Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

450 - skrzynia błąd, awaria, 3, trzy kreski, wątek ogólny

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
450 - skrzynia błąd, awaria, 3, trzy kreski, wątek ogólny
 obwd-crash 
Od lewej strony auta, z boku skrzyni, w dolnej części obudowy.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 cudak1987 
Nie oryginalnym do mercedesa .. jesli wyczyszczenie kostki i czujnika nie pomoze trzeba jechac do goscia od merca.. ale dziwnym objawem bylo to ze na tym slabym aku zakrecil i i juz padl do konca a po naladowaniu kaplica juz 3 kreski i koniec:(
 Odpowiedz
 LAZY. 
Kolego Jakubie błagam na kolanach o poprawienie się w pisaniu, dziękuję. Czuję się jak bym czytał wypowiedzi uchodźcy z zagranicy który jest od kilku dni w PL.
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
 cudak1987 
Serdecznie przepraszam za błędy gramatyczne ale pisałem z telefonu , który nie posiada polskich znaków. Panowie mam jeszcze jedno pytanko odnośnie tej awarii skrzyni. Dzisiaj był gość z SD i nie ma komunikacji ze skrzynią . Smarcik nie widzi na którym biegu jest. wszystkie kostki wyczyściłem. Moje autko dalej zablokowane na luzie i wciąż nawet nie zakręci. Czytałem o tych 3 kreskach już masę postów , macie numer do kogoś ze świętokrzyskiego lub innej osoby która może coś poradzić ?

Ten mechanik powiedział również że trzeba kupić egr ,ponieważ został usunięty z autka(mimo że zrobione zostało to identycznie jak koledzy z forum ,czyli emulator rurka i zaślepki). Mówił również że autko ma sportową mapę i chce wrócić do oryginalnej. Boje się że chce mnie oszukać:(
 Odpowiedz
 michallipinski 
Proszę szanownych forumowiczów o pomoc,posiadam od kilku dni smarta niestety nie działa prawidłowo skrzynia ,ruszając tylko w trybie tip tronic strasznie szarpie na 1 biegu i drugim potem troche lepiej,w trybie automatu nie działa wcale,w mojej miejscowości nie spotkałem nikogo kto by ogarnął temat, proszę o porady ,sugestie czy temat do ogarniecia we własnym zakresie lub namiar warsztatu który naprawi autko za okazaną pomoc bardzo dziękuję
 Odpowiedz
 Gapa. 
Napisz do Biedronki jest kolo Płocka
 Odpowiedz
 banujek 
Witam , mam problem ze swoim smartem i może tutaj ktoś mi z nim pomoże. Od jakiegoś czasu smarciak zaczyna wariować w korkach ( szczególnie w długich ) same włączają się biegi po czym sam rusza ,szarpnie i natychmiastowo gaśnie na liczniku w miejscu gdzie wyświetlają się biegi zaczynają mrygać 3 poziome kreski następnie trzeba odczekać około 10min (wcześniej nie da rady wrzucić żadnego biegu czy w automacie czy w tip-t)

JEST TO SMART 450 , 800CDI 2001R.

Druga sprawa jest taka że jeżeli pozostawi się go na zapłonie przez jakiś czas nie chce zarzucić żadnego biegu..

