@Arczi100: siła wynikająca z grawitacji to jedno. Może w poprzednim poście wyraziłem się niezbyt jasno, raczej chodziło mi o takie wykorzystanie dachu. Jest jeszcze siła nośna (pisałem o tym wyżej), dodatkowo obciążenie bagażnika przesuwa środek ciężkości auta. Wiemy doskonale, że z takim krótkim rozstawem osi i kół smarty potrafią płatać figle. I do takich figli są przystosowane zainstalowane systemy bezpieczeństwa. Pytanie, jak będą reagować owe systemy (zakładam, że tak samo), gdy nagle środek cieżkości auta przeniesie się do przodu i do góry. A raczej pytanie, jak zareaguje auto na ewentualne reakcje systemu ESP.
Oczywiście, nie potępiam montażu bagażnika, sam ostatnio kombinuję, jak dostosować / ulepszyć swój bagażnik w 450. Po prostu trzeba sobie zdawać sprawę z 'konsekwencji', które taki montaż i wykorzystanie za sobą niesie.
Pomijam już fakt homologacji, lub jej braku i ewentualnych następstw w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego.
@DawidWarsaw: @statystyczny_polak: będę w tygodniu u jednego z producentów bagażników dachowych na stronie nie mają, ale podpytam, czy przerabiali kiedyś temat łap do 451
Oczywiście, nie potępiam montażu bagażnika, sam ostatnio kombinuję, jak dostosować / ulepszyć swój bagażnik w 450. Po prostu trzeba sobie zdawać sprawę z 'konsekwencji', które taki montaż i wykorzystanie za sobą niesie.
Pomijam już fakt homologacji, lub jej braku i ewentualnych następstw w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia drogowego.
@DawidWarsaw: @statystyczny_polak: będę w tygodniu u jednego z producentów bagażników dachowych na stronie nie mają, ale podpytam, czy przerabiali kiedyś temat łap do 451