(17.10.2023, 12:40)maciekpkow napisał(a): Doszedłem do tego tylko że albo mam oświetlenie bagażnika gasnące po zamknięciu bagażnika i zaświęcające się po otwarciu klapy ale nie ma możliwości zamknięcia c.zamka z pilota.
Druga opcja to c.zamek działa a śwuatełko świeci cały czas niezależnie od pozycji klapy....
Maćku,
najistotniejszą informację przekazałeś w rozmowie telefonicznej, czyli że CZ działa tylko po około 2 sekundach odbija się jemu, czyli zamyka się ale po tych dwóch sekundach otwiera wszystko z powrotem. Oznacza to ni mniej ni więcej, że zdaniem twojego Smarta, a raczej jego CZ nie wszystko jest ZAMKNIĘTE !.
Istotne jest to co zgodnie ze schematami elektrycznymi przychodzi na nogę 2 we wtyczce 8. Tam przychodzi "sygnał" zamknięcia klapy kufra, bagażnika czy jak ją tam zwał. Zapewne w tym miejscu w momencie zamknięcia klapy powinna MASA ( bez skojarzeń z naszym miejscem zamieszkania, proszę )
Moim zdaniem oryginalna wiązanka oświetlenia kufra, a w zasadzie przekaźnik w tej wiązce służy do tego, żeby zamienić masę na plusa w odpowiednich sytuacjach.
Zapewne oryginalny kabel niebiesko/czarny wpinany w wolną "dziurę" konektora 7 służy do przełączania przekaźnika.
W momencie kiedy kufer jest zamknięty, na kablu adaptera, który wpinamy w pin 2 wtyczki 8 na SAM-ie powinien mieć stan MASA, zaś oświetlenie kufra nie powinno świecić. W momencie kiedy tam będzie MASA, CZ powinien dać się zamknąć i nie powinien otworzyć się ponownie..
Po otwarciu kufra, na tym kablu powinien być stan tzw. wysokiej oporności czyli kabel nie jest do niczego podłączony, zaś przekaźnik powinien zaświecić oświetlenie kufra.
Najistotniejsze pytanie brzmi, czy w momencie otwierania/zamykania kufra słychać kliknięcie przekaźnika ?
Czy mamy dobrze wpiętą masę i czy do nowej wiązki dochodzi plus poprzez bezpiecznik na poz. 12 ?
To chyba tyle w tem temacie ..... elektrycznym, skąd inąd