Proszę o pomoc ! z góry dziękuje
 Odpowiedz
 obwd-crash 
Opis wskazuje na kończące się sprzęgło.
Najlepiej podpiąć auto pod Star Diagnose i zobaczyć jak ona widzi stan sprzęgła, bo może ktoś dłubał coś z ustawieniem aktuatora, może wystarczy na jakiś czas adaptacja sprzęgła.
Miałem kangurki, trzy kreski, brak możliwości wrzucenia biegu, działo się to właśnie w korkach, gdy było ciepło - jesienią w październiku, jak było chłodno (zima) to problem czasowo ustąpił - do marca, a następnie wrócił jak bumerang ze zdwojona siłą. Lekarstwem była wymiana kompletnego sprzęgła, gdzieś w którymś z wątków dotyczących trzech kresek opisywałem swój przypadek. Miałem to przy przebiegu auta od 150 do 160kkm.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
 MosAd8 
Przerabiałem i ja takową usterkę... U mnie sprawa okazała się dość prosta natomiast jej zlokalizowanie trwało dwa dni. A więc: (w FT 600t, 450 i 451) pod fotelem kierowcy jest listwa z przekaźnikami sterującymi pracą skrzyni biegów. Listwa ta jest dość długa i zamocowana jest skrajnie na dwóch wkrętach do podłogi i swobodnie sobie wchodzi w drgania. Przekaźniki są osadzone w listwie, w której znajdują się uchwyty (styki nóżek przekaźników) w kształcie litery "U". Te uchwyty (styki) pod wpływem wibracji i czasu rozginają się i tworzą szczeliny, a te nie dają styku. A jak nie ma styku to na wyświetlaczu pojawiają się trzy kreski i skrzynia jest zablokowana. Wystarczy włożyć rękę pod dywanik pod fotelem kierowcy, namacać przekaźniki i poruszać nimi przy kluczyku przekręconym w pozycję I, i jeżeli coś się zmieni na wyświetlaczu to problem mamy namierzony. A wtedy: wyjąć fotel, odsunąć dywan, odłączyć wiązkę od listwy, dokręcić listwę, wyjąć przekaźniki (jest kilka więc trzeba zaznaczyć ich miejsca), śrubokrętem podoginać styki "U" aby skasować luz i gotowe. Złożyć w odwrotnej kolejności Smile Sugeruję podłożyć pod środek listwy (od spodu) o-ring aby usunąć drgania.
Swoją drogą to nie mieli gdzie tych przekaźników zamontować tylko na środku podłogi Hammer
 Odpowiedz
 obwd-crash 
(05.07.2014, 09:55)MosAd8 napisał(a): Przerabiałem i ja takową usterkę... U mnie sprawa okazała się dość prosta natomiast jej zlokalizowanie trwało dwa dni. A więc: (w FT 600t, 450 i 451) pod fotelem kierowcy jest listwa z przekaźnikami sterującymi pracą skrzyni biegów. Listwa ta jest dość długa i zamocowana jest skrajnie na dwóch wkrętach do podłogi i swobodnie sobie wchodzi w drgania. Przekaźniki są osadzone w listwie, w której znajdują się uchwyty (styki nóżek przekaźników) w kształcie litery "U". Te uchwyty (styki) pod wpływem wibracji i czasu rozginają się i tworzą szczeliny, a te nie dają styku. A jak nie ma styku to na wyświetlaczu pojawiają się trzy kreski i skrzynia jest zablokowana. Wystarczy włożyć rękę pod dywanik pod fotelem kierowcy, namacać przekaźniki i poruszać nimi przy kluczyku przekręconym w pozycję I, i jeżeli coś się zmieni na wyświetlaczu to problem mamy namierzony. A wtedy: wyjąć fotel, odsunąć dywan, odłączyć wiązkę od listwy, dokręcić listwę, wyjąć przekaźniki (jest kilka więc trzeba zaznaczyć ich miejsca), śrubokrętem podoginać styki "U" aby skasować luz i gotowe. Złożyć w odwrotnej kolejności Smile Sugeruję podłożyć pod środek listwy (od spodu) o-ring aby usunąć drgania.
Swoją drogą to nie mieli gdzie tych przekaźników zamontować tylko na środku podłogi Hammer

Jak ktoś ma nieszczelne tylne boczne szybki, to woda ścieka między innymi do miejsca gdzie są te przekaźniki Crying
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Faq - awaria skrzyni biegów czyli stuka, szarpie, nie jedzie, 3 kreski i inne takie Kanapa 117 46.119 14.09.2023, 19:51
Ostatni post: jessy
  Help! Skrzynia biegów-automat i pozycja 0. Sylvia 28 13.330 07.09.2023, 19:23
Ostatni post: Maciek_M
  450, skrzynia biegów nie chce się zaadoptować .. cra3y 4 2.567 08.03.2023, 08:32
Ostatni post: KlawyKrystek
  450 i 452 - skrzynia biegów - olej, typ i wymiana oleju sewcio 115 114.711 30.01.2022, 18:34
Ostatni post: Pacific cdi
  450 - czujnik położenia skrzynia biegów - ogólny. wallace 34 22.604 23.09.2020, 20:38
Ostatni post: stranger_pc
  Nie działa skrzynia o hamulce Smartkasia 35 9.495 14.11.2019, 21:10
Ostatni post: Smartkasia
  Błąd czujnika temperatury skrzyni biegów. yntek 9 4.746 23.10.2019, 05:33
Ostatni post: Arczi100
  Skrzynia się zawiesza tylko automat... Manual działa normalnie proxa 4 3.072 04.08.2019, 21:43
Ostatni post: Maciek_M
  Problem ze skrzynią biegów Shock 3 3.070 21.06.2019, 16:46
Ostatni post: Kanapa
Question Potrzebuje pomocy :( chyba skrzynia Jumper 4 3.144 11.03.2018, 10:43
Ostatni post: Jumper



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości



Menu