raffa
Liczba postów: 1.601
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
@LAZY: jak widać mój był już spawany. I pękło dalej :( Co do wycieku, będę rozmawiać o tym za tydzień ze Sławkiem. Może mi podpowie, gdzie szukać i co z tym zrobić.
@wibi79: od spodu nie ma zbyt dobrej widoczności. Zresztą jakby od góry była... Nie znając dokładnie rozmieszczenia elementów osprzętu ciężko mi było się zorientować, co to za część. Tym bardziej, że obok widzę gruszkę, której to temat był wałkowany wiele razy na forum przy okazji turbiny właśnie. A może to nie ta gruszka? No i blady strach na mnie padł
Właśnie się zorientowałem, że drugie zdjęcie jest obrócone do góry nogami.
Nadal jestem chętny na numer części kolektora może być nawet link do katalogu online z tym całym kawałkiem. Na zaptrade i catcar jest tylko dolot :( W części poświęconej kolektorom. A w wydechach nie ma :(
LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Nie obraź się ale te gluty to nie jest spaw. Widać je w rogu zdjęcia.
Daj to do pospawania fachowcowi, po przeszlifowaniu prawie śladu nie będzie.
Star diagnoza trójmiasto.
raffa
Liczba postów: 1.601
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Ja się nie obrażam Tak to ktoś zrobił... I to w dodatku w Reichu
tim13
Liczba postów: 251
Dołączył: Sep, 2019
Reputacja:
11
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Mroczeń
smart brak, 2005
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15.10.2019, 07:20 przez tim13.)
speedykielce
Liczba postów: 989
Dołączył: Aug, 2017
Reputacja:
14
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Kielce
smart fortwo 450 cabrio cdi, passion, 2001
speedykielce 15.10.2019, 17:52
(15.10.2019, 07:18)tim13 napisał(a): https://m.czesciauto24.pl/vegaz/7000783 tego szukasz....
https://m.czesciauto24.pl/smart/fortwo-c...5/kolektor Raffa
Napisz mi konkretnie na PW czego szukasz do jakiego modelu rocznika silnika itp...
Ogarnę Ci to w piątek
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Smart 450 cdi cabrio
berthold61
Liczba postów: 79
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 19.06.2023, 10:59
Panowie w smart 450 cdi gruszka turbiny zawsze tak ciężko chodzi ? kleszczami bieda to ruszyć tak ma to wyglądać czy szukać nowej ,smart jako tako jedzie nawet do 120 się rozpędza a podobno one więcej jadą więc szukam winowajcę ,intercoler polepiony bo były wytarcia , Egr zaślepiony choć nie było problemów ale przyzwoitość nakazuje to zaślepiać więc we wszystkich autach zawsze zaślepiam. ale ta grucha cosik chyba za ciężko chodzi , poprawcie mnie jeśli się mylę ale turbina w smarcie otwiera zaworek upustowy po przekroczeniu pewnego ciśnienia tak ? jak w starych golfach td zgadza się ?
obwd-crash
Liczba postów: 4.032
Dołączył: Sep, 2011
Reputacja:
136
Imię: Wiesław
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Zarośle Cienkie
smart fortwo 450 cdi, 2000
obwd-crash 19.06.2023, 11:22
(19.06.2023, 10:59)berthold61 napisał(a): Panowie w smart 450 cdi gruszka turbiny zawsze tak ciężko chodzi ? kleszczami bieda to ruszyć tak ma to wyglądać czy szukać nowej ,smart jako tako jedzie nawet do 120 się rozpędza a podobno one więcej jadą więc szukam winowajcę ,intercoler polepiony bo były wytarcia , Egr zaślepiony choć nie było problemów ale przyzwoitość nakazuje to zaślepiać więc we wszystkich autach zawsze zaślepiam. ale ta grucha cosik chyba za ciężko chodzi , poprawcie mnie jeśli się mylę ale turbina w smarcie otwiera zaworek upustowy po przekroczeniu pewnego ciśnienia tak ? jak w starych golfach td zgadza się ?
Wg moich obserwacji max ciśnienie to nieco około 1,2 bar - mam zamontowany wskaźnik cisnienia doładowia.
Przy gwałtownym osiagnięciu takiego ciśnienia, wówczas lekko spada, czyli zawór na turbinie upuszcza ciśnienie.
Nie sprawdzałem jak ciężko chodzi cięgno/gruszka zaworu upustowgo. Najlepiej podać ciśnienie ze sprężarki i zobaczyć czy dźwigia się przesuwa.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
berthold61
Liczba postów: 79
Dołączył: May, 2023
Reputacja:
0
Imię: Bernard
Płeć: Mężczyzna
Skąd: K-K
smart fortwo 450 cdi
berthold61 19.06.2023, 11:42
(19.06.2023, 11:22)obwd-crash napisał(a): (19.06.2023, 10:59)berthold61 napisał(a): Panowie w smart 450 cdi gruszka turbiny zawsze tak ciężko chodzi ? kleszczami bieda to ruszyć tak ma to wyglądać czy szukać nowej ,smart jako tako jedzie nawet do 120 się rozpędza a podobno one więcej jadą więc szukam winowajcę ,intercoler polepiony bo były wytarcia , Egr zaślepiony choć nie było problemów ale przyzwoitość nakazuje to zaślepiać więc we wszystkich autach zawsze zaślepiam. ale ta grucha cosik chyba za ciężko chodzi , poprawcie mnie jeśli się mylę ale turbina w smarcie otwiera zaworek upustowy po przekroczeniu pewnego ciśnienia tak ? jak w starych golfach td zgadza się ?
Wg moich obserwacji max ciśnienie to nieco około 1,2 bar - mam zamontowany wskaźnik cisnienia doładowia.
Przy gwałtownym osiagnięciu takiego ciśnienia, wówczas lekko spada, czyli zawór na turbinie upuszcza ciśnienie.
Nie sprawdzałem jak ciężko chodzi cięgno/gruszka zaworu upustowgo. Najlepiej podać ciśnienie ze sprężarki i zobaczyć czy dźwigia się przesuwa. Mam taką dużą strzykawkę i jak ją podłączę pod wężyk gruchy to z bardzo dużą siłą da się sterować ale ja mam nadmiar siły więc mało to wiarygodne , niejedną sprężarkę już widziałem ale ta grucha trochę jak by za ciężko chodziła chyba że smarty tak mają .
|