Witam.
Mamy Smarta 600 Fortwo Cabrio rocznik 2000, który miał wyskalowany licznik w milach i kilometrach. Wskazanie przebiegu całkowitego i dziennego było w milach.
Za wartość przysłowiowej flaszki kupiłem licznik wyskalowany w kilometrach. Niestety po zamontowaniu okazało się że na chwilę pokazuje przebieg z nowego licznika a po chwili pojawia się 7 kresek (pewnie przez inny stan przebiegu w nowym liczniku i w oryginalnym bsi).
Rozwiązałem to następująco: rozebrałem obydwa liczniki i zamieniłem "cyferblaty" (bardzo łatwo idzie, a cyfry na nich są w tych samych miejscach). Dzięki temu miałem już gotowy licznik wyskalowany w kilometrach z jego oryginalną elektroniką (kompatybilną z oryginalnym bsi), lecz w dalszym ciągu z przebiegiem w milach. Jako że posiadam u siebie SD bez problemu przekodowałem wskazanie przebiegu na kilometry. Oczywiście mogłem pewnie u fachowców od cofania liczników dokodować bsi do europejskich zegarów, lub zegary do bsi, ale metoda którą zastosowałem była dla mnie prostsza, dostępna na miejscu i bezpłatna (do tego zachowałem oryginalny przebieg).
Reasumując wskazanie przebiegu bez problemu można przekodować z mil na kilometry (i odwrotnie) za pomocą SD. Zauważyłem że również można do zegarów dokodować obrotomierz. Innych rzeczy nie sprawdzałem bo robiłem to po pracy i już mi się nie chciało grzebać w ustawieniach zegarów, ale obiecuję że będę na bieżąco informował o moich zabawach SD w naszym Smarcie.
Mamy Smarta 600 Fortwo Cabrio rocznik 2000, który miał wyskalowany licznik w milach i kilometrach. Wskazanie przebiegu całkowitego i dziennego było w milach.
Za wartość przysłowiowej flaszki kupiłem licznik wyskalowany w kilometrach. Niestety po zamontowaniu okazało się że na chwilę pokazuje przebieg z nowego licznika a po chwili pojawia się 7 kresek (pewnie przez inny stan przebiegu w nowym liczniku i w oryginalnym bsi).
Rozwiązałem to następująco: rozebrałem obydwa liczniki i zamieniłem "cyferblaty" (bardzo łatwo idzie, a cyfry na nich są w tych samych miejscach). Dzięki temu miałem już gotowy licznik wyskalowany w kilometrach z jego oryginalną elektroniką (kompatybilną z oryginalnym bsi), lecz w dalszym ciągu z przebiegiem w milach. Jako że posiadam u siebie SD bez problemu przekodowałem wskazanie przebiegu na kilometry. Oczywiście mogłem pewnie u fachowców od cofania liczników dokodować bsi do europejskich zegarów, lub zegary do bsi, ale metoda którą zastosowałem była dla mnie prostsza, dostępna na miejscu i bezpłatna (do tego zachowałem oryginalny przebieg).
Reasumując wskazanie przebiegu bez problemu można przekodować z mil na kilometry (i odwrotnie) za pomocą SD. Zauważyłem że również można do zegarów dokodować obrotomierz. Innych rzeczy nie sprawdzałem bo robiłem to po pracy i już mi się nie chciało grzebać w ustawieniach zegarów, ale obiecuję że będę na bieżąco informował o moich zabawach SD w naszym Smarcie.