Z 5 lat temu interesował mnie pomysł elektryfikacji samochodów bez ingerencji w oryginalną mechanikę i silnik spalinowy. Jak zwykle przy takich okazjach obłożyłem się literaturą, Internet przestawiłem na większą szybkość i znalazłem rozwiązanie.
System silników montowanych w felgi samochodowe a do tego cały osprzęt i czujniki w pedale gazu, sprzęgle i hamulcu. Jako, że od lat prowadzę więcej projektów niż jestem w stanie zrealizować i nie mam doświadczenia w elektryfikacji aut, postanowiłem znaleźć firmę która zajmuje się tym profesjonalnie.
Szukałem, szukałem i znalazłem w jednym z Krajów Bałtyckich (dzisiaj nie pamiętam w którym) Napisałem do nich i odpowiedzieli, mi że mogą założyć taki system do Smarta 450 za około 12tys zł (usługa)
Ceny części w Chinach:
- 4 silniki o mocy która by mnie zadowalała około 15tys zł w tym cena osprzętu (czajniki, regulatory napięcia, komputer pokładowy z wyświetlaczem)
- Cena baterii zależy od pojemności i typu. Ja wybrałem najnowsze baterie nawet obecnie jeszcze nie stosowane w autach, które sa o 200% lepsze od Li-Ion, ale o jakieś 50% droższe i koszt baterii oszacowałem na 20tys + koszt BMSów około 3tys + ładowarka 1tys.
W końcu jednak zarzuciłem temat, gdyż uznałem, że zamiast wydawać 50tys na elektryfikację Smarta CDI wolę przesunąć te środki na inne zabawki czekające w kolejce do zakupu, lub na kamper, który już jest w planach od dobrych 10 lat...
Moim zdaniem TAKA jaką opisałem powyżej elektryfikacja, ma sens, gdyż pozostaje w aucie sprawny silnik spalinowy, na którym można jeździć. Można jeździć tylko na elektrycznych silnikach, lub wspierać moc spalinowego 4 silnikami elektrycznymi dodając jakieś 50% więcej mocy i 500% więcej momentu obrotowego!! (mowa o Smarcie CDI)
System silników montowanych w felgi samochodowe a do tego cały osprzęt i czujniki w pedale gazu, sprzęgle i hamulcu. Jako, że od lat prowadzę więcej projektów niż jestem w stanie zrealizować i nie mam doświadczenia w elektryfikacji aut, postanowiłem znaleźć firmę która zajmuje się tym profesjonalnie.
Szukałem, szukałem i znalazłem w jednym z Krajów Bałtyckich (dzisiaj nie pamiętam w którym) Napisałem do nich i odpowiedzieli, mi że mogą założyć taki system do Smarta 450 za około 12tys zł (usługa)
Ceny części w Chinach:
- 4 silniki o mocy która by mnie zadowalała około 15tys zł w tym cena osprzętu (czajniki, regulatory napięcia, komputer pokładowy z wyświetlaczem)
- Cena baterii zależy od pojemności i typu. Ja wybrałem najnowsze baterie nawet obecnie jeszcze nie stosowane w autach, które sa o 200% lepsze od Li-Ion, ale o jakieś 50% droższe i koszt baterii oszacowałem na 20tys + koszt BMSów około 3tys + ładowarka 1tys.
W końcu jednak zarzuciłem temat, gdyż uznałem, że zamiast wydawać 50tys na elektryfikację Smarta CDI wolę przesunąć te środki na inne zabawki czekające w kolejce do zakupu, lub na kamper, który już jest w planach od dobrych 10 lat...
Moim zdaniem TAKA jaką opisałem powyżej elektryfikacja, ma sens, gdyż pozostaje w aucie sprawny silnik spalinowy, na którym można jeździć. Można jeździć tylko na elektrycznych silnikach, lub wspierać moc spalinowego 4 silnikami elektrycznymi dodając jakieś 50% więcej mocy i 500% więcej momentu obrotowego!! (mowa o Smarcie CDI)