Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[450] Komputer pokładowy z wyświetlaczem graficznym

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[450] Komputer pokładowy z wyświetlaczem graficznym
#11
 Johny_Bit 
Dziś mamy kolejne postępy.
Pojeździłem trochę z tym wyświetlaczem i raczej nie będę go zmieniał na większy.
Najważniejsza dla mnie informacja którą chcę odczytywać to chwilowe spalanie.
Umieściłem je na środku wyświetlacza i powiększyłem 2x dzięki czemu jest czytelne po "szybkim rzucie okiem".
Reszta informacji jest wyświetlana mniejszą czcionką i spokojnie da się odczytać w razie potrzeby.
Zrobiłem też proste grafiki symbolizujące wyświetlane parametry (nie jestem grafikiem).

   

Niedawno zamawiałem nowy rdzeń do turbiny (będę go zmieniał w przeciągu najbliższych dni) i po odkręceniu wydechu dało się zauważyć że wastegate jest źle wyregulowany. Mimo pozycji zamkniętej zaworek i tak był dość mocno uchylony.
Myślę że z tego powodu turbina ładuje przy mocnym pociągnięciu na obrotach zaledwie do 0,7 bara (z tego co się orientuje powinna do 1,2 a niektórzy robią mod nawet do 1,5). Na biegu jałowym jest 0,12-0,15 bara. Przy normalnej jeździe bez ciągnięcia zbyt wysoko 0,25-0,35 bara.

Spalanie wypada bardzo ciekawie (to był główny powód zrobienia komputerka - jestem zatwardziałym ecodriverem XD).
W sumie nie odkryłem nic przełomowego ale widać że silnik jeśli się go ciśnie ma niezwykły apetyt na paliwo.
Nie zawsze opłaca się wrzucać wyższy bieg. Czasem lepiej aby obroty były wyższe.
Spalanie na równej drodze starając się utrzymać stałą prędkość w okolicy 65km/h można utrzymać na poziomie poniżej 3 l/100km (nawet 2,5) przy włączonym 5 biegu. Niestety wrzucenie 6 podnosi spalanie w tym zakresie obrotów do 3 l/100km.
Ogólnie wskaźnik wydaje się ciekawy i mocno podpowiada jak jechać aby było oszczędnie.

Obecnie w trybie mieszanym (20% miasto 80% trasa nie przekraczając 100km/h) spalanie liczone na podstawie ilości zatankowanego paliwa oraz przejechanych km oscyluje u mnie w okolicy 4 l/100km a z klimą około 4,2 l/100km.
Mój rekord to 3,5 l/100km ale to była bardzo delikatna jazda i chowanie się za TIR-ami żeby rozcinały powietrze przede mną.

EDIT
I udało mi się zrobić maluteńką płytkę w dodatku jednostronną. Jej wielkość to 2,8x2,8cm czyli zmieści się za wyświetlaczem.
Dostępne są 3 złącza:
- wyświetlacza
- podłączenia do OBD
- złącze szeregowe do aktualizacji oprogramowania oraz debugowania
dostępne są też na płytce pady do ewentualnego podłączenia ISP.

W razie potrzeby złącze szeregowe może zostać skonfigurowane jako dodatkowe wejście/wyjście pozwalające sterować zewnętrznymi elementami typu przekaźnik czy jakaś żarówka np. shiftlight a w trybie wejściowym jako przycisk lub odbiornik stanu z innych czujników np. pomiar ilości światła dziennego i przypomnienie o przełączeniu DRL-ów na normalne światła lub co tam jeszcze sobie wymyślę.

Zamówię na próbę z 10 płytek bo one są malutkie i jednostronne więc zapewne będą tanie.
   
 Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Komputer pokładowy z wyświetlaczem graficznym - przez Johny_Bit - 06.10.2020, 11:51

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tempomat i komputer pokładowy - ogólna dyskusja. miksell 27 27.475 22.12.2021, 20:45
Ostatni post: LAZY.
  Nowy komputer pokładowy 0.8 CDI Instantion 1 2.197 13.01.2019, 14:40
Ostatni post: obwd-crash



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu