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
mackop
Liczba postów: 66
Dołączył: Dec, 2012
Reputacja:
1
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Poznań
smart fortwo 451 mhd, pure, 2011
Myślę, że mój wiek nie ma tu nic do rzeczy.
Nie wiem skąd masz taką cene zegarów. Ja kupiłem w MB Poznań za 800zł. Za 1200zł nigdzie nie widziałem. Może to ta opcja z wyświetlaczem Zegary do polift są około 150zł droższe niż przed lift. Nie bulę więcej aniżeli jest to konieczne. Biegle znam język niemiecki i jeżeli coś jest tam tańsze, to tam kupuję, czy montuję. Przykład: ledy montowałem w akcji jesień zima w SC Berlin za 599 Euro. W MB Warszawa wycenił mi to Pan Dariusz około 100zł drożej. Serwis A robiłem w Berlinie za 119 Euro. Trzecie światło w technice led kupiłem za 129 Euro. W Polsce było 60 zł droższe. Części nie są dużo droższe w Polsce. Różnica sprowadza się do podatku VAT (w Niemczech o 4% niższy) i kursu walut. Nic poza tym. Geometrie w MB Warszawa ustawiłem za 320 zł. W Bln chcieli za to 215 Euro. Szukam, sprawdzam, kombinuję. Rzadko widzę, gdzieś coś taniej niż kupiłem. A że nie lubię używanych rzeczy, no tak mam. To tak, jak z second hand...jedni korzystają inni nie
Ja wychodzę z założenia, że nie po to kupiłem nowy samochód, żeby montować do niego używane części. Dziękuję za pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.12.2012, 23:25 przez mackop.)
DaSza
Liczba postów: 1.805
Dołączył: Jan, 2011
Reputacja:
40
Imię: Darecki
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Ursus
smart fortwo 451 mhd, 2010
Macomp, spokojnie, nie tak osobiście. Każdy z nas chciał Ci pomóc i chyba po to się zalogowałeś.
Nie wiem ile masz lat, i nie o to chodzi. Co zrobisz Twoja sprawa.
Ja miałem chyba jednego z pierwszych poliftowych 451 i znam ceny z przed prawie 2 lat. I takie były różnice.
Po prostu większość z nas ma niestety nie najlepsze doświadczenia z naszymi krajowymi SC, chociaż oczywiście nie można ich potępiać w czambuł, bo są tam też i ludzie pomocni.
Obyś Ty miał same najlepsze.
"Cytrynka" FT 2011, 1.0 był mhd jest Brabus
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.12.2012, 07:34 przez DaSza.)
|