Mowa była o oblodzonej nawierzchni - czyli gładki lód !!! a nie ubity śnieg lub breja/krupa śnieżna !!!
Kiedyś Rosjanie - za Komuny - używali jak najtwardszej gumy, zakładali na specjalne koła i przycierali pod dużym obciążeniem na twardym podłożu, tak by bieżnik po wstępnym przytarciu, miał kształt zębów piły po odwróceniu opony - kierunku obracania , działało to prawie jak kolce
Jak ktoś chętny na poznanie wyników, dotyczących między innymi oblodzonej nawierzchni, to polecam:
- Dębicki M. "Teoria samochodu - teoria napędu" WNT, Warszawa 1969,
- Jaworski J. "Ogumienie pojazdów samochodowych" WKŁ, Warszawa 1987,
- Lanzendoerfer J., Szczepaniak C. "Teoria ruchu samochodu" WKŁ. Warszawa 1980,
- Reimpell J., Sponagel P. "Fahrwerktechnik: Reifen und Räder" Vogel Bucherverlag, Würzburg 1988.
Kiedyś Rosjanie - za Komuny - używali jak najtwardszej gumy, zakładali na specjalne koła i przycierali pod dużym obciążeniem na twardym podłożu, tak by bieżnik po wstępnym przytarciu, miał kształt zębów piły po odwróceniu opony - kierunku obracania , działało to prawie jak kolce
Jak ktoś chętny na poznanie wyników, dotyczących między innymi oblodzonej nawierzchni, to polecam:
- Dębicki M. "Teoria samochodu - teoria napędu" WNT, Warszawa 1969,
- Jaworski J. "Ogumienie pojazdów samochodowych" WKŁ, Warszawa 1987,
- Lanzendoerfer J., Szczepaniak C. "Teoria ruchu samochodu" WKŁ. Warszawa 1980,
- Reimpell J., Sponagel P. "Fahrwerktechnik: Reifen und Räder" Vogel Bucherverlag, Würzburg 1988.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!