Smart z japońskimi silnikami
02.11.2005 11:37
W 1998 roku koncern Daimler-Chrysler zaprezentował smarta fortwo. Jednym z głównych założeń przyświecających inżynierom przy pracach nad tym samochodem była maksymalna ekonomika - szczególnie w mieście.
Dlatego zdecydowano się na zastosowanie trzycylindrowego silnika o pojemności jednego litra, który wspomagany był turbosprężarką. Pomysł się przyjął i smart zadomowił sie na rynku.
Czas jednak nie stoi w miejscu i powoli nadchodzi czas na następcę smarta fortwo. Dostawcą silników do tego samochodu będzie... Mitsubishi.
Teraz japońskie jednostki napędowe opracowane na potrzeby nowego modelu i trafią do najmniejszych smartów. Chodzi o całkowicie nowy, trzycylindrowy silnik z doładowaniem. Jego moc to 64 KM czyli o 13 więcej niż dotychczasowa jednostka.
Ekonomiczny smart
Silnik posiada m.in. układ MIVEC, czyli elektroniczne sterowanie czasami otwarcia zaworów.
Następca smarta fortwo ma pojawić się na rynku w 2007 roku.
/INTERIA.PL
02.11.2005 11:37
W 1998 roku koncern Daimler-Chrysler zaprezentował smarta fortwo. Jednym z głównych założeń przyświecających inżynierom przy pracach nad tym samochodem była maksymalna ekonomika - szczególnie w mieście.
Dlatego zdecydowano się na zastosowanie trzycylindrowego silnika o pojemności jednego litra, który wspomagany był turbosprężarką. Pomysł się przyjął i smart zadomowił sie na rynku.
Czas jednak nie stoi w miejscu i powoli nadchodzi czas na następcę smarta fortwo. Dostawcą silników do tego samochodu będzie... Mitsubishi.
Teraz japońskie jednostki napędowe opracowane na potrzeby nowego modelu i trafią do najmniejszych smartów. Chodzi o całkowicie nowy, trzycylindrowy silnik z doładowaniem. Jego moc to 64 KM czyli o 13 więcej niż dotychczasowa jednostka.
Ekonomiczny smart
Silnik posiada m.in. układ MIVEC, czyli elektroniczne sterowanie czasami otwarcia zaworów.
Następca smarta fortwo ma pojawić się na rynku w 2007 roku.
/INTERIA.PL