(29.11.2019, 13:28)wibi79 napisał(a): Żadna bateria poczynając od akumulatorów kwasowych do najbardziej zaawansowanych typów Litowych nie lubi być szybko ładowana a wiesz dlaczego? ano dlatego, że bateria to "zestaw" połączonych szeregowo (i równolegle ogniw stanowiących cele ) cel które niestety, nie równo się rozładowują. Aby więc w trakcie ładowania wyrównać napięcie na poszczególnych celach konieczne jest tzw.balansowanie a to odbywa się bardzo małym prądem rzędu mili Amper na celę i z tego powodu TRWA. Gdy tego balansowania nie ma (a tak jest w przypadku ładowania do np.80%) rozjazd cel powiększa się z każdym takim ładowaniem do momentu aż BMS (batery management system- czuwa nad ładowaniem i rozładowaniem baterii) zablokuje możliwość ładowania (i rozładowania). Bateria wówczas praktycznie jest do utylizacji gdyż rozbiórka baterii nie tylko jest niebezpieczna to na dodatek pracochłonna.
Gdzieś już dokładnie o tym pisałem przy okazji tematu elektryków. To, co piszesz to sama prawda. Producenci dążą do jak najkrótszego czasu ładowania, bo takie jest "parcie" rynku i tego chcą ludzie... co w sumie zrozumiałe (każdy ceni sobie czas) ale... fizyki i pewnych niezbędnych procesów nie oszukamy. Ultra szybkie ładowanie jest "wspaniałe" ale to prosta droga do szybszej utylizacji aku. Czy ktoś będzie płakał z tego powodu? Jeśli już to właściciel, który w równie ultra szybkim czasie zostanie z np. 20-30% pierwotnego zasięgu i koniecznością zakupu nowego źródła energii, za równowartość na 3/4 ceny auta.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&