Ja mam u siebie wskaznik doladowania turbiny i sytacja wyglada tak:
-jadac na 6tym biegu turbina praktycznie caly czas doladowuje w granicach 0.5Bar (spada ponizej tylko przy malym obciazeniu, np jadac z gory). Dodanie gazu (nawet niewielkie) powoduje momentalny wzrost cisnienia doladowania do granicznego 0.8Bar i utrzymanie go na tym poziomie.
-jadac na 1szym biegu i wciskajac gaz na maksa turbina momentalnie doladowuje 0.8Bar'a ale trwa to bardzo krotka (doslownie chwile) bo bieg sie "szybko konczy" a ponadto przy przelezeniu w przedkladnie dla pierwszego biegu nie ma "zapotrzbowania" na maksymalna moc.
Wnioski sa taki, ze jadac wlasnie na wysokim biegu (silnik jest obciazony) i wciskajac gaz gwaltownie turbina doladowuje wysokim cisnieniem przez dlugi czas...na niskich biegac trwa to krotko.
p.s. polecam zainstalowanie wskaznika cisnienia doladowania. Koszt ok 80zl.
-jadac na 6tym biegu turbina praktycznie caly czas doladowuje w granicach 0.5Bar (spada ponizej tylko przy malym obciazeniu, np jadac z gory). Dodanie gazu (nawet niewielkie) powoduje momentalny wzrost cisnienia doladowania do granicznego 0.8Bar i utrzymanie go na tym poziomie.
-jadac na 1szym biegu i wciskajac gaz na maksa turbina momentalnie doladowuje 0.8Bar'a ale trwa to bardzo krotka (doslownie chwile) bo bieg sie "szybko konczy" a ponadto przy przelezeniu w przedkladnie dla pierwszego biegu nie ma "zapotrzbowania" na maksymalna moc.
Wnioski sa taki, ze jadac wlasnie na wysokim biegu (silnik jest obciazony) i wciskajac gaz gwaltownie turbina doladowuje wysokim cisnieniem przez dlugi czas...na niskich biegac trwa to krotko.
p.s. polecam zainstalowanie wskaznika cisnienia doladowania. Koszt ok 80zl.