Trochę /bardzo to a bardzo/ wyprostuję co napisał kolega wojtekaw
Smart ma typowo mechaniczną skrzynię biegów i klasyczne sprzęgło. Zmiana biegów jak i obsługa sprzęgła realizowana jest elektromechaniczne przez wybierak i wysprzęglik.
Nie jest to automat w dawnym znaczeniu - z konwerterem. To co napisał kolega aktualne jest tylko do skrzyń automatycznych z konwerterem /sprzęgło hydrokinetyczne/ zbudowanych na przekładniach planetarnych.
Dla Smarta stanie na biegu, to jak trzymanie cały czas nogi na sprzęgle w zwykłej /mechanicznej/ skrzyni biegów. Zatem jeżeli zapowiada się nieco dłuższe zatrzymanie, np. kilkudziesięciosekundowe /np. na światłach/, to nic nie stoi na przeszkodzie by wrzucić na N, oszczędzi się trochę łożysko wyciskowe sprzęgła.
edit: do poniższego postu:
Automat w Smarcie to tylko z nazwy i z działania - jako wyręczający kierowcę w doborze właściwego biegu i operowania sprzęgłem.
A tak OT stojąc można użyć hamulca ręcznego i oszczędzimy żarówki Jest tylko drobna różnica w cenie żarówek i łatwości ich wymiany względem łożyska wyciskowego sprzegła w Smarcie
Smart ma typowo mechaniczną skrzynię biegów i klasyczne sprzęgło. Zmiana biegów jak i obsługa sprzęgła realizowana jest elektromechaniczne przez wybierak i wysprzęglik.
Nie jest to automat w dawnym znaczeniu - z konwerterem. To co napisał kolega aktualne jest tylko do skrzyń automatycznych z konwerterem /sprzęgło hydrokinetyczne/ zbudowanych na przekładniach planetarnych.
Dla Smarta stanie na biegu, to jak trzymanie cały czas nogi na sprzęgle w zwykłej /mechanicznej/ skrzyni biegów. Zatem jeżeli zapowiada się nieco dłuższe zatrzymanie, np. kilkudziesięciosekundowe /np. na światłach/, to nic nie stoi na przeszkodzie by wrzucić na N, oszczędzi się trochę łożysko wyciskowe sprzęgła.
edit: do poniższego postu:
Automat w Smarcie to tylko z nazwy i z działania - jako wyręczający kierowcę w doborze właściwego biegu i operowania sprzęgłem.
A tak OT stojąc można użyć hamulca ręcznego i oszczędzimy żarówki Jest tylko drobna różnica w cenie żarówek i łatwości ich wymiany względem łożyska wyciskowego sprzegła w Smarcie
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!