(30.09.2023, 20:56)Kanapa napisał(a): Dobre - w CEPIk oba moje smarty nie posiadają fabrycznie katalizatorów
Nie doszedłem jaką tam spełniają normę. 451 miał zrobione przed rejestracją w DE specjalne dopuszczenie na Euro5
Zamontowany katalizator
Nie
Miałem z takimi zagadnieniami do czynienia służbowo na taborze ciężkim. Tam było to dosyć powszechną praktyką na zachodzie, że dokładano różne "filtry cząstek stałych", co pozwalało diselom wjeżdżać głębiej w SCT w np. niemieckich miastach, ale nie miało wpływu na wysokość opłat drogowych w Niemczech.
Wszystkie "kwity" jakie widziałem od producentów tych "filtrów" miały bardzo ładny tekst a mianowicie "spełnia normę EURO V w zakresie emisji cząstek stałych".
Co niektórzy chcieli mnie wręcz zlinczować, kiedy nie chciałem potwierdzić, że ONI mają normę EURO V. Ten filtr spełnia normę EURO V tylko w pewnym zakresie, czyli odnośnie cząstek stałych, a poza tym pojazd spełnia normę taką jaką jemu fabryka dała.
I to tyle w tem temacie.