Kieorwnica - 2246 (z rabatem 5%) pln
montaż - 128 (z rabatem 5%) pln
test krótki (?!) - 43 (z rabatem 5%) pln
kod do programowania kierownicy - 512 pln
Na mój rozum te przełączniki w kierownicy to "prosty" mechanizm + elektryczne styczniki, które są analogiczne do styczników w dźwigni zmiany biegów. Na mój rozum, powinno się przewody z kierownicy połączyć równolegle do przewodów biegnących z dźiwgni. Wtedy ich naciskanie dawałoby identyczny efekt - byłyby identycznie odbierane przez komputer auta.
Ale z nieznanych mi powodów, smart postanowił sprawę tak skomplikować, że nawet smart center (w Polsce) nie radzi sobie za bardzo.
Wygląda na to, że przewody z kierownicy (jak i zapewne przewody z dźwigni biegów), wcale tak po porstu nie prowadzą do jakiegoś punktu, ale są połączone przewodami do komputera (?) / sterownika (?) który dopiero te zwarcia interpretuje poprzez wgrany algorytm na sygnały sterujące przekładnią biegów (i sprzęgłem i gazem). Więc można by chyba zrobić tak, jak mi się wydaje, tyle, że przewody trzebaby pociągnąć po partyzancku. Zapewne w smarcie są już załozone przewody od kolumny kierownicy do komputera i żeby zmusić komputer auta do uwzględnienia sygnału z tych przewodó, trzeba zmienić ten nieszczesny algorytm. Do którego z kolei potrzebny jest "kod" za jedyne 5 paczek.
montaż - 128 (z rabatem 5%) pln
test krótki (?!) - 43 (z rabatem 5%) pln
kod do programowania kierownicy - 512 pln
Na mój rozum te przełączniki w kierownicy to "prosty" mechanizm + elektryczne styczniki, które są analogiczne do styczników w dźwigni zmiany biegów. Na mój rozum, powinno się przewody z kierownicy połączyć równolegle do przewodów biegnących z dźiwgni. Wtedy ich naciskanie dawałoby identyczny efekt - byłyby identycznie odbierane przez komputer auta.
Ale z nieznanych mi powodów, smart postanowił sprawę tak skomplikować, że nawet smart center (w Polsce) nie radzi sobie za bardzo.
Wygląda na to, że przewody z kierownicy (jak i zapewne przewody z dźwigni biegów), wcale tak po porstu nie prowadzą do jakiegoś punktu, ale są połączone przewodami do komputera (?) / sterownika (?) który dopiero te zwarcia interpretuje poprzez wgrany algorytm na sygnały sterujące przekładnią biegów (i sprzęgłem i gazem). Więc można by chyba zrobić tak, jak mi się wydaje, tyle, że przewody trzebaby pociągnąć po partyzancku. Zapewne w smarcie są już załozone przewody od kolumny kierownicy do komputera i żeby zmusić komputer auta do uwzględnienia sygnału z tych przewodó, trzeba zmienić ten nieszczesny algorytm. Do którego z kolei potrzebny jest "kod" za jedyne 5 paczek.
Krzysiek Modzelewski
fan smarta fortwo
fan smarta fortwo