(18.04.2023, 05:40)yury__ napisał(a): tak czytałem o tym ale awaria panelu strowania objawiała sie niby tym, ze padał potecjometr od regulacji temperatury albo nadmuchu w srodku auta i działało to wtedy mocno losowo. U mnie z regulacją niby nie ma problemu tylko ten nieszczesny wentylator chłodnicy nie dyga.
edit: u mnie 2010r i z tego co czytałem juz poprawiony panel
Witam,
postaram Ci się pomóc w "rozkminieniu" tego problemu. Nie znam numeru podwozia twojej czterysta pięćdziesiąt jedynki, ale znalazłem kilka numerów i w zasadzie wszędzie jest to samo.
Jak słusznie napisałeś w tytule wątku, jest to wentylator zespołu chłodnic. Mamy chłodnicę silnika ( płynu chłodzącego ) i klimy, czyli skraplacz.
Każdy z tych systemów może niezależnie wysterowywać tym jednym wentylatorem podłączonym do SAM-a wtyczka 10 kabel czerwono/niebieski ma pine 3.
Może się okazać, iż to że klima nie załącza wentylatora jest w sumie najmniejszym problemem. Od kliku miesięcy mamy chłodno, jeździmy z włączonym ogrzewaniem, więc wentylator chłodnicy nie załącza się z powodu niedogrzania pojazdu. Dopiero jakieś pierwsze ciepłe dni pokazałyby czy kiedy płyn w silniku dobrze by się zagrzał, wystartowałby wentylator czy też nie.
Z Twoich postów rozumiem, że na krótkim kablu rozpiąłeś wentylator, podałeś 12V + i - i wystartował.
Wiemy zatem, że sam wentylator jest Ok. Teraz pytanie, czy masz dojście do SD ?
Jeśli tak, to moim zdaniem z SD jest możliwość wysterowania wentylatora, czyli sprawdzenia SAM-a i masy wentylatora.
Jeśli nie masz dostępu a jesteś " manualmy" to można to zrobić metodą " Polak potrafi" .
Jeśli chodzi o to co wysterowywuje wentylatorem ze strony klimy, to moim zdaniem jest to czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji.
Tutaj też przydałaby się SD. W układzie klimy powinno dać się odczytać aktualne ciśnienie. Po przekroczeniu jakiejś wartości, np. 10 bar, na załączonej klimie wentylator powinien się uruchomić .
Daj znać czy wszystko póki co jest jasne i czym ewentualnie dysponujemy
pozdrawiam
Rumcajs