Wystarczy zapytac w serwisie Smarta (skoro nie wierzysz w to co my tutaj mowimy na temat zaworow), a zrozumiesz ze przebieg wiele Ci powie. Praktycznie nie spotyka sie Smarta z przebiegiem wiekszym niz 100k km (z niewymienionymi zaworami)...wiec jesli liczysz, ze tobie uda sie wywalic wiekszy przebieg niz 99% uzytkownikow Smartow to powodzenia.
Stan zaworow mozna ocenic tylko wizualnie jesli zaczelo sie juz jego wykruszanie...a jesli sie jeszcze nie zaczelo to nic nie zobaczysz, dlatego bazuje sie glownie na przebiegu auta. Moj silnik "rozsypal" sie przy przebiegu 82k km, ale znam przypadki ze dzialo sie to i wczesniej.
Kosz wymiany zaworow, uszczelniaczy i uszczelki pod glowica to gora 200zl (koszt czesci) i mozna to zrobic samemu w przeciagu 4h...jesli ma sie oczywiscie kilka narzedzi i doswiadczenie w temacie.
Stan zaworow mozna ocenic tylko wizualnie jesli zaczelo sie juz jego wykruszanie...a jesli sie jeszcze nie zaczelo to nic nie zobaczysz, dlatego bazuje sie glownie na przebiegu auta. Moj silnik "rozsypal" sie przy przebiegu 82k km, ale znam przypadki ze dzialo sie to i wczesniej.
Kosz wymiany zaworow, uszczelniaczy i uszczelki pod glowica to gora 200zl (koszt czesci) i mozna to zrobic samemu w przeciagu 4h...jesli ma sie oczywiscie kilka narzedzi i doswiadczenie w temacie.