(02.08.2023, 07:31)siemion napisał(a): @Rumcajs przewód wychodzący z modułu do lamp tylnych ma kolor niebiesko biały, wiem że moduł nie podaje napięcia a wiązka jest sprawna.
@ Siemion - To moim zdaniem sam odpowiedziałeś na podstawowe i najważniejsze pytanie.
Jeśli moduł nie podaje napięcia, to obstawiałbym jego winę, ale dla potwierdzenia tej jego winy, postarałbym się podpiąć pod jakiś komputer który ogarnia 453. Może w SAM-ie kierowcy będzie coś na ten temat. Oczywiście zakładam, że te światła wcześniej działały.
Odnośnie grubości pinów, jest to wypadkowa praw fizyki i ekonomii
Ten niebiesko-biały kabel ma zgodnie ze schematem przekrój 0,35mm2. Żarówki świateł pozycyjnych w wykonaniu tradycyjnym mają po 5W, czyli razem 10. Poprzez ten kabek popłynie maks. prąd 1A, nie potrzeba grubszego kabla, jeśli masz wersję z LED-ami to ten prąd będzie jeszcze mniejszy. Na wtyczkach P masz zasilania modułu i np. reflektory przednie, gdzie poszczególne żarówki ( od mijania i drogowych ) będą brały po około 5A. To i styki i kable są "solidniejsze".
@ raffa, napisałeś "453 czyta się SD? " wiem w jakim wątku jestem i znowu będzie zarzut odpowiedzi "nie na temat , ale ....
Ja pisząc SD mam na myśli oryginalny sprzęt i to bardziej hardware niż software.
Do roku tak mniej więcej 2011/12 było prosto, był DAS ( obejmował EURO III, IV i V ) zaś poprzez oprogramowanie HHT starsze modele z lat dziewięćdziesiątych.
Później pojawiła się "nakładka" XENTRY, poprzez którą uruchamiało się ogólnie diagnostykę Mercedesa, dalej albo w XENTRY diagnozowało się nowe ( EURO VI, w tym również "wynalazki" ) zaś chcąc diagnozować starsze. przechodziłeś do DAS-a.
W chińczykach istnieje możliwość oddzielnego uruchomienia DAS-a i XENTRY.
PS. Pod hasłem "wynalazki" mam na myśli "nieślubne" potomstwo Renault-a i Mercedesa, tj. Citan i np. 453, ale również FUSO i .......
W związku z tą " nieślubnością" można je diagnozować nie tylko SD ( poprzez XENTRY ), ale też zapewne czymś co "łapie" Renaulta.
Gdybym miał pod ręką jakieś 453, spróbowałbym go Multidiagiem którego posiadam. W liście obsługiwanych jest 453 i moduł SAM kierowcy.
Na 450 spokojnie odczytałem i skasowałem błędy, tak dla zabawy gdyż mam SD i tym posługuję się nią podstawowo.