(29.11.2013, 21:10)Yankees napisał(a): Pojazdy ciezarowe nie maja opon zimowych...to raz. Dwa, jesli to byla to ciezarowka z naczepa ( jak mowisz TIR) to jego waga jest 24+ ton. Nie bede juz tak szczegolowy i nie bede wzorami walil ale na droge hamowania wplyw ma kilka czynnikow tj. Predkosc,tarcie,masa. W tym wypadku mozesz sobie wyobrazic wspolczynnik tarcia opon i wagi. Twoje opony w stosunku do wagi oraz jego opony do masy. ABS nie zmniejsza drogi hamowania a wrecz ja wydluza. Rola ABS jest zapobieganie blokowania kol co za tym idzie zmniejszenie ryzyka wpadniecia w poslizg i zwiekszona mozliwosc manewru podczach hamowania.
Podsumowujac to wszystko co by rozwiac twoje watpliwosci to wszystko jak w najlepszym porzadku...pojazdy ciezarowe maja duzo dluzsza droge hamowania.
1) Ogólnie typowy pojazd ciężarowy z naczepą ma DMC do 42 ton.
2) Są opony zimowe dla pojazdów ciężarowych o których mowa wyżej. Za granicą często widywałem zimówki jedynie na osi napędowej. Tylko w naszym kraju chyba nikt ich nie kupuje. Śrenio licząc 4x1600pln jest dość wymowne.
3) Jeśli koła były zablokowane, to abs nie działał (wszystkie 'nowoczesne' ciężarówki go mają, w tym również naczepy). Dobrze, że ten zestaw nie złożył się jak scyzoryk.
Pzdr.