@Fireman
Gdybym nie miał do czynienia z bateriami mógł byś mnie przekonać ale raczej muszę Ci zarzucić nieprawdę bo po pierwsze moc ładowarki NIE MA PRAKTYCZNIE znaczenia gdyż i tak ładowanie nie powinno przekraczać maksymalnego prądu ogniwa bo inaczej może być "BUM" i pożar nie do ugaszenia. Żadna bateria poczynając od akumulatorów kwasowych do najbardziej zaawansowanych typów Litowych nie lubi być szybko ładowana a wiesz dlaczego? ano dlatego, że bateria to "zestaw" połączonych szeregowo (i równolegle ogniw stanowiących cele ) cel które niestety, nie równo się rozładowują. Aby więc w trakcie ładowania wyrównać napięcie na poszczególnych celach konieczne jest tzw.balansowanie a to odbywa się bardzo małym prądem rzędu mili Amper na celę i z tego powodu TRWA. Gdy tego balansowania nie ma (a tak jest w przypadku ładowania do np.80%) rozjazd cel powiększa się z każdym takim ładowaniem do momentu aż BMS (batery management system- czuwa nad ładowaniem i rozładowaniem baterii) zablokuje możliwość ładowania (i rozładowania). Bateria wówczas praktycznie jest do utylizacji gdyż rozbiórka baterii nie tylko jest niebezpieczna to na dodatek pracochłonna. Sam proces ładowania baterii Litowych (różnych odmian) odbywa się w trzech etapach określanych CC/CV + balansowanie. Te oznaczenia określają : CC to "constant current" czyli stały prąd,CV to "constant Volt" czyli stałe napięcie a o balansowaniu napisałem wyżej ale rozwijając to znaczy, że część cel osiagneła swoje napięcie naładowania a nawet więcej natomiast pozostałe są jeszcze niedoładowane.Sumaryczne napięcie baterii wskazuje, że jest naładowana na full ale to nieprawda gdyż po krótkim czasie te "przeładowane" cele przyjmą swoje właściwe napięcie i ogólne napięcie baterii spadnie b.szybko.Być może Twój samochód gdy był nowy (nowa bateria) w określonych warunkach drogowych i atmosferycznych mógł (z dużą dozą wątpliwości) przejechać 200km ale po 2 latach użytkowania jestem na 99% przekonany, że nawet stu nie przejedzie (no może gdy wiatr z tyłu,po płaskim terenie,wolno i bez ciągłego start-stop).
Gdybym nie miał do czynienia z bateriami mógł byś mnie przekonać ale raczej muszę Ci zarzucić nieprawdę bo po pierwsze moc ładowarki NIE MA PRAKTYCZNIE znaczenia gdyż i tak ładowanie nie powinno przekraczać maksymalnego prądu ogniwa bo inaczej może być "BUM" i pożar nie do ugaszenia. Żadna bateria poczynając od akumulatorów kwasowych do najbardziej zaawansowanych typów Litowych nie lubi być szybko ładowana a wiesz dlaczego? ano dlatego, że bateria to "zestaw" połączonych szeregowo (i równolegle ogniw stanowiących cele ) cel które niestety, nie równo się rozładowują. Aby więc w trakcie ładowania wyrównać napięcie na poszczególnych celach konieczne jest tzw.balansowanie a to odbywa się bardzo małym prądem rzędu mili Amper na celę i z tego powodu TRWA. Gdy tego balansowania nie ma (a tak jest w przypadku ładowania do np.80%) rozjazd cel powiększa się z każdym takim ładowaniem do momentu aż BMS (batery management system- czuwa nad ładowaniem i rozładowaniem baterii) zablokuje możliwość ładowania (i rozładowania). Bateria wówczas praktycznie jest do utylizacji gdyż rozbiórka baterii nie tylko jest niebezpieczna to na dodatek pracochłonna. Sam proces ładowania baterii Litowych (różnych odmian) odbywa się w trzech etapach określanych CC/CV + balansowanie. Te oznaczenia określają : CC to "constant current" czyli stały prąd,CV to "constant Volt" czyli stałe napięcie a o balansowaniu napisałem wyżej ale rozwijając to znaczy, że część cel osiagneła swoje napięcie naładowania a nawet więcej natomiast pozostałe są jeszcze niedoładowane.Sumaryczne napięcie baterii wskazuje, że jest naładowana na full ale to nieprawda gdyż po krótkim czasie te "przeładowane" cele przyjmą swoje właściwe napięcie i ogólne napięcie baterii spadnie b.szybko.Być może Twój samochód gdy był nowy (nowa bateria) w określonych warunkach drogowych i atmosferycznych mógł (z dużą dozą wątpliwości) przejechać 200km ale po 2 latach użytkowania jestem na 99% przekonany, że nawet stu nie przejedzie (no może gdy wiatr z tyłu,po płaskim terenie,wolno i bez ciągłego start-stop).