Muszę doprecyzować, BOV czyli zawór upustowy doładowania jest zamontowany tylko, że upust idzie do kolektora dolotowego w obieg zamknięty, a nie w powietrze To o czym jest dyskusja, dotyczy "umownie" BOVa czyli dokładki kierującej upust powietrza w powietrze a nie do kolektora
Ekologia raczej nie ma tu znaczenia, bo BOV pracuje na "zimnej" stronie turbo, a zakładając, że turbo może puszczać olej, to wtedy również będzie on szedł po "gorącej" stronie - czyli w tłumik, a z tłumika na glebę - więc ten powód raczej nie będzie wiodący.
Zestrojony fabrycznie silnik ma mniejsze prawdopodobieństwo złapania laga, niż po modach, więc po co generować kolejny koszt w produkcji Smart by Renault - to raczej jest główna odpowiedź na zadane pytanie.
Instalacja nowej mapy silnika zmieniła charakterystykę jego pracy, czyli zwiększenie mocy poprzez między innymi zwiększenie doładowania. Tym samym, przy szybkim odpuszczaniu gazu zawór upustowy skierowany do dolotu puszczał większą ilość „naddatku”, co zapewne nie było bez znaczenia dla znajdującego się tam czujnika, który mógł przyczyniać się do tzw. Laga.
Zamontowanie BOV spowodowało, że efekt ten nie występuje, dolot ma cały czas jednakowe ciśnienie, a co za tym idzie niezmienną i tą samą szybką reakcję na gaz.
Efekt pssst jest tylko i wyłącznie wartością dodaną.
Tapnięte z SG NOTE 8
Ekologia raczej nie ma tu znaczenia, bo BOV pracuje na "zimnej" stronie turbo, a zakładając, że turbo może puszczać olej, to wtedy również będzie on szedł po "gorącej" stronie - czyli w tłumik, a z tłumika na glebę - więc ten powód raczej nie będzie wiodący.
Zestrojony fabrycznie silnik ma mniejsze prawdopodobieństwo złapania laga, niż po modach, więc po co generować kolejny koszt w produkcji Smart by Renault - to raczej jest główna odpowiedź na zadane pytanie.
Instalacja nowej mapy silnika zmieniła charakterystykę jego pracy, czyli zwiększenie mocy poprzez między innymi zwiększenie doładowania. Tym samym, przy szybkim odpuszczaniu gazu zawór upustowy skierowany do dolotu puszczał większą ilość „naddatku”, co zapewne nie było bez znaczenia dla znajdującego się tam czujnika, który mógł przyczyniać się do tzw. Laga.
Zamontowanie BOV spowodowało, że efekt ten nie występuje, dolot ma cały czas jednakowe ciśnienie, a co za tym idzie niezmienną i tą samą szybką reakcję na gaz.
Efekt pssst jest tylko i wyłącznie wartością dodaną.
Tapnięte z SG NOTE 8
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)