Więc tak, przyjechała paczka z Chin z CP9180 na pokładzie. Sprzęt za tą kasę co kupiłem oferowany jest bez przedłużacza i dopinanej końcówki pod dane gniazdo w aucie.
Myślałem że zakup przewodu to kwestia znajdź i kup, lecz lipa pod ten model ciężko przewód znaleźć osobno. Są w ofercie przewody do innych modeli lecz nic w opisie nie jest napisane że dany przewód będzie kompatybilny.
Postanowiłem sobie sam z tym poradzić.
Rozrysowałem połączenia od gniazda urządzenia do peryferii na płytce i ustaliłem kilka sygnałów.
Masa, 12v, can L, can H. Niestety w moim smarku can nie jest podłączony w OBD.
Zostało jeszcze 4 których znaczenie jeszcze nie znam.
-----------------------------------
Kolejna sprawa to gniazdo OBD w samochodzie.
Wg. rysunku znalezionego w sieci wykreśliłem sygnały których u mnie nie ma.
Wsmarcie nazwane są przykładowo tak
Nie wiem czy pozostałe sygnały mają takie samo znaczenie w smarcie jak na rysunku.
Jak by ktoś sprawdził i dopisał było by milo.
Zostały piny1,7,9,12 Rozumiem że żeby odczytać-skasować błędy np. poduszki kierownicy to wystarczy że podepnę jeden przewód do pinu 9, a pozostałe 1,7,12 mogą być w tym czasie nie podłączone? Mówię o tych konkretnie sygnałach nie wspominając już o masie czy 12v. Czy raczej powinienem podłączyć się do pinu 7?
Ewentualnie które sygnały są potrzebne by odczytać błędy i je wykasować?
Myślałem że zakup przewodu to kwestia znajdź i kup, lecz lipa pod ten model ciężko przewód znaleźć osobno. Są w ofercie przewody do innych modeli lecz nic w opisie nie jest napisane że dany przewód będzie kompatybilny.
Postanowiłem sobie sam z tym poradzić.
Rozrysowałem połączenia od gniazda urządzenia do peryferii na płytce i ustaliłem kilka sygnałów.
Masa, 12v, can L, can H. Niestety w moim smarku can nie jest podłączony w OBD.
Zostało jeszcze 4 których znaczenie jeszcze nie znam.
-----------------------------------
Kolejna sprawa to gniazdo OBD w samochodzie.
Wg. rysunku znalezionego w sieci wykreśliłem sygnały których u mnie nie ma.
Wsmarcie nazwane są przykładowo tak
Nie wiem czy pozostałe sygnały mają takie samo znaczenie w smarcie jak na rysunku.
Jak by ktoś sprawdził i dopisał było by milo.
Zostały piny1,7,9,12 Rozumiem że żeby odczytać-skasować błędy np. poduszki kierownicy to wystarczy że podepnę jeden przewód do pinu 9, a pozostałe 1,7,12 mogą być w tym czasie nie podłączone? Mówię o tych konkretnie sygnałach nie wspominając już o masie czy 12v. Czy raczej powinienem podłączyć się do pinu 7?
Ewentualnie które sygnały są potrzebne by odczytać błędy i je wykasować?
Star diagnoza trójmiasto